Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm Dogs4All

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Er det ikke slik det ofte blir da? :heart:

Dotten min skulle jo starte champ. karrieren på småutstillinger, ikke at Lillestrøm er det - men må jo møte folk i "sesongavslutningen" :lol:

"Man må melde på for å få resultater" er en fin tankegang, så får man heller ta resultatene som de kommer :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

21 KV - spennende! Satser på 1 juniorhannhund :hmm:

62 hanner og 66 tisper på flaten, faktisk færre enn ventet. Men champion hannhund består jo som regel av over 20 hunder, så vi stiller med nada forventninger - som vanlig :hmm:

Syntes forøvrig at 1JK 1JKK er syltynt krav til juniortittelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 KV - spennende! Satser på 1 juniorhannhund :hmm:

62 hanner og 66 tisper på flaten, faktisk færre enn ventet. Men champion hannhund består jo som regel av over 20 hunder, så vi stiller med nada forventninger - som vanlig :hmm:

Syntes forøvrig at 1JK 1JKK er syltynt krav til juniortittelen...

Jo men, den som vinner juniorklassen er jo den beste junioren uansett liksom, uansett hp eller ck? selvsagt burde den ha hp eller ck, men det spiller jo sånn sett ingen rolle heller, hvis du skjønner tankegangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig at ikke Sting og Memphis er påmeldt...

Selv skal jeg hjelpe Jeanette med å stille nakenrotte, hjelpe oppretter til Memphis med en tispe og stille Deilig om jeg rekker det :hmm:

Ja spørs om Talli ikke blir sendt ut av Champklassen med beskjed om at hun skulle vært i junior :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men, den som vinner juniorklassen er jo den beste junioren uansett liksom, uansett hp eller ck? selvsagt burde den ha hp eller ck, men det spiller jo sånn sett ingen rolle heller, hvis du skjønner tankegangen :P

Jo, men jeg syntes litt krav utover 1pr er greit når man tenker at i mange raser er det bare 1 i juniorklassen.

Hvor ser dere hvor mange av hver rase som kommer?

Programmet ligger på forsiden til nkk :hmm:

14 kooikere påmeldt, og det er jo rent imponerende... Spennende med litt "ordentlig" konkurranse;)

HHC: Skal du stille Kilah?

Ingen anelse, så svaret er tror ikke det/nei :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha det litt inn med teskje. Programmet ligger på forsiden til NKK greit men hvor ligger oversikten over hvor mange hunder den finenr jeg ikke når jeg blar meg innover i programmet

Jeg fant det nå hehe godt jeg ikke har stilt ut mye. Linken heter program finenr du her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går inn på linken, også trykker du på "PROGRAMMET FINNER DU HER" - og evt. "ja" (åpen eller open) for å åpne dokumentet.

Også blar du deg nedover, side 2-7 er oversikt over alle ringene, alle dommere/raser og antall.

31 beardiser - skuffende lite, synes jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89 springere. Det er MANGE i forhold til hva det pleier å være her til lands, men jeg hadde faktisk forventet flere. Spanielklubben har jubileumsutstilling med stor-cert på lørdagen, så jeg hadde egentlig trodd at flere ville benyttet muligheten til å få nordisk vinner-tittel og dobbel sjanse for stor-cert på en og samme helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...