Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

Gratulerer med nytt ekorn :D

Men altså, nå har du jo en Harly, så da trenger du jo en Porsche :D Eller en Posh, med de gir kanskje litt feil assiosasjoner :P

Ja det gir helt feil assosiasjoner! Dessuten er ikke Porsche en så kul bil heller :ustol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

1 1/2 uke til dbl stevne i agility, og vi har trent 3 ganger de siste 2 mnd. Jaja, det får gå som det går :lol:

Vi var å trente en formiddag i forrige uke, og med tanke på hvor lite vi får trent nå om vinteren så gikk det tålelig bra. Lille elleville var pittelitt heit bare, men det skulle vel kanskje bare mangle? :P

Oppdretter Hilde forteller at valpene vokser, spiser og utvikler seg stadig. Miljøtreningen er i god gang og ørene er på vei opp.

Valpetest er 17. feb, så da blir det nok tildeling like etter det :)

Bilder tatt av oppdretter;

Valpekassen er utvidet

72928_10151224646636339_339906959_n_zpsa

En hvil i fanget :wub:

148378_10151201189791339_1637098664_n_zp

Biltur

426751_10151226431141339_2054755361_n_zp

Stallbesøk med innlagt matpause, mamma Ilo er der i klyngen et sted :P

427199_10151227708051339_2114523370_n_zp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅåå fyyy så nydelige de er! (Sier noe om kelpievalper tenker jeg, at man kan ha en på 4.5 mnd og fortsatt synes at små kelpiebebisser er noe av det nydeligste som er!) Har du funnet noe navn nr 2 hvis det ikke blir en Swix? Tenkte på Twix jeg da.. samme schwung men sjokolade-brun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅåå fyyy så nydelige de er! (Sier noe om kelpievalper tenker jeg, at man kan ha en på 4.5 mnd og fortsatt synes at små kelpiebebisser er noe av det nydeligste som er!) Har du funnet noe navn nr 2 hvis det ikke blir en Swix? Tenkte på Twix jeg da.. samme schwung men sjokolade-brun..

Det er de ja! :wub:

Ang navn så står jeg på stedet hvil. Har kommet frem til at Swix passer til den brune favoritten, men ikke til den svarte favoritten. Forhåpentligvis er det lettere å bestemme seg når vi vet hvilken valp som blir vestlending :)

Navn jeg har notert meg sånn i løpet av de siste to årene, men ikke er helt sikker på;

Daim
Joy
Kala
Kiah
Lyka
Lea - antageligvis ikke
Lykke - muligens?
Pip - tvilsomt, veldig likt navnet til hunden som en vennine har
Pus - kaaaanskje?
Mika
Edit;
Navnetips taes i mot med takk!
Jeg vil ha et relativt kort navn, ikke menneskenavn som ikke "alle andre" hunder heter :)
Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg trodde den svarte skulle hete Swix jeg.. Joy syntes jeg var fint - passer jo så bra med "Harly og Joy" liksom.. (True, engelsk uttale, synes jeg også er et fint navn, men du klager jo over det flotte R-ene dine så da så) Ellers så ble Shy kalt litt for Sky.. gubben min bestemte at hun skulle hete Shy med engelsk uttale, men jeg syntes Sky var et kjempefint navn egentlig.. Og Lykke er også veldig fint, det har sånn en fin lyd over seg, og passer jo så godt til en glad liten ekorn-frøken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg trodde den svarte skulle hete Swix jeg.. Joy syntes jeg var fint - passer jo så bra med "Harly og Joy" liksom.. (True, engelsk uttale, synes jeg også er et fint navn, men du klager jo over det flotte R-ene dine så da så) Ellers så ble Shy kalt litt for Sky.. gubben min bestemte at hun skulle hete Shy med engelsk uttale, men jeg syntes Sky var et kjempefint navn egentlig.. Og Lykke er også veldig fint, det har sånn en fin lyd over seg, og passer jo så godt til en glad liten ekorn-frøken?

Change of plans, den sværte er bælfeit og kan overhode ikke hete Swix. Hun er mer "Trille", eller noe sånt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ler godt av kommentarene du har til navneforslagene du får :-P

Jeg liker navnet Kiwi godt da, Six, Seven, Zera, Mira, Joy, jaq, qia (kia), Pi, Virre, Tips :-P siden du ikke liker forslagene våre liksom så kall hunden Tips, Ira, Tira, Ylva, Filla, Ville, Freja, Seff, Lystig, Ettra, Extra, Ella... Og nå har det blandet seg inn så mange sære navn at jeg må slutte å skrive.

Jeg er relativt kresen på navn selv jeg ;-) Så føler med dag!

Og jeg er høyst misunnelig på deg :-O *valpesyk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ler godt av kommentarene du har til navneforslagene du får :-P

Jeg liker navnet Kiwi godt da, Six, Seven, Zera, Mira, Joy, jaq, qia (kia), Pi, Virre, Tips :-P siden du ikke liker forslagene våre liksom så kall hunden Tips, Ira, Tira, Ylva, Filla, Ville, Freja, Seff, Lystig, Ettra, Extra, Ella... Og nå har det blandet seg inn så mange sære navn at jeg må slutte å skrive.

Jeg er relativt kresen på navn selv jeg ;-) Så føler med dag!

Og jeg er høyst misunnelig på deg :-O *valpesyk*

Ja navn er vanskelig!

Tips var ikke så dumt, skal vurderes. :)

Har det kommet noen valpe i Sverige enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change of plans, den sværte er bælfeit og kan overhode ikke hete Swix. Hun er mer "Trille", eller noe sånt :lol:

Smult!

Grattis altså! Jeg skulle ønske jeg ikke var så lat jeg, for en sånn kelpie er jo bare helt perfekt. Det blir spennende å se hvilken en som blir din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change of plans, den sværte er bælfeit og kan overhode ikke hete Swix. Hun er mer "Trille", eller noe sånt :lol:

Lille-store Trille :lol:

Jeg elser forøvrig Shy med engelsk uttale. Det er det SEC og jeg har kalt henne hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smult!

Grattis altså! Jeg skulle ønske jeg ikke var så lat jeg, for en sånn kelpie er jo bare helt perfekt. Det blir spennende å se hvilken en som blir din.

Tusen takk! Ja nå er det nedtelling for fullt :D

Lille-store Trille :lol:

Ja altså, pr dags dato er vel ikke akkurat den der spesielt smekker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var det sesongstart i agility for vår del. Det har vært veldig lite trening den siste tiden pga kulde, is og snø på banen. 4 treninger på 3 mnd er vel ikke mye å skryte av :P

Dagen startet med hopp1, et løp jeg er kjempefornøyd med! Alt jeg planla på briefing fikk jeg også gjort i løpet, følte at alt klaffet godt. Resultat, feilfritt, napp, opprykk til hopp 2 og 1. plass :D

Snille Morten har lagt ut film

Ag 1 ble stort sett bare kaos, og endte med disk til slutt. Feltkriterier var visstnok et ukjent fenomen... :P

Blindbytte satt bra da, en god ting å ta med seg i det minste *ler*

Film kommer når jeg har fått lastet opp.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...