Gå til innhold
Hundesonen.no

WDS i Paris 2011


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

Jeg har kjempelyst til å dra! Men da vil jeg bo på samme hotell som Jeanette, Emma eller labbis, ellers blir det rimelig stusselig på tur... Mulig jeg har en liten frøken å stille i juniorklassen for en japansk dommer, men om ikke, så blir jeg nok med som groomer/heiagjeng/koordinator. Noen som er hypp på reiseselskap? :lol:

Ååå, velg meg! Velg meg! :icon_confused:

Jeg vil, og jeg har jo til og med en junior.. Så kaanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst til å dra! Men da vil jeg bo på samme hotell som Jeanette, Emma eller labbis, ellers blir det rimelig stusselig på tur... Mulig jeg har en liten frøken å stille i juniorklassen for en japansk dommer, men om ikke, så blir jeg nok med som groomer/heiagjeng/koordinator. Noen som er hypp på reiseselskap? :icon_confused:

Jeg og jeg og jeg og jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så morro!

Det høres bare ut som den ultimate ferie! *Ønske seg*

Kaaanskje jeg kan overtale mannen til å bli med/ ta det som en ferietur uten voffar? Hadde jo vært moro å være heiagjeng også, og få sjansen til å se alle basseluskene :icon_confused:

Eller kaaanskje vente til småttingan blir større...?

*Tenke på*

DET hadde vært gøy :lol: Ikke tenk for lenge da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Oslo er det ca 150 mil til Paris = ca 20 timer kjøring. Med to/tre sjåffører som kan bytte på litt kan man jo kjøre på et par dager...

Alt. kjøre til f.eks. Danmark, ta tog derifra - lettere (tryggere) med en laaaang etappe hvis man ikke må kjøre selv.

Eller såklart å fly fra Oslo til Paris - husk å bestille plass for hunden også! Dette alternativer bør man absolutt starte å tenke på ganske snart - ellers vl nok de fleste fly være fullbooket mht. å få med seg hund, i alle fall.

Ang. hotell så er t-banenettet der minst like greit som det i London, så det er veldig greit å komme seg rundt i Paris uansett hvor man bor.

Noen vil jo bo mere sentrumsnært for å ha tilgang til byen, andre vil bo nære utst.området og heller tar en litt lengre reise for å komme inn til by'n.

Som jeg har forstått (har aldri vært der med hund) skal de være veldig positive til hunder der og hundene får være med nærmest overalt. Bør heller ikke være noe problem mht hoteller - massevis av dem som er ok med hunder.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestilt noe ennå? Kikker litt på ting og tang nå jeg

Nei, jeg har egentlig akkurat funnet ut at jeg vil dra.. Har sett på litt ting og tang i dag, og hvis jeg finner noen å dra med er det ikke umulig at det blir en tur :icon_confused: *jeg vil, jeg vil!*

Tenker du å stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Oslo er det ca 150 mil til Paris = ca 20 timer kjøring. Med to/tre sjåffører som kan bytte på litt kan man jo kjøre på et par dager...

Jupp, da vi tok turen til Crufts i fjor, gikk det på cirka ti timers kjøring hver på to dager. Og jeg kan ikke tro at Paris skal være så mye lengre enn Birmingham. Det er en fordel å ha egen bil i forhold til fleksibilitet med pauser, stopp, se litt mer enn fly og tog tillater, plass til utstrakt shopping, få med seg mer utstyr, etc. Men det er fordeler ved ikke å ha bil også - finne parkeringsplasser, slitsomt å kjøre, fremmede veier og kjørekulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har egentlig akkurat funnet ut at jeg vil dra.. Har sett på litt ting og tang i dag, og hvis jeg finner noen å dra med er det ikke umulig at det blir en tur :icon_confused: *jeg vil, jeg vil!*

Tenker du å stille?

Jeg er med, og tenker på å stille ja. Det hadde vært veldig moro :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Oslo er det ca 150 mil til Paris = ca 20 timer kjøring. Med to/tre sjåffører som kan bytte på litt kan man jo kjøre på et par dager...

Alt. kjøre til f.eks. Danmark, ta tog derifra - lettere (tryggere) med en laaaang etappe hvis man ikke må kjøre selv.

Eller såklart å fly fra Oslo til Paris - husk å bestille plass for hunden også! Dette alternativer bør man absolutt starte å tenke på ganske snart - ellers vl nok de fleste fly være fullbooket mht. å få med seg hund, i alle fall.

Ang. hotell så er t-banenettet der minst like greit som det i London, så det er veldig greit å komme seg rundt i Paris uansett hvor man bor.

Noen vil jo bo mere sentrumsnært for å ha tilgang til byen, andre vil bo nære utst.området og heller tar en litt lengre reise for å komme inn til by'n.

Som jeg har forstått (har aldri vært der med hund) skal de være veldig positive til hunder der og hundene får være med nærmest overalt. Bør heller ikke være noe problem mht hoteller - massevis av dem som er ok med hunder.

Susanne

Jupp, da vi tok turen til Crufts i fjor, gikk det på cirka ti timers kjøring hver på to dager. Og jeg kan ikke tro at Paris skal være så mye lengre enn Birmingham. Det er en fordel å ha egen bil i forhold til fleksibilitet med pauser, stopp, se litt mer enn fly og tog tillater, plass til utstrakt shopping, få med seg mer utstyr, etc. Men det er fordeler ved ikke å ha bil også - finne parkeringsplasser, slitsomt å kjøre, fremmede veier og kjørekulturer.

Vi kjørte til Paris på 3-4 dager fra Stavanger. Da som småbarnsfamilie sammen med en annen småbarnsfamilie, jeg var 7år da. Vi tok fergen over til Danmark og overnattet der, så til tyskland, så kjørte vi til Luxemburg og overnattet der og så til Paris. Dette var jo ferietur for oss og vi tok nok en god del omveier :icon_confused: Vet vi var innom Italia og Marokko på den turen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....

Som jeg har forstått (har aldri vært der med hund) skal de være veldig positive til hunder der og hundene får være med nærmest overalt. Bør heller ikke være noe problem mht hoteller - massevis av dem som er ok med hunder.

Susanne

Familien som vi solgte valp til, hadde med seg hunden over alt. På restauranter, i butikker...

Vi lo godt av historiene der hunden hadde egen stol på restaurenter. Noe så fjernt fra vår virkelighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal melde på Sting og/eller Memphis, og Ikke såklart (som da er junior), så de får vel rabiesvaksineres etterhvert.

Har du funnet ut hvordan du skal komme deg til og fra, og når? Og skal du etter planen reise med tre bikkjer alene? :lol: Jeg har lekt litt mer med tanken og den virker ikke så fremmed lenger, jeg kunne jo til og med kombinert det med å være litt i Paris før/etterpå... Problemet er bare at det kommer til å spolere sommerjobbing (i alle fall sjansen for å få mye sommerjobbing, hvis ikke du kan snike meg inn på førerhundskolen eller noe :icon_confused: ), og jeg er ikke stinn av gryn... Jeg får råd til tur, men det hadde vært kjekt å ha litt penger til evt. utvekslingsopphold og slikt, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild, vi kommer til å betale 2000kr hver for 5 netter på hotell i Paris, så det trenger ikke være heeelt vilt dyrt, altså. Dessuten synes jeg definitivt at du bør være med! :icon_confused:

Nei, selve turen har jeg råd til! :lol: Problemet er at jeg vil prøve å få meg sommerjobb, og det er veldig mye vanskeligere å få jobbet mange uker om jeg er nødt til å ha fri noen dager midt i fellesferien - da blir jeg plutselig ikke lenger så attraktiv på sommerjobbmarkedet, og da blir det plutselig litt vanskelig å få tjent de pengene jeg bør ha i bakhånd om jeg skal på utveksling våren 2012...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst til å dra! Men da vil jeg bo på samme hotell som Jeanette, Emma eller labbis, ellers blir det rimelig stusselig på tur... Mulig jeg har en liten frøken å stille i juniorklassen for en japansk dommer, men om ikke, så blir jeg nok med som groomer/heiagjeng/koordinator. Noen som er hypp på reiseselskap? :lol:

Ja, jeg er hypp på reiseselskap!

Nei, jeg har egentlig akkurat funnet ut at jeg vil dra.. Har sett på litt ting og tang i dag, og hvis jeg finner noen å dra med er det ikke umulig at det blir en tur :D *jeg vil, jeg vil!*

Tenker du å stille?

Syns du skal nedover, ja!

Har du funnet ut hvordan du skal komme deg til og fra, og når? Og skal du etter planen reise med tre bikkjer alene? :lol: Jeg har lekt litt mer med tanken og den virker ikke så fremmed lenger, jeg kunne jo til og med kombinert det med å være litt i Paris før/etterpå... Problemet er bare at det kommer til å spolere sommerjobbing (i alle fall sjansen for å få mye sommerjobbing, hvis ikke du kan snike meg inn på førerhundskolen eller noe ;) ), og jeg er ikke stinn av gryn... Jeg får råd til tur, men det hadde vært kjekt å ha litt penger til evt. utvekslingsopphold og slikt, også.

Tenkte å kjøre? Men da må vi være flere. Gidder ikke ta med begge vorstehhundene (bare Sting) hvis ikke mamma skal nedover hun også.

Ingvild, vi kommer til å betale 2000kr hver for 5 netter på hotell i Paris, så det trenger ikke være heeelt vilt dyrt, altså. Dessuten synes jeg definitivt at du bør være med! :lol:

Vi har allerede booket (Ingvild skal bo der om hun drar nedover, basta :lol: ) for 1100,- for 6 netter. Ikke noe luksus, men nær utstillingen hvertfall :D

Ingvild: Førerhundskolen har jo flyttet, men kan sikkert fikse noe på dyreklinikk i byn? Er et sted hvor jeg har blitt tilbudt sommerjobb hvert år hvertfall. Jeg må også jobbe i sommer :icon_confused: På gård faktisk, 4 uker, så lurer på om jeg skal velge Skjetlein :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal nedover, ja!

Og jeg skal visst det. Sånn går det når Sandra tar saken i egne hender :ahappy: (Flinkeste Sandra :P )

Men "Uææ!", jeg må nesten lære meg å stille hund nå da.. Ikke bare er det WW, men vi skal jo stille mot selveste Benedicte og Ikke! Jaja, noen må jo stå for underholdningen også :P

Åå, gleder meg! *lykkerus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...