Anette Skrevet 23. April 2013 Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Den hunden altså! *flire* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 23. April 2013 Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Hehe, det er jo bare det kuleste stedet å sove han har funnet seg! Skjønner ikke helt at det er behagelig, men kanskje han liker å ha benene dinglende utenfor kanten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 23. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Kanskje det kribler litt i magen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 23. April 2013 Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Han er en snåling altså Kikket gjennom bilder i går og kom forresten over denne: Dany lærer Kiter "labb-over-labb" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 23. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Naw! Sjekk det sløre blikket da. This is LOOOVE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 23. April 2013 Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Ja han ble sjarmert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 23. April 2013 Rapporter Share Skrevet 23. April 2013 Han er fryktelig søt altså Herlig type! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 1. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2013 Imouto savner sin Kiter noe voldsomt. http://youtu.be/UscS07JMEe8 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 1. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 1. Mai 2013 Hvordan gikk det i dag? Hadde nok med å fokusere på egen ring, så fikk ikke sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 30. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2013 Hvordan gikk det i dag? Hadde nok med å fokusere på egen ring, så fikk ikke sett. Så ikke denne, jeg... Kiter har startet i kl3 uten stor suksess. Alt var sånn halvhjertet og det var ikke noe moro. 230 poeng med 0 på apport over hinder (3-verdig øvelse), så ikke noe å hoppe i taket av. Nå skal vi trene lenge og vente til vi er klare til å starte! Mer oppløftende er gjetingen! Kiter ble godkjent for et par uker siden. Da gikk vi en stor prøve (startet 10 og var ferdig kl 19!). Kiter var veldig heit og la seg litt på sauen og hørte nesten ikke på noen kommandoer. Han gikk bra på fløyta, men ellers litt ulydig. Gjennomføre helt greit og deilig å ha godkjenningen i boks. Jeg var tidenes dårligste fører. På etterdriv og kve klarte jeg nesten ikke se pga nervene mine og all evne til planlegging forsvant. På dette stadiet jobbet Kiter bra, men jeg gikk helt sjevt og klarte ikke å holde linjene selv en gang. Da taper man mye poeng. Sleit med kveet. Utgang: 20/20 (super!) Løsning: 7/10 (sauen trakk litt til en side, men Kiter gikk bra) Inndriv: 15/20 (sauen ville veldig gjerne til en side og Kiter ville ikke flanke) Fradriv: 13/20 (jeg syntes dette var ganske bra jeg da) Etterdriv: 9/10 Kve: 5/15 Tilsammen 69 poeng av 100. 60 er kravet for godkjenning. Idag gikk jeg ny prøve. Denne gangen var jeg mindre nervøs og synet fungerte godt. Kiter gikk bare helt fantastisk! Utang, løsning og inndriv var bare helt rått! Vi sleit med kve denne gange også (vi har øvd for lite på det, så det er JEG som ikke skjønner helt hva jeg skal gjøre. Kiter gjorde som jeg ga beskjed om). Har ikke fått detaljert poengsum ennå, men fikk 79 poeng tilsammen. Jeg var litt skuffa over poengsummen, for jeg trodde egentlig vi var tett opp i 90 poeng, men vi mistet nok veldig mye på kve + at jeg mistet litt poeng når en sau bestemte seg for å løpe for harde livet mot oppsamlingskveet (selv om vi hanket den inn med en gang). Filmer og detaljerte poeng fra siste prøve kommer så snart jeg får tak i det. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 30. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 30. Mai 2013 Gratulerer Det hadde vært veldig interessant å se en film når dere gjeter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 17. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Juni 2013 Her er en film fra den siste gjeterhundprøven. Jeg stresser litt da... I forhold til bedømmingen har det ingen ting å si hva jeg sier og hvordan hunden responderer. Det eneste som bedømmes er hvordan sauene går banen (og dermed hvordan hunden styrer sauene). Sånn enkelt forklart. http://www.youtube.com/watch?v=z_PjEg2zgT4&feature=youtu.be I helgen har vi vært på treningssamling med noen venner igjen. Kiter var faktisk helt fantastisk! Her er noen bilder: 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 2. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Noen nye bilder av godgutten. Ikke så mye nytt å melde om Kiter. Han er stort sett ganske dårlig lydighetshund, men jeg føler at gjetingen gir oss mye på relasjonsbiten som kan komme godt med i lydighetssammenheng også. Han er en helt rå gjeterhund og mange har tilbudt en ganske pen sum for å få kjøpt ham, men denne godgutten er ikke for salg for øyeblikket! 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Kjempe fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 Peneste hunden er han iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 2. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2013 hvem kan si nei til han liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 6. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Kjempe fine bilder Takk! Har kjøpt en ny (billig)linse jeg prøver å bli venn med. Ikke helt i mål ennå, men det er i minste bedre enn det søplet jeg har igjen etter å ha knust favorittobjektivene mine! Peneste hunden er han iallefall hvem kan si nei til han liksom Takk! Han er jo bare skjønn! Og jeg må bare skryte: Kiter vant fylkesmesterskapet i klasse 1 og klasse 2!!! Vi fikk lov til å starte begge klassene (i gjeting kan man gå opp og ned i klassene som man vil, men ikke alltid på samme stevne). Dermed fikk vi debutert klasse 2 først og "safet" med klasse 1 etterpå. I klasse 2 var han helt forferdelig heit og tok kommandoene litt dårlig, men utgang, løsing og kve var ihvertfall perfekt. Han viste mye bra ellers i løypa og endte på 76 poeng, hvilket var beste fra Akershus I klasse 1 fikk jeg bestemt meg for at jeg MÅTTE sette på "bremsen" og sørge for at han tok kommandoene bedre enn i klasse 2. Og det fikk vi til! Men etter siste port skulle jeg løpe over hele banen opp til kve, mens Kiter holdt sauene. Her stresset jeg meg opp og kommanderte bikkja lenge før jeg var ved kve, noe som var dumt fordi vi da ikke fikk skikkelig kontroll mot kve (fordi jeg kommanderer bikkja samtidig som jeg løper med ryggen til... dust). Dommeren sa vi mistet 5-10 poeng bare på grunn av det, fordi vi da fikk en del feil på kve. Men uansett ny rekord - 85 poeng i klasse 1, vinner av klassen og fylkesmester i klasse 1 også! WEEEEHOOO!!!! Jeg svever av lykke Det er SÅ gøy å få til noe jeg har hatt SÅ lyst til! 15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Gratulerer så masse Maren!! Dere er helt rå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Gratulerer Så moro at dere konkurrerer i gjeting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Gratulerer Nydelig hund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Han må da ha ALT han der!!! Både flink og vakker . Gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 6. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2013 Grattis!! Så utrolig morro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 7. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2013 Gratulerer så masse Maren! Dere er helt rå! Gratulerer Så moro at dere konkurrerer i gjeting! Gratulerer! Gratulerer Nydelig hund Gratulerer så mye! Han må da ha ALT han der!! Både flink og vakker . Gratulerer så mye! Grattis! Så utrolig morro Tusen takk! Jeg er fremdeles helt i ekstase! Nå gleder jeg meg skikkelig til å starte i klasse 3 Kiter er en fiiin hund! Han er overhodet ikke god til alt, men til gjeting er han et ekte talent! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts