Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojedvalper på vei!

Angilja

Recommended Posts

• Svar 278
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini
Skrevet

De som blir igjen hjemme hos oss er sort hann, som har fått daglignavnet Mio, etter Astrid Lindgrens bok Mio min Mio.

Nydelige Herr sort! :whistle: Og så kult navn!

Tispa som blir igjen er lilla

:rolleyes2: Det var min favoritt blandt tispene :wub:

Uansett så er det en nydelig gjeng dere fikk! :lol: Og flinkeste Shiramor som leker drakamp med de! :P

Skrevet

se den lille tunga.. hehe.

Utrolig nydelige bamser. Moro at du beholder en. Håper vi får se flere bilder etterhvert!

Guest Dratini
Skrevet

se den lille tunga.. hehe.

Utrolig nydelige bamser. Moro at du beholder en. Håper vi får se flere bilder etterhvert!

EN? Fannhvit skal vel behoilde TO av disse nydelige hvitballene :lol: Kule herr sort og kule frøken lilla...

Skrevet

... lurer jeg på om jeg var så heldig å få et glimt av to hvite, fluffy og helt bedårende pelsdotter på Heimdal dyreklinikk idag? :D

Jepps, stemmer det! Var der å id-merka for ei uke siden og Heimdal hadde klart å rota til papirene så 2 valper hadde like id-nr og reg-nr på helseattesten.. Glad jeg oppdaga det i dag og ikke i helga når de reiser til nye hjem langt borte. Så, da ble det en by-tur på oss i dag også!

Skrevet

Veeeldig søte var de iallefall, og det var visst resten av venterommet enig med meg i :D

Takk:) man må visst finne seg i å bli bli glodd litt på når man kommer med to små søte nøster :getlost:

Skrevet

Ja, da har valpene begynt å forlate redet!

3 har reist fra oss, ei reiser i morgen og ei reiser om ei uke. Det er altså ei tispe som ikke har funnet riktig hjem enda. Hun var reservert fram til i dag, men kjøper fikk en alvorlig diagnose på fredag og kan dermed ikke ha valp nå likevel. Hun er så god den frøkena at jeg blir ikke veldig trist om hun ikke blir solgt, men om riktig hjem for henne dukker opp så får hun flytte. 3 valper ER litt mye, selv om jeg må si at de er utrolig greie disse valpene mine :P Føler liksom at det er mindre jobb med å ha 5 samojedvalper enn å ha en hovawart-valp :P Siden vi har overlevd et par hoffevalper så overlever vi fint med 3 samojedvalper også om det skulle bli sånn :o

Et par bilder av de vi skal beholde selv:

sort-lilla.jpg

Tilla og Mio

sort8uker.jpg

Mio

roolilla.jpg

Tilla

Skrevet

Kan jeg gjøre vet du:)

Her er hun som enda ikke er solgt:

gron8uker.jpg

OG resten av gjengen. Oppstilling er ikke det vi har trent mest på, man tar en stk valp og setter den på bordet, kattemat forran nesa og valpen står (nesten) i ro... (--- i navnet betyr at navn ikke er 100% bestemt)

sort8uker.jpg

Hrimandi Mio min Mio av Fannhvit

roolilla.jpg

Hrimandi Tilla av Fannhvit

bla8uker.jpg

Hrimandi Karo av Fannhvit

brun8uker.jpg

Hrimandi Miro av Fannhvit

gul8uker.jpg

Hrimandi Luna av Fannhvit

rosa8uker.jpg

Hrimandi --- av Fannhvit

rod8uker.jpg

Hrimandi --- av Fannhvit

• 3 weeks later...
Skrevet

Gjett hvilken søteste lille bebis som var innom butikken idag, og som jeg fikk lov til å kosemose med :ahappy:

Næh, hvem? du må jo skrive hvor i landet du bor da :cheer:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...