Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All


MegaMarie

Recommended Posts

Det blir moro! Teit at Etna og basenji går samtdig- ellers skulle jeg heiet på deg :)

You can indeed!

Opprigging har startet. Mannen er der allerede. Jeg drar nedover i morgen. Gleder meg!

Haha, nå skjønte blonde meg hva du mente med "mannen", har trodd at du bare har snakket om en som driver og organiserer, ikke the man! :D

Ja! :hmm: Håper og håper at han blir beste hannhund, men det hadde vært sååå gøy om han ble BIR og BIG i år også :) Blir man BIR med en stående fuglehund, så er det ikke alltid den tøffeste konkurransen i BIG liksom ;)

Ikke det nei? Vi skal nok komme å gi dere konkurranse for alle penga! :P Håper jeg ihvertfall, og trua har jeg i godt behold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Ja, pappa er jo heller ikke noe i ringen! Han har derimot vært i ringen med Brøyt to ganger nå i år. Han mener Brøyt vil se mye høyere ut med meg, enn med han^ Det er jo riktig, men han er jo innenfor stander akkurat. Dessuten er det hysterisk morsomt å se han løpe i ringen! (Har et kjempe "bra" utstillingsbilde av Vita der Knut har stilt henne ut hvis du vil se! haha).

Ja, de det bildet må du sende meg :D Sting ser også enorm ut ved siden av meg, men de fleste dommere bryr seg lite om høyden på vorstehhunder. Tror de heller vil ha de oppover i høyden enn nedover hvertfall :hmm: Så jeg tror det kan være positivt at Brøyt ser stor ut ved siden av deg, jeg. Skal dere stille noe vorstehhunder i helgen?

Ikke det nei? Vi skal nok komme å gi dere konkurranse for alle penga! :) Håper jeg ihvertfall, og trua har jeg i godt behold!

Tror deg ikke :)

Men som sagt kommer vi nok ikke så langt så lenge Lucilla er påmeldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror deg ikke :)

Men som sagt kommer vi nok ikke så langt så lenge Lucilla er påmeldt..

Hehe, blir nok ikke enkelt nei, men du får tro på ham, så kanskje det rekker :)

Aner egentlig ikke hvem si skal oppimot, er 13 munsters tilsammen. Men Chico ser så bra ut som han bare kan, så det er ikke noe mer å gjøre med den saken :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå skjønte blonde meg hva du mente med "mannen", har trodd at du bare har snakket om en som driver og organiserer, ikke the man! :)

Ikke det nei? Vi skal nok komme å gi dere konkurranse for alle penga! :) Håper jeg ihvertfall, og trua har jeg i godt behold!

Yup. Mannen = Yodelmannen . :hmm:

Astrid: Ja, det er Monica som har ansvar for påmelding, Anders skal være speaker under raseparaden og trenger også infoen + kort tekst om rasen som han skal lese opp. Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de det bildet må du sende meg :) Sting ser også enorm ut ved siden av meg, men de fleste dommere bryr seg lite om høyden på vorstehhunder. Tror de heller vil ha de oppover i høyden enn nedover hvertfall :hmm: Så jeg tror det kan være positivt at Brøyt ser stor ut ved siden av deg, jeg. Skal dere stille noe vorstehhunder i helgen?

Men som sagt kommer vi nok ikke så langt så lenge Lucilla er påmeldt..

Brøyt har gått ut med kritikk nærmest "perfekt", men fått blå fordi de målte han 70cm! Syns det var kjempe rart. Mener det står at om hunden ellers er fin, og alt er fint i forhold til hverandre så skal ikke det trekke ned om den er litt høy.. Kjipt! (Han ble helgen etter målt til 66cm, så vi lo litt av det. Vi tror han er ca 68cm).

Vi skal ikke stille nei. Som du sier, så kommer vi ikke langt med Lucilla med^ Vet du sikkert om de skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøyt har gått ut med kritikk nærmest "perfekt", men fått blå fordi de målte han 70cm! Syns det var kjempe rart. Mener det står at om hunden ellers er fin, og alt er fint i forhold til hverandre så skal ikke det trekke ned om den er litt høy.. Kjipt! (Han ble helgen etter målt til 66cm, så vi lo litt av det. Vi tror han er ca 68cm).

Om du tenker på rasespesialen, så var dømmingen der uansett litt rar. Hunder som Brøyt røk ut med blå pga høyden, men Sting, Memphis osv er vel så store og ble plassert i BHK + en del andre ting som var litt rart.

Lucilla er påmeldt hvertfall, så de kommer nok over ja :) Er ikke så lenge siden jeg snakket med de.

...Gleder jeg meg!

Burde egentlig skaffe skyss til hallen lørdag morgen, for buret til Sting er tungt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner egentlig ikke hvem si skal oppimot, er 13 munsters tilsammen. Men Chico ser så bra ut som han bare kan, så det er ikke noe mer å gjøre med den saken :hmm:

Jeg skal ikke stille selv, men kommer lørdag for å se på og heie.

Har med begge hundene tror jeg, så det er lov å hilse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke stille selv, men kommer lørdag for å se på og heie.

Har med begge hundene tror jeg, så det er lov å hilse på :hmm:

Er ikke breton i samme ring forresten? Da sees vi nok ihvertfall.. kommer ihvertfall til å ha sorte bukser og pudderrosa blazer, og en brun og hvit kleiner munsterlander.. antagelivis blir ikke Tinka med.. men det er fremdeles under vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er dumt spørsmål. Men hvordan er det med å ta bilder med blits på slike steder?? Vant med hester osv som kan skvette lett, slik at man fraråder å bruke blits. Og noen gode forslag til hva man bør ha med seg av kamerautstyr for å ta bilder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Gleder jeg meg!

Burde egentlig skaffe skyss til hallen lørdag morgen, for buret til Sting er tungt :lol:

Jeg gleder meg også! :P

Når tenkte du å ta toget på lørdag hvis du ikke får skyss? Jeg kan gjerne bli med som hundevakt, burbærer eller generell støttespiller om du trenger det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er dumt spørsmål. Men hvordan er det med å ta bilder med blits på slike steder?? Vant med hester osv som kan skvette lett, slik at man fraråder å bruke blits. Og noen gode forslag til hva man bør ha med seg av kamerautstyr for å ta bilder??

Det blir ikke alltid så gode bilder med blits på en hundeutstilling da taket er alt for høyt. Om du skyter med blitsen rett på hunden så vil det bli et veldig hardt lys. Skyter du den opp i taket, så er det jo ikke noe tak før flere meter opp. Men det er fult lovlig. Ingen hunder som reagerer noe spesielt på det. Det er ihvertfall mange andre som tar bilder inne på utstilling :lol:

Men jeg vil anbefale deg til å ha med et objektiv hvor du kan zoome litt, eller som generelt sett har en nær brennvidde. Selv har jeg med et 85 mm lyssterkt objektiv, som på mitt kamera egentlig blir 136 mm. Dette gjør at jeg som oftest kan komme nært nok på det jeg vil ta bilde av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke alltid så gode bilder med blits på en hundeutstilling da taket er alt for høyt. Om du skyter med blitsen rett på hunden så vil det bli et veldig hardt lys. Skyter du den opp i taket, så er det jo ikke noe tak før flere meter opp. Men det er fult lovlig. Ingen hunder som reagerer noe spesielt på det. Det er ihvertfall mange andre som tar bilder inne på utstilling :D

Men jeg vil anbefale deg til å ha med et objektiv hvor du kan zoome litt, eller som generelt sett har en nær brennvidde. Selv har jeg med et 85 mm lyssterkt objektiv, som på mitt kamera egentlig blir 136 mm. Dette gjør at jeg som oftest kan komme nært nok på det jeg vil ta bilde av :P

Har nemlig fått gavekort på Japan foto, vurderer å kjøpe en stor og bedre blits. Hva med å skytte blitsen rett mot hunden, men å ha på sånn "softboks" eller hva det heter?? Og jeg antar at litt høyere iso er et must pga lyset..?

Og Brennvidde, hva er det igjen :lol: ? Jeg tenker jo at et objektiv med lavt lukkertall også kan lønne seg? Jeg har 2 stk objektiver. 1 zoom fra Tamron med telemacro, 70mm-300mm, 1: 4-5.6. Kontra Nikon DX 18-105 mm 1: 3.5-5.6. Hvem lønner det seg å bruke trur du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennvidde er zoomen på en måte. Slik som på dine to objektiver så er brennvidden mellom 70-300 mm på det ene og mellom 18-105. Jeg tror kanskje jeg ville valgt 70-300 mm da du kan komme nærmere hundene med den. Defuseren (som det heter, softboks er stooor og er laget for studio blits) kan hjelpe litt, men den er egentlig såpass liten at lyset vil fremdeles bli ganske skarpt. Men det er jo bare til å prøve seg frem.

Lukkertall har med hvor lang tid kamera slipper inn lys. Det er bra med et høyt tall når du tar bilder av ting som er i bevegelse. Blendertall styrer hvor stor dybdeskaphet du skal ha i bildene. Det er bra om denne er lav, for da får du til gjengjeld sluppet inn mye lys, og bildene får en fin og uskarp bakgrunn. Men mer om dette bør man vell egentlig ta i en egen fototråd så vi ikke kupper denne tråden helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde egentlig skaffe skyss til hallen lørdag morgen, for buret til Sting er tungt :lol:

Når da ca? Jeg kjører jo forbi men tenkte ikke meg dit sånn tidlig tidlig.

edit:

er det veldig kaldt i slike haller? Skal jeg beregne stilongs og bukse? For på Leto måtte jeg skifte på et minitrang bås for å få av meg stilongsen fordi det var så varmt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...

På NKKs hjemmeside annonserer Thon Hotels at de fremdeles har hotellrom igjen. Jeg sjekket prisen - fra lørdag til søndag (enkeltrom) - 1990,- !

Neste helg hadde det samme rommet kostet en tusenlapp mindre...

(De andre Thon hotellene som ligger innefor 15-20 minutters kjøring kostet alle under tusenlappen.)

Snakk om sleipt, da - doble prisen fordi det er messe vegg-i-vegg..

"Hyggelig" gjort, og jeg håper folk er prisbevisste nok til å droppe slike hoteller.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...

På NKKs hjemmeside annonserer Thon Hotels at de fremdeles har hotellrom igjen. Jeg sjekket prisen - fra lørdag til søndag (enkeltrom) - 1990,- !

Neste helg hadde det samme rommet kostet en tusenlapp mindre...

(De andre Thon hotellene som ligger innefor 15-20 minutters kjøring kostet alle under tusenlappen.)

Snakk om sleipt, da - doble prisen fordi det er messe vegg-i-vegg..

"Hyggelig" gjort, og jeg håper folk er prisbevisste nok til å droppe slike hoteller.

Susanne

Klippet fra NKK:

Bo vegg i vegg med DOGS4ALL til redusert pris! Thon Hotel Arena ligger vegg i vegg med Norges Varemesse hvor Dogs4All arrangeres. Det er fortsatt mulig å booke rom. Ta kontakt på tlf +47 66 93 60 00. Hotellet tilbyr "last minute pris", kr. 1.175 for enkeltrom, kr 1.375 for dobbeltrom. Oppgi referanse "NKK-pris".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men ikke om man bestiller på nettet eller ringer dem og spør.

Men såklart "kjempesnilt" av dem å ha rabatt slik at det bare koster 3-400,- mer enn helgen før eller etter, da...

Susanne

Selv om det er kjipt for oss som må betale så er det helt logisk at de gjør det - jeg hadde også gjort det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også! :D

Når tenkte du å ta toget på lørdag hvis du ikke får skyss? Jeg kan gjerne bli med som hundevakt, burbærer eller generell støttespiller om du trenger det. :lol:

Se under :P Og gjerne, om du vil avgårde så tidlig da. Har med Sting og Ikke forresten.

Når da ca? Jeg kjører jo forbi men tenkte ikke meg dit sånn tidlig tidlig.

Tenkte å være rundt 8/halv 9 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på rasespesialen, så var dømmingen der uansett litt rar. Hunder som Brøyt røk ut med blå pga høyden, men Sting, Memphis osv er vel så store og ble plassert i BHK + en del andre ting som var litt rart.

Lucilla er påmeldt hvertfall, så de kommer nok over ja :P Er ikke så lenge siden jeg snakket med de.

...Gleder jeg meg!

Burde egentlig skaffe skyss til hallen lørdag morgen, for buret til Sting er tungt :lol:

Ja, rasespesialen, 75års jubileumet! Ja, jeg tror både Sting og Memphis er litt større enn Brøyt, men jeg er ikke sikker. Okei! Blir noen kjente hunder da.

Kan tenke meg det buret er tungt ja! Jeg har et stort tøybur, men vet ikke om det er gunstig å ha han i? Tror det skal være 80cm H, 70cm B, og 110cm L. Det har to små hull i. (Det er ikke smart legge sammen mekanisme, men med et tau rundt, er det greit å bære). Nettopp kjøpt brukt, ikke brukt selv.

Er ikke breton i samme ring forresten? Da sees vi nok ihvertfall.. kommer ihvertfall til å ha sorte bukser og pudderrosa blazer, og en brun og hvit kleiner munsterlander.. antagelivis blir ikke Tinka med.. men det er fremdeles under vurdering.

Jeg vil se Tinka! :D (Jeg kan sikkert passe litt om det er greit også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...