Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn på U


Cloudberry

Recommended Posts

Vi skal få valp :hmm:

... fra u-kull :wub:

Neida. Men det er vanskelig! Jeg har surfet i timevis på nett, blafret gjennom ordbøker på flere språk og spurt alle jeg kjenner nesten. Og med så utrolig mange kreative og oppfinnsomme soniser i umiddelbar "nærhet" så må jeg jo spørre her også.

Jeg har tre alternativer hittils som jeg liker selv;

Una og Uma - fine og enkle

Ulla - litt ironisk og artig til pinscher, fint, og litt svensk-klingende. Valpen kommer fra svensk kennel så det synes vi passer fint :wub:

Det behøver ikke være hundenavn, eller navn i det hele tatt for den saks skyld. Alt fra stedsnavn til latinske navn til bare artige ord på U er velkomment! Og neida, vi MÅ jo ikke bruke stamtavle-navnet i hverdagen, men vi hadde syntes det var litt kjekt da. Første gangen for oss med sånne seriøse kennelnavn-greier :wub:

Fyr løs :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Ufo

Uro

Uhnita (Nita til daglig?)

og så likte jeg veldig U-hu :wub:

Uzi

Unik (Nik/Nika til daglig?)

Umbro

Var de jeg kom på nå... Ufo, U-hu og Unik likte jeg veldig godt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra

Umbra (betyr skygge)

Umbra var litt fint.. *smake på*

Ufo

Uro

Uhnita (Nita til daglig?)

og så likte jeg veldig U-hu :wub:

Uzi

Unik (Nik/Nika til daglig?)

Umbro

Var de jeg kom på nå... Ufo, U-hu og Unik likte jeg veldig godt :wub:

:wub:

Ja, U-hu var veldig festlig da! Men jeg ser ikke helt for meg å bruke det sånn til hverdags... "U-hu, kom her!" :hmm:

Uzi foreslår samboeren også, men jeg vetikkehelt.. Maskingevær liksom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... fra u-kull :wub:

Neida. Men det er vanskelig! Jeg har surfet i timevis på nett, blafret gjennom ordbøker på flere språk og spurt alle jeg kjenner nesten. Og med så utrolig mange kreative og oppfinnsomme soniser i umiddelbar "nærhet" så må jeg jo spørre her også.

Den mest rampete valpen i kullet:

Umuli (som umulig, men uten g'en :wub: )

Ellers er det haugevis av engelske ord som begynner på U, som du kan ta som det første i et to-delt navn. Har sett så mye forskjellig på hunder, hele setninger følger jo etter kennelnavnet mange ganger :-)

Her har jeg bare tatt en masse ord på U og puttet noe annet bak. Du behøver jo ikke bruke det samme i ord nr to som jeg har gjort, men bare ta U-ordene og finne på dine egne nr to ord.

Undermind you

Unique Beauty

Understood it all

Untie me (="slipp meg løs"... det passer vel for en hund?)

Ultimate hazard

Unable To Obey

Universal Disaster

Unbroken Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unity - irsk, betyr "sammen" (together)

Usagi - japansk, betyr "rabbit of the moon" (hva nå det er)

Ulla - tysk, betyr "å ha viljestyrke" (noe en pinscher ha, og den er jo tysk opprinnelig)

Udara - baskisk, betyr "sommer"

Urice - hebraisk, betyr "lys"

Usoa - spansk, betyr "due"

Uzzyie - hebraisk, betyr "Guds styrke"

Udaberri - baskisk, betyr "vår" (som i årstiden)

Uli - tysk, betyr "nobel leder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe langt innlegg*

Ja, om vi skulle hatt et slikt type kennelnavn hadde du mange fine forslag :wub: Men oppdretteren pleier å ha kennelnavnet og et prefiks, og så det vanlige navnet. Igjen, det er jo ikke sånn at noen tvinger oss å bruke stamtavlenavnet til vanlig, men vi hadde syntes det var litt artig.

Jeg vet om en tispe som heter Ura. Synes det var rart først, men nå liker jeg det, det er annerledes :wub:

Ja, samboeren min har foreslått dette han også. Jeg liker det litt, han liker det veldig :wub:

Unity - irsk, betyr "sammen" (together)

Usagi - japansk, betyr "rabbit of the moon" (hva nå det er)

Ulla - tysk, betyr "å ha viljestyrke" (noe en pinscher ha, og den er jo tysk opprinnelig)

Udara - baskisk, betyr "sommer"

Urice - hebraisk, betyr "lys"

Usoa - spansk, betyr "due"

Uzzyie - hebraisk, betyr "Guds styrke"

Udaberri - baskisk, betyr "vår" (som i årstiden)

Uli - tysk, betyr "nobel leder"

Oooh, like! Alle egentlig! Men Ulla ble bare enda mer aktuelt etter denne, Men Usagi var kjempekult! Og Udaberri, med Uda til kort..

Navn er artig! Keep'em coming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg hadde jo hoppa over en hel masse.

Uno? (etter min mening både tispe- å hannhundnavn.)

Mja, hannhund i mine ører..

Hmmm.... UndraUpsUttraUppaUllis *haha*Uffa *hahahaha*Udda :wub: U.... ja jag stoppar där tror jag :wub:

Ups! :hmm:

Undra hadde vært fint om jeg var svensk... :hug: Nordlenning vettu, og når jeg sier det blir det litt sånn møl :wub:

Haha geniale forslag!Jeg heter Ulla og alle kaller meg Ullis (så det falt i smak her til neste hund) :wub:

Ulla seiler opp som foreløpig favoritt tror jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla seiler opp som foreløpig favoritt tror jeg.. :wub:

Men hvilken rase er det som skal ha U-navnet? Nå ble jeg nysgjerrig.

Jeg ser ikke helt for meg en mexikansk nakenhund som heter "Ulla" liksom.... :wub: (eller kanskje likevel, bare for å "gni det inn" at ulla mangler...Hehe)

(det er jo ikke sikkert du skal ha samme rase, mops, som du har fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ursula :wub: eller UrsUlla hahahahahahah.... huffa mig :hmm:

Ursula foreslår veldig mange, men det liker jeg ikke i det hele tatt.. :wub: Men jeg setter pris på engasjementet da :wub:

Men hvilken rase er det som skal ha U-navnet? Nå ble jeg nysgjerrig.

Jeg ser ikke helt for meg en mexikansk nakenhund som heter "Ulla" liksom.... :hug: (eller kanskje likevel, bare for å "gni det inn" at ulla mangler...Hehe)

(det er jo ikke sikkert du skal ha samme rase, mops, som du har fra før)

Hehe, det kunne jeg jo absolutt vært tydeligere på :wub: er en pinscher-valp som skal få hete noe på u :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...