Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din drøm?


Ia

Recommended Posts

Alle mennesker har drømmer. Uansett hvor du er eller hvem du er - drømmene dine er alltid med deg. Og nå vil jeg høre drømmene dine! Store, små, dyrerelaterte eller ikke :whistle:

Drømmen min handler egentlig bare om utdannelse og jobb. Jeg er en person med mange interesser, men hjertet mitt ligger i teatret. Drømmen min starter med en utdannelse som skuespiller; tre år på Bjørnholt videregående (dramalinje) og kveldskurs på Bårdar, et år på Romerike folkehøyskole og tre år på Teaterhøyskolen. Drømmen er en jobb på Det norske teatret.

Mange vil nok si at drømmen min er "svevende" og "urealistisk". Men jeg tror at om man jobber hardt og holder motivasjonen oppe, kan man få til det meste her i verden.

Så, det var min - hva er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm og kjempestore ønske er å flytte til Australia, England eller USA, og jobbe med å redde dyr og rehabilitere dem. *mumle noe om at Norge er så langt etter på alt* :whistle:

Drøm nummer 2 blir vel å spille i et digert orkester av noe slag og leve av det, men det stoppet fint når hørselen forsvant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm har jeg egentlig ikke komt helt fram til.

Jeg drømmer jo nesten det samme som deg - jobb og utdannelse. Jeg vil ha en bra jobb, med god lønn men også en jobb jeg trivst til. Jeg går jo en dag på politiskolen, en dag jeg kommer inn :whistle: Og jeg skal da bli politi, så tror det er drømmen min. :-)

Jeg har andre interesser også, viss det var at jeg var et kjempe stort talent i fotball ville jeg ha blitt det. Jeg elsker fotball, men nå er det bare skole,skole og atter skole. Så politi er vel den nest største drømmen min. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke drømmen din høres hverken svevende eller urealistisk ut, Ia :whistle: Det handler om å bestemme seg for ting, da kan man få til det utroligste!

Egentlig har jeg ingen sånn store, spennende drømmer. Jeg elsker jobben min, og har der egentlig fått oppfylt en drøm jeg knapt turte å føle på.. :blink: Nå drømmer jeg om en stor, ny, lekker enebolig her i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å få en fantastisk jobb, med en god lønn, og hvor jeg får brukt det jeg er god til. Jeg nekter å bli en kontorrotte, da det ikke er noe for meg. Ellers har jeg en drøm om ett småbruk med lama og geiter. Og sist men ikke minst skal jeg vinne 17 millioner i lotto :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å få en fantastisk jobb, med en god lønn, og hvor jeg får brukt det jeg er god til. Jeg nekter å bli en kontorrotte, da det ikke er noe for meg. Ellers har jeg en drøm om ett småbruk med lama og geiter. Og sist men ikke minst skal jeg vinne 17 millioner i lotto :blink:

Likte det om lama og geiter. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer bl.a om å være vokalist i et band eller i en gruppe der man lager vakker musikk. TroR jeg også drømmer om å kunne fremføre vakre sanger så vakkert at folk stopper og måper :whistle: Ellers er jeg ei som realiserer de aller fleste drømmene mine. Savner lappen og bil, da, også ønsker jeg å gifte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å bo landling til på et småbruk. Der vil jeg ha et par høylandsfe, noen geiter, marsvin, rotter, katter og et par hunder.Jeg vil veldig gjerne jobbe med atferd hos hund (trene problemhunder).

I tillegg til dette har jeg en drøm om at jeg kan trene såpass mye med Laika at hun tilslutt ikke utagerer mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel min drøm er å komkurrerre med mine sh.er i sledekonkurranser og vinne selvsagt. :whistle: . Drømmen om å flytte på en gård er oppfylt.

Jeg drømmer om å bli den beste sh oppdretteren i hele sverige.

Drømmer om å ha sh.er som er gode på lydighet/spor og slede.

Jeg drømmer å ha hester på gården min, og det kommer neste år er meningen :blink:.

Jeg drømmer om å få et kennelnavn og drive oppdrett på sh , eventuel andre raser som samojed, men det får tiden vise.

Jeg drømmer å vinne en stor sum i Lotto her i sverige. KJøpe meg en plass i Norge også. Jeg drømmer om å bygge om hele huset her, og få meg privatsjåfør, ha travhester som vinner masse penger selvsagt :) .

Jeg drømmer om at boka jeg skriver blir gitt ut, og at den blir veldig populær :wave:.

Drømmer også å få en privatsjåfør, og noen til å oasse dyrene fast, mens jeg er vekke på et eller annet .

Ja har mange mere drømmer da :), men orker ikke nevne alt hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske "ordinær" i mine drømmer tror jeg. Men det å ha en godt betalt jobb jeg trives i er definitivt viktig. Jeg kommer alltid til å drømme om økonomisk uavhengighet - jeg simpelten hater hvordan penger og økonomi kan gnage på sjela.

Så min drøm.. Ja, det er mange. Men jeg vil ha et fint, koselig hus som jeg selv kan innrede akkurat slik jeg liker det. Jeg ønsker at jeg kan være sammen med min nåværende kjæreste for alltid, ha barn, hund, en god kjernefamilie og alt som hører med. Kall det en klisjé, men det er sånn jeg vil ha det! Jeg er så familiekjær.

Jeg tror ikke lykken er å vinne i lotto eller å ha flaks og klare seg på det. Jeg vil lykkes i jobben jeg forhåpentlig vis får etter studiene og kjempe meg fram. Jeg vil lykkes fordi jeg er flink i noe. Og jeg drømmer om å bli veldig flink innenfor mitt fagfelt en gang. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må leve flere liv om jeg skal få oppfyllt mine drømmer. Jeg er jo ikke akkurat ungsom lengre så noen av mine drømmer må bare vente til mitt neste liv. Jeg vil gjerne bli veterinær. Angrer slik på at jeg ikke tok skolen mer alvorlig back then. Men er lærer og trives greit med det.

Jeg vil bo på et lite småbruk med hunder og kaniner. Er fryktelig glad i kaniner, men vil helst ha innekaniner og det egner seg ikke all verdens med salukien min.

Jeg vil gjerne ha økonomi til å reise mer. Må nok bli i mitt neste liv det også.

Har til og med funnet mannen jeg skal gifte meg med i mitt neste liv. I dette livet er han altfor ung for meg hi hi. Dessuten har jeg samboer som jeg er veldig glad i :-)

Jeg vil gjerne ha flere hunder enn de to jeg har hjemme, men det passer seg ikke slik i dag.

Jeg konkluderer med at jeg må få ett nytt liv etter dette. Da skal jeg få alt jeg drømmer om, men ikke kan få nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli ferdig med utdannelsen min! Det er min største drøm her i livet, selv om jeg har litt andre mål med utdannelsen min nå enn for noen år siden, og ønsker jeg egentlig hadde satset mot det i stede. Jeg har avbrutt utdannelsen 2 ganger pga sykdom. Men den som gir seg er en dritt heter det. :blink:

Edit: Selv om drømmen nå er å ta en annen utdannelse da... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker har drømmer. Uansett hvor du er eller hvem du er - drømmene dine er alltid med deg. Og nå vil jeg høre drømmene dine! Store, små, dyrerelaterte eller ikke :blink:...........................Drømmen er en jobb på Det norske teatret...Mange vil nok si at drømmen min er "svevende" og "urealistisk". Men jeg tror at om man jobber hardt og holder motivasjonen oppe, kan man få til det meste her i verden.

Så, det var min - hva er din?

Jeg drømte om å bli bildekunstner - og ble det. Etter annen utdannelse - livet selv - kroker og omveier. Den drømmen var sååå svevende og sååå urealistisk, at jeg ikke hadde noen formening om HVORDAN det skulle kunne skje. Jeg bare tviholdt på drømmen- jeg VILLE. Etter den "sjauen" tror jeg at vilje kan flytte fjell. Det eventyrlige og nesten overnaturlige var at når jeg grep muligheter og ting begynte å skje, så bare ramlet all verdens hendelser, folk og flaks rett i fanget mitt, og innspurten bare sklei på ei fjøl, - alt bare stemte. En sånn "flyt" - opplevelse, må det ha vært.

"Flaks tilkommer den som legger til rette for det" sier kineserne, og de har jo samlet erfaring lenge, så gammel som den sivilisasjonen er. Man "svarer" på de hendelsene som går i den retning man VIL, tror nå jeg. Selvforsterkende, som i hundeoppdragelse :whistle:

(...og når jeg nå har fått portis, og det etterhvert viser seg at Rembrandt også hadde, så MÅ det jo være sikkert at jeg er havnet på rett hylle, - ha-ha, men bikkja er visst mest opptatt av abstrakt kunst, da, når hun først har greidd å få lokket av noen malebokser.... )

Så hvorfor skulle ikke du bli skuespiller på Det Norske teateret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Man skulle tro jeg bare skriver dette fordi jeg er på et hundeforum, men here goes :whistle:

Min drøm helt siden jeg var bitte liten, har jeg hatt lyst til å være proff hundetrener, konkurrere i lydighet og agility og drive oppdrett. Har ikke lagt fra meg drømmen enda, men har innsett at jeg trenger å ha en stabil jobb ved siden av. Derfor studerer jeg til å bli historielærer på videregående nivå. Drømmen er å ha deltidsstilling som lærer, og holde på med hunder resten av tiden. Har også lyst til å bli forfatter og skrive skrekkromaner a la Stephen King style.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drøm er å få en jobb jeg trives i, som gir positive og spennende utfordringer og god lønn - og at jeg får jobb med en gang jeg er ferdig på skolen. Så drømmer jeg om å få to barn og klare å gi de en like god barndom som jeg har hatt - den drømmen blir viktigere og viktigere! Og så håper jeg at jeg klarer å skrive en bok en gang, har skrevet siden jeg var bitteliten, og er veldig glad i det. Og så drømmer jeg om en valp neste sommer :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke drømmen din høres hverken svevende eller urealistisk ut, Ia :blink: Det handler om å bestemme seg for ting, da kan man få til det utroligste!

Jeg drømte om å bli bildekunstner - og ble det. Etter annen utdannelse - livet selv - kroker og omveier. Den drømmen var sååå svevende og sååå urealistisk, at jeg ikke hadde noen formening om HVORDAN det skulle kunne skje. Jeg bare tviholdt på drømmen- jeg VILLE. Etter den "sjauen" tror jeg at vilje kan flytte fjell. Det eventyrlige og nesten overnaturlige var at når jeg grep muligheter og ting begynte å skje, så bare ramlet all verdens hendelser, folk og flaks rett i fanget mitt, og innspurten bare sklei på ei fjøl, - alt bare stemte. En sånn "flyt" - opplevelse, må det ha vært.

"Flaks tilkommer den som legger til rette for det" sier kineserne, og de har jo samlet erfaring lenge, så gammel som den sivilisasjonen er. Man "svarer" på de hendelsene som går i den retning man VIL, tror nå jeg. Selvforsterkende, som i hundeoppdragelse :)

....

Så hvorfor skulle ikke du bli skuespiller på Det Norske teateret?

Tusen takk! :P

Det er sånne kommentarer som får meg til å fortsette å jobbe. Fra andre og meg selv. Jeg har så mange rundt meg som tror på meg, at jeg ikke kan unngå å tro på meg selv! Så fantastisk at du fikk drømmen din oppfylt. Jeg elsker sånne gode eksempler. Gleder meg til det dagen jeg kan være det for noen :hyper:

Min største drøm er å bli frisk sånn at jeg kan begynne å jobbe mot de andre drømmene mine :aww:

Denne beskriver min drøm også :)

Og det skal dere bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Min drøm.

Begynne på vidregående med utdypning hund / media og komunikasjon. Har vell et år på å bestemme meg hva jeg vil. Så skal jeg ta den lange utdannelsen til å bli vetrinær. Hjemme skal jeg ha tre tollere og en shetland sheepdog. Jeg skal starte en oppdrett av tollere og bygge en liten gård vi skal bo på. På fritiden skal jeg reise rundt på alle agility konkuranser og holde drive med andre hobbyen min, å ta bilder :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gårdsbruk der jeg kan fø opp dyr til eget bruk (hundefôr) og en gigantisk GD kennel "som i gamle dager". To-tre hester og to-tre kennelassistenter. Hundene skal ha god helse og høy levealder, og få jamt exellent, lange tittelrekker er ikke prioritet. Hundene skal konkurrere i div hundesporter, og få delta på hetsjakt på villsvin i Sverige. Mentaltesting vil også være en prioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir stor... skal jeg kjøpe meg et småbruk et sted jeg kan trives med mannen i mitt liv. Der vil jeg fortsette det aktive hundeholdet mitt og forhåpentligvis drive oppdrett av rasen som viser seg å passe meg best.

Jaktterreng vil jeg også gjerne ha knyttet til småbruket, slik at familie kan besøke meg og jakte med hundene sine.

Et par fjordinger hører med, som jeg kan ri og kjøre litt med og evt. barn kan lære seg å ri på.

Og sist men ikke minst en liten flokk med ender :icon_redface: (noe som forutsetter at jeg har et vann i nærheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte min egen veterinærklinikk som aller helst spesialiserer seg på hund. Jeg vil også utdanne meg som hundemassør og akupunktør for å kunne gi pasienter råd om både medisinsk og alternativ behandling. Jeg skal bo på et småbruk med Norges kjekkeste og mest sjarmerende fyr og få meg hest og drive oppdrett av hund. Dessuten skal jeg hevde meg i toppen av lydighet :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, plan A: jeg skal faa meg et flott smaabruk hvor jeg skal bo med to til fire hunder og litt diverse andre dyr. Saa skal jeg bli forfatter og leve fett paa alle millionene, for boekene mine blir selvsagt kjempepopulaere. :icon_redface::flowers:

Plan B: Finne meg en rik engelsk lord. Bo i det flotte herskapshuset og dra paa hyppige ferieturer hjem til den norske naturen.

Plan C: Bli den nye Anna Nicole Smith. Dvs. gifte meg med en styrtrik gamling og arve alle millionene(eller milliardene? Jeg er ikke kresen altsaa. :icon_redface:)

*Host* Jeg er ikke kravstor, materialistisk eller urealistisk i det hele tatt! :icon_cry:

...og boer jeg bekymre meg over at i to av tre planer saa blir jeg forsoerget av andre? Eller at alle tre innebaerer en fet lommebok?

:twisted::ahappy:

Om ingen av planene skulle slaa til(noe som selvsagt er heeelt urealistisk*host*) saa kan jeg jo alltids dra bort til den nye klinikken til labbis og hjelpe til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...