Gå til innhold
Hundesonen.no

Flat coated retrieveren Pøbel

Recommended Posts

• Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lenge siden jeg har oppdatert her nå, så her kommer noen rykende ferske bilder tatt i dag! Det var litt snø oppå "toppen" vår rett i nærheten, og Pøbel elsker snø. Snø er nemlig det beste han vet, sån

SnøPøbel! Ja, han elsker snøen. Han får ekstremt mye mer energi (og man skulle ikke tro at han kunne få mer ...) av det. Han nærmer seg 7 år i juli, og ei vi møtte trodde jeg mente 7 måneder, for det

Stjeler bilde, jeg! Kamar og Yodeldoodle har jo vært på utstilling i Kongsberg på søndag! BIR, ble han. Kritikk: "M. spenstig og elegant. Bra proposjoner. Godt hode. Velstående ører. Bra hals

Skrevet

Awww. :wub:

Grattis med ny valp. :ahappy:

Likte filmsnuttene du la ut. :lol: Er det mulig å være så søt, også Pøbel da, så snill han er. :wub:

Skrevet

Oh oh oh! Egen tråd! Så heerlig å se at de to går så godt sammen- men med to så flotte snille fyrer antok jeg ikke at det skulle bli så problematisk, nei :ahappy:

Koste meg glugg ihjel med filmene! Så herlige de er- begge to! Lo høyt når pøbel "bøffa" til kameraet på film to :lol:

Og Kamar da :wub: Savner han allerede. Han var en personlighet uten like å ha i hus. Sindre spør stadig etter han han også. Favoritten hans, det vet du!

Jaggu godt vi ikke har solgt han heelt ut og kommer til å se han med jevne mellomrom!

Skrevet

Herreguuuud Ane, grattis! Ser ut som en trygg og glad gutt det der. Og Pøbel tar det med stor glede og iver? Sååå søøøøt :wub:

Skrevet

:lol: :lol: Så herlige videoer, en flat i kameraet *ler*

Pøbel ser veldig fornøyd og litt sånn fascinert ut. Fiiine hundene, begge to :wub:

Edit: jeg har en innvendig på navnet hans bw. han burde hett kjeltring. Det matcher Pøbel og han ser ut som en liten kjeltring :whistle: Kamar er pent, for all del, men kjeltring hadde passet bedre :D

Skrevet

Takk!

De er som knoll og tott, og Kamar er et matvrak uten like. Som storebroren sin, det. De fikk begge frokost i dag tidlig samtidig, og Pøbel ville kaste seg over Kamar sin mat, og Kamar ville kaste seg over hans. Kamar har også dyppet i vannskåla med alle labbene (ut og kjøpe en mindre i dag, ja!), og synes det var helt okei. Natten gikk også suverent, uten noen uhell. Han sov ved siden av meg hele natta, men aksepterte også å sove på gulvet i en gammel ullgenser. :lol:

Han fikk også lov til å være med til veterinæren i dag (sjekke ut sakene på magen til Pøbel, det var visst cercariedermatitt (fugleparasitter, eller svømmekløen som det heter). Ittno farlig, jaffal!). Kamar fikk hilse på dyrepleier og det som er, og stod pent på skranken. Ikke mye redd han, altså!

Skrevet

Herreguuuud Ane, grattis! Ser ut som en trygg og glad gutt det der. Og Pøbel tar det med stor glede og iver? Sååå søøøøt :wub:

Pøbel synes han er ganske kul! Men han innser ikke heeelt at han veier 36,4 kilo (jepp, veid ham i dag ...). Kamar er jo bare en liten pjokk, med noen meninger om hva han mener om Pøbel sin "I WUV ju!" all over the place. Men han er mye mer forsiktig nå, og passer på å ikke løpe han ned (han er alltid veldig nysgjerrig på hva Kamar skal, nemlig).

:lol: :lol: Så herlige videoer, en flat i kameraet *ler*

Pøbel ser veldig fornøyd og litt sånn fascinert ut. Fiiine hundene, begge to :wub:

Edit: jeg har en innvendig på navnet hans bw. han burde hett kjeltring. Det matcher Pøbel og han ser ut som en liten kjeltring :whistle: Kamar er pent, for all del, men kjeltring hadde passet bedre :D

Definitivt fascinert! Hele Kamar er jo like stort som hodet hans - JEG hadde blitt fascinert. :lol:

Synes jeg ser det ute. "KJEEEELTRING! PØBEL, NEI!". :lol: Men jeg vet det lurer seg en liten pøbel i Kamar også, gitt. ;)

Takk for godord!

Skrevet

Gratulerer så mye! :D Fysj, så ufattelig misunnelig jeg er! Gleder meg til dere tar turen til Bergen, for det må dere, og da MÅ dere gi beskjed at dere kommer også :aww: Ellers så...

Skrevet

Er det en liten babydukke du lar han leke med? :o Han kommer til å bli babyspiser! :lol:

Heldige Kamar får seg inne på alle de rare stedene Pøbel ikke når, stakkar Pøbel :D

Utrolig søte sammen, de kommer til å bli venner, helt klart :ahappy:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...