Poter Skrevet 13. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 Den spede begynnelse på fri ved fot og jeg må si at den har blitt en av våre beste øvelser Dette er rett etter vi fikk ham. Han ser jo ut som en minigris her, eller hva? Heldigvis har han sluttet å plukke opp gjenstander på denne måten Teknikken har blitt litt bedre, men denne her får jo en del sjarmpoeng, da! Her er han unghund på runderingstrening Han var ganske vill og gal i unghundstiden. Godt han er blitt voksen! På tur med mallen Milley I sitt rette element 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 13. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 Så fin han var, og er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mara Skrevet 13. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 13. Februar 2014 Fining!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 14. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 14. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2014 :wub: Så fin han var, og er! Fining! Takk, dere er så gode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 14. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2014 Eine fikk nytt bånd i dag fra CM Design: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2014 (endret) Han er SÅ fin Likte godt det siste bildet hvor han står blant stråene i vannkanten, akkurat der Labradorer hører til Red: bytta om veikanten til VANNkanten, skjønner ikke hvor jeg fikk vei fra Endret 14. Februar 2014 av Bie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 14. Februar 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Februar 2014 Han er SÅ fin Likte godt det siste bildet hvor han står blant stråene i veikanten, akkurat der Labradorer hører til Jeg liker også det bildet godt. Han ser så harmonisk og på rett sted ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 16. Mars 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Noen bilder fra jakttrening for noen uker siden: Han har et så sindig gemytt, denne fyren Her høver han på å hoppe over grøft med dummy i munnen Han fikk mer dreisen på det etterhvert, det å hoppe og å ha noe i munnen samtidig Og ja, jeg ser vannmerket har hoppet og sprettet litt av seg selv. Oppdaget for sent at det var en kant i fotoprogrammet... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 23. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. April 2014 Eine fikk gjøre en av sine favorittaktiviteter i ettermiddag, nemlig løpe løs på sykkeltur. Se så glad han er 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 24. April 2014 Rapporter Share Skrevet 24. April 2014 For en vakker kar. Og jeg kjenner det stikker litt i labradorforelskelsen min selv om jeg er superfornøyd med tuppa mi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 2. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Mai 2014 For en vakker kar. Og jeg kjenner det stikker litt i labradorforelskelsen min selv om jeg er superfornøyd med tuppa mi. Takk Synes jo selv han er veldig flott Jeg vurderte jaktgolden da jeg vurderte rase sist, så er litt svake for dem også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 9. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2014 Dette er rett etter vi fikk ham. Han ser jo ut som en minigris her, eller hva? Heldigvis har han sluttet å plukke opp gjenstander på denne måten Teknikken har blitt litt bedre, men denne her får jo en del sjarmpoeng, da! *klippet* I sitt rette element Åååh, jeg blir helt myk i labradorhjertet mitt! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 12. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Åååh, jeg blir helt myk i labradorhjertet mitt! Så koselig sagt I helga har vi vært på besøkshundkurs i regi av Antrozoologisenteret og det var så bra og lærerrikt! Jeg har virkelig fått nye tanker for hundeholdet og livet generelt. Jeg som startet hundelivet mitt innenfor det frivillige (NRH) synes det er godt å komme tilbake til det etter flere år med konkurransefokus. Det å ha hund til nytte og glede for andre også ligger mitt hjerte nært. Kurset går over 38 timer fordelt på et halvt år. Vi har denne helgesamlingen også er det ei til til høsten hvor hundene da blir å gå igjennom en mentalbeskrivelse og ut fra den får anbefalt eller ikke anbefalt for besøkshundarbeid. Jeg synes dette virker som et veldig meningsfylt og godt arbeid. Gleder meg til videre trening og håper at Eine kan egne seg. Fotograf: Elin Olsson 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Eine må være en av de fineste labradorene jeg har sett skal jeg ha en labb vil jeg ha en Eine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Så koselig sagt I helga har vi vært på besøkshundkurs i regi av Antrozoologisenteret og det var så bra og lærerrikt! Jeg har virkelig fått nye tanker for hundeholdet og livet generelt. Jeg som startet hundelivet mitt innenfor det frivillige (NRH) synes det er godt å komme tilbake til det etter flere år med konkurransefokus. Det å ha hund til nytte og glede for andre også ligger mitt hjerte nært. Kurset går over 38 timer fordelt på et halvt år. Vi har denne helgesamlingen også er det ei til til høsten hvor hundene da blir å gå igjennom en mentalbeskrivelse og ut fra den får anbefalt eller ikke anbefalt for besøkshundarbeid. Jeg synes dette virker som et veldig meningsfylt og godt arbeid. Gleder meg til videre trening og håper at Eine kan egne seg. Fotograf: Elin Olsson Åå, så koselig blir spennende fremover dette da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 12. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Eine må være en av de fineste labradorene jeg har sett skal jeg ha en labb vil jeg ha en Eine Nå ble jeg glad Åå, så koselig blir spennende fremover dette da! Ja, dette er kjempekoselig og jeg gleder meg masse til fortsettelsen! Føler jeg har kommet hjem. Fikk så sansen for at vi skal fokusere på den indre følelsen hos hunden (og oss selv, og pasienten) og ikke bare på perfekt øvelse og rett atferd. Hunden skal være trygg og glad og synes at det å besøke mennesker er stas. De skal jo tåle en hel del miljøpåvirkning og litt uvøren behandling, så den grunnleggende tryggheten tenker jeg blir veldig viktig. Det var forresten mange fantastiske historier om innvirkningen besøkshunder har på dem de besøker. Veldig rørende og hjertevarmende å høre på. I helga fikk Eine øve på å gå opp i senga til en fremmed person. Første gang syntes han det var ganske ubehagelig, han gjespa, slikka seg og peste og så ikke helt vitsen med å være oppi der sammen med noen. Mens andre gang skjønte han at det vanket godis og godsnakking, så da var det riktig så stas. Så pass til stas at jeg måtte holde ham i halsbåndet og virkelig finne min egen ro for å "smitte" over på ham. Han ville gjerne tilby avstandskommandering der i senga -tenk å gjøre det med benskjøre Olga på 90! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Jeg vil gråte bare av tanken på hvilken glede en hund kan gi på et gamlehjem, sykehus og liknende Det må være vanvittig givende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 12. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2014 Jeg vil gråte bare av tanken på hvilken glede en hund kan gi på et gamlehjem, sykehus og liknende Det må være vanvittig givende! Ja, det var mange veldig rørende historier Å kunne få bidra på en slik måte må være helt fantastisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Nettopp vært på sykkeltur. Det er enda ikke blitt bart i skogen her, så det er foreløpig rolige turer på asfalt. Vi er nok begge veldig klar for barmark! Pønsker litt på hvordan jeg skal legge opp den fysiske treningen hans fremover. Nå som fokuset er på jakt og ikke lp -og brukskonkurranser, blir det litt andre "krav" til hvordan form han bør være i. Tror jeg i allefall, jeg har jo aldri hatt jakthund før. Ser for meg at grunnkondisjonen hans bør være høy og variert, samt at han bør få en del intervalltrening. Har dere noen tanker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Her kommer noen bilder tatt med speilrefleksen i dag! På vei for å trene jakt Han ser jo ikke tam ut! De fleste av slektningene hans har dette uttrykket når de er på "jobb" *ler* Levere dummyen Full fart ut! Fortsatt ikke helt tam Her ser han litt mer normal ut *dele opp* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Trente på ut-kommandoen i dag Venter mens jeg er og henter noe spennende Ei rype! Første gang han apporterer vilt, så det var nytt Men det var jo bare å ta den som alt annet Og full fart inn med den! Avlevering gikk greit selv om han nok helst ville ha den selv og nappe ut alle fjærne *dele opp* 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 25. Mai 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Virker jo lovende dette for høsten 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 25. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Fineste E ❤️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gro Skrevet 25. Mai 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Mai 2014 Så flink! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts