Gå til innhold
Hundesonen.no

Harly & Lykke


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå blitt den stolte eier av en herlig liten kelpiegutt, Harly.

Han kom til Bergen torsdag, etter en lang og spennende periode med venting og kanskje kanskje...?

Det var mye som måtte klaffe for at vi skulle få valp i hus nå i høst, og gleden var veldig stor når Talli fikk 5! velskapete gutter i

begynnelsen av august :ahappy:

Planene for mini-terroristen er i hovedsak agility og utstilling, litt lydighet og kanskje noe spor. Vi får se når den tid kommer.

Han er en herlig liten ramp, sjarmerende, leken og kvikk :wub:

012-1.jpg

015.jpg

013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 781
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gærningen! Vi har enda langt igjen, men det går sakte fremover. Takk til @MegaMarie for trening og filming

Først; Harly er påmeldt til agility 1 og hopp 2 (debut) på Voss i begynnelsen av april, gleder meg! På tirsdag var Lykke 10 uker, vi skal prøve å få tatt oppstillingsbilde i løpet av helgen. På o

Helsestatus på Lykke: HD: A AD: A Patella: u.a Rygg: u.a :jump:

Posted Images

Kjempesupernydelig er han! Åh, heldiggris ;) Lykke til! Håper du oppdaterer oss ofte!

Takk takk :rolleyes2:

I`ll do my very best! ;)

Brorsan jo! Sover han på natten?

Ja nå har han jo kun vært 2 netter foreløpig, så det meste er jo rimelig nytt for han.

Den første natten våknet han i 2 tiden, litt tvangskos også sov han til 6.15 ca. Den andre natten sov han helt til litt over 7.

Synes han er flink jeg :lol:

Når det er tid for å legge seg på kveldingen derimot, da våkner sinnavalpen. Skal ta alt fra nakne tær, dyner som sklir ned fra sengen, den andre valpen i speilet til grinden som stenger av kjøkkenet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :rolleyes2:

I`ll do my very best! ;)

Ja nå har han jo kun vært 2 netter foreløpig, så det meste er jo rimelig nytt for han.

Den første natten våknet han i 2 tiden, litt tvangskos også sov han til 6.15 ca. Den andre natten sov han helt til litt over 7.

Synes han er flink jeg :lol:

Når det er tid for å legge seg på kveldingen derimot, da våkner sinnavalpen. Skal ta alt fra nakne tær, dyner som sklir ned fra sengen, den andre valpen i speilet til grinden som stenger av kjøkkenet ;)

Hihi, høres ut som en morsom fyr :lol: Når kan jeg få møte han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, høres ut som en morsom fyr ;) Når kan jeg få møte han?

Hehe, han er bare sånn når han er overtrøtt altså. Han er kvikk og leken, men egentlig en litt tenkende fyr. Kan godt sitte seg ned å se på andre hunder i noen minutter før han finner ut at de kan herjes med. :rolleyes2:

Skal du trene fredag så kommer jeg kanskje bortom en tur ;)

Gratulerer med lille vakre! :lol:

Gleder meg til å møte han! :lol: Håper han vil leke litt med Caius. :D

Takk takk!

Det vil han helt sikkert :D

Disse nydelige dyrene altså! Misunner dere bare liiiiitt :)

Han er virkelig skjønn altså ;)

Jeg vet.... ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han er bare sånn når han er overtrøtt altså. Han er kvikk og leken, men egentlig en litt tenkende fyr. Kan godt sitte seg ned å se på andre hunder i noen minutter før han finner ut at de kan herjes med. :)

Skal du trene fredag så kommer jeg kanskje bortom en tur ;)

Hehe ;) Jeg vet ikke helt om jeg kommer på fredag. Men om jeg kommer, når tenker du å være der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Jeg vet ikke helt om jeg kommer på fredag. Men om jeg kommer, når tenker du å være der da?

Kommer helt an på Harly, døgnrytme er det dårlig med om dagen ;)

Har fri nå, så vi kan gjerne ta det på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja nå har Harly vært i hus i 2 uker og er selvfølgelig verdens herligste valp :whistle:

Han er en ukomplisert sjel som liker lek, drakamp, mat/godbiter og ikke minst bar hud :ahappy:

Han er omgjengelig ovenfor folk, litt forsiktig ovenfor fremmede hunder men det er nå ingen dum egenskap.

Prøver å holde litt oversikt på vekten og fikk litt av et sjokk når jeg veide han v/10 uker....

Måtte spørre vet. om den virkelig virket som den skulle, ettersom jeg synes det var rimelig stor vektøkning på 1 uke :wub:

Ikke rart selen som var innstilt på alt av minimumsmål for 2 uker siden snart er for liten!

9 uker: 4,80 kg

10 uker: 5,95 kg

Litt bilder fra den siste uken:

034.jpg

020.jpg

069.jpg

103.jpg

117.jpg

140.jpg

Edit: Vi har forøvrig kommet litt i gang med trening, klikkeren tok han rimelig kjapt og nå løper han bort til alle som viser håndflaten. Kan være noe digg der faktisk *ler*

Vi har jobbet litt med kontakt, burlek, trykk (nesedytt mot håndflate) og bakpartskontroll (stå på skål).

Treningen har gått som en lek, kjempemorro å se hvor gøy han synes det er med "jobb".

Leken er veldig bra inne, men vi må jobbe mer med den i forskjellige miljøer.

Vi har også vært noen ganger på treningsbanen og hatt litt jobbe-tid der med forstyrrelser, noe som har gått over all forventning :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en vakker gutt han der! :)

Hvordan har rødfargen blitt? Strider bytter pels nå og har blitt enda rødere.

Javisst! :)

Mesteparten er sjokoladebrun. Han har et lite felt i nakken som fortsatt er rødt, men der har han ikke fått ny pels foeløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytter pels og blir mer sjokolade :)

Awww, men det er jo så nydelig! :)

Edit: Harly har forøvrig lært at den korteste veien fra sofaen og ned på gulvet er via stuebordet!

Og der er det jo kjempegøy, spankulerer stolt med halen rett til værs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har Harly vært på 12 ukerskontroll med helsesjekk og vaksine. Alt var i sjønneste orden og vaksinen tror jeg ikke han registrerte i det hele tatt. Alle på vår vei skulle klines med, og vetrinærdamen var superkul.

I motsetning til hjemme i stuen var det lov til å gå på bordet og man fikk faktisk godis. *O`lykke!* :ahappy:

Ser ut til at han vokser jevnt og fint, var i dag 7,5 kg.

Han hadde en liten runde diarè etter ormekuren fredag men nå ser magen ut til å være bra igjen.

Nå venter jeg i spenning på den nye turnusen min, satser på å stille på valpeshow i Ølen og på Manger (februar).

Så da har vi god tid til å lære å stå pent (hjeeeelp!) og trave sånn noenlunde. :)

Edit: etter nøye telling ser det ut til at Ølen kræsjer med jobbehelg. :)

Håper annonsen kommer snart sånn at jeg får byttet vakt den dagen gr 1 skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med forsjellen på rød/sjokolade i valpekassen er NESTEN umulig. Man vet egentlig ikke helt før de bytter pels.

Så det er ganske mange "feil" registrerte der ute :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...