Gå til innhold
Hundesonen.no

AD Ringlets Forest "Eine"


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk dessverre dårlige nyheter hos veterinæren i dag. Kreften har spredt seg til lymfekjertlene og det er ikke noe mer å gjøre. Veterinæren og jeg er enige om at så lenge han har så god allmentils

Eine har kreft ? Sist vi var hos veterinæren sjekket hun analkjertlene hans fordi de har vært noe betente i høst og da oppdaget hun en kul rett innenfor. De tok vevsprøve av kulen som viste at det er

På lørdag måtte jeg ta farvel med min elskede venn? Takk for alt, Eine❤️    

Posted Images

Labradåååren :D Skulle egentlig på kurs i Tromsø 2 dager i neste uke, da hadde jeg tenkt å høre om man kunne hilse på hvis det passet. Men nå blir det ikke kurs lell :(

Det hadde vært koselig! Du får ta kontakt om det blir aktuelt en annen gang :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til å går hadde Eine kasta opp på badet og i hele gangen. Stakkars, var kvalm hele dagen og gikk og smattet og brekte seg. Det går visst noe greier her i området. Heldigvis gikk det raskt over og i dag er han i fin form igjen. Litt stress av begge dyrene var syke samtidig, men kanskje like greit å få det unnagjort!

Husker ikke om jeg har lagt ut dette bildet, det ble tatt etter en ekstra våt og kald tur tidligere i høst. Passet jo fint som "illustrasjonsfoto" nå ;)

1392802_10151910149217559_492718329_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten :heart:

Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten :heart:

Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre.

Trives han som treningskamerat så er det ikke noe å stresse med :) Viktigst å kose seg :D Vil ha noen nye bilder en Eine :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives han som treningskamerat så er det ikke noe å stresse med :) Viktigst å kose seg :D Vil ha noen nye bilder en Eine :heart:

Ja, det er jo egentlig ikke noe stress, bare noe press jeg legger på meg selv. Det viktigste er jo at vi har det fint sammen og det har vi :heart: Håper bare motivasjonen kommer etter hvert sånn at vi kan kose oss på det området også. Er litt usikker på hva jeg skal prioritere å trene, jeg har vel innsett at jeg ikke har tid til å trene i alle grener sånn som jeg gjorde før, så da må jeg velge noe, men hva! Jeg liker best bruks og rundering, men uten sertifikat er det litt vanskelig og det tar tid å trene rundering. Retrieverjakt er også morsomt og til høsten skal det arrangeres prøve her og det er begynt å bli et miljø her, så kanskje det hadde gått an. Lydighet er jo veldig greit å få trent og krever ikke like mye som bruksen, men er liksom litt kjedelig å velge det "nest beste"... I år har det blitt mest en kombinasjon av retrieverjakt og lydighet. Synes det er viktig han får brukt seg til det han er laget for, ser at han trives veldig med det, og jeg synes også det er morsomt. Er noe eget å se dem jobbe der ute!

Tja, som ei sa til meg: "Gjør det du har motivasjon til". Tror det er noe i det, så foreløpig lever jeg etter det ;)

Bilder, ja! Speilrefleksen ligger og samler støv, så det har bare blitt iphonebilder i det siste (og ingen nye siden sikkelbildet her oppe) og nå med mørketidslys blir det ikke særlig til bilder. Men det er klarevær nå, så kanskje jeg får tatt noen på søndag, om jeg rekker dagslyset. Viser jo gjerne frem gullhunden :yes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo egentlig ikke noe stress, bare noe press jeg legger på meg selv. Det viktigste er jo at vi har det fint sammen og det har vi :heart: Håper bare motivasjonen kommer etter hvert sånn at vi kan kose oss på det området også. Er litt usikker på hva jeg skal prioritere å trene, jeg har vel innsett at jeg ikke har tid til å trene i alle grener sånn som jeg gjorde før, så da må jeg velge noe, men hva! Jeg liker best bruks og rundering, men uten sertifikat er det litt vanskelig og det tar tid å trene rundering. Retrieverjakt er også morsomt og til høsten skal det arrangeres prøve her og det er begynt å bli et miljø her, så kanskje det hadde gått an. Lydighet er jo veldig greit å få trent og krever ikke like mye som bruksen, men er liksom litt kjedelig å velge det "nest beste"... I år har det blitt mest en kombinasjon av retrieverjakt og lydighet. Synes det er viktig han får brukt seg til det han er laget for, ser at han trives veldig med det, og jeg synes også det er morsomt. Er noe eget å se dem jobbe der ute!

Tja, som ei sa til meg: "Gjør det du har motivasjon til". Tror det er noe i det, så foreløpig lever jeg etter det ;)

Bilder, ja! Speilrefleksen ligger og samler støv, så det har bare blitt iphonebilder i det siste (og ingen nye siden sikkelbildet her oppe) og nå med mørketidslys blir det ikke særlig til bilder. Men det er klarevær nå, så kanskje jeg får tatt noen på søndag, om jeg rekker dagslyset. Viser jo gjerne frem gullhunden :yes:

Mørketid ekke så farlig, man har lommelykt og blitz :D;) hihi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen trening her for tiden, bare fysisk trim. Enten turer hvor han får løpe løs, skiturer hvor han trekker eller løpeturer hvor han faktisk nå løper med stram line i vakkert trav. Det er ganske så koselig å løpe bak ham og se på hvor nydelig han beveger seg. Flinkeste treningskameraten :heart:

Får litt panikk fordi jeg trener så lite med ham, jeg vil jo utnytte potensialet hans, mens nå lever han mest som en aktiv familiehund og det var jo ikke akkurat helt det jeg hadde planlagt for ham. Jeg har bare ikke motivasjon for noe trening. Håper den kommer over nyttår, ønsker meg det i julegave! Han lider ingen nød, han er fornøyd med tilværelsen, men jeg skulle gjerne trent mer sånn at vi hadde kommet videre.

Vet du, jeg har bare erfaring med at lange tenkepauser og friperioder gjør godt for hundene, og for oss ;) Vi kan ha trent på noe og så ikke fått det til, så lar jeg være å trene i noen uker, og så prøver vi det og det sitter :D Tror det er godt med pause så man kan samle opp litt motivasjon hos både hund og fører :) Tror Eine har det veldig bra jeg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørketid ekke så farlig, man har lommelykt og blitz :D;) hihi.

Haha, det og svart hund på hvit bakgrunn blir ikke så lekkert ;) Men det er da bedre enn ingenting!

Vet du, jeg har bare erfaring med at lange tenkepauser og friperioder gjør godt for hundene, og for oss ;) Vi kan ha trent på noe og så ikke fått det til, så lar jeg være å trene i noen uker, og så prøver vi det og det sitter :D Tror det er godt med pause så man kan samle opp litt motivasjon hos både hund og fører :) Tror Eine har det veldig bra jeg :D

På aussiene erfarte jeg det samme, mens på Eine ser jeg at det tar litt tid å komme inn i det igjen og spesielt å få opp utholdenheten. Mens for egen del er det fint med pauser innimellom hvis motivasjonen ikke er der. Før trente jeg og tenkte jeg hund hele tiden, det ble kanskje til slutt litt for mye av det gode. Samt det å måtte begynne helt på nytt med en ny hund pga skader/avlivning/sykdom hos den forrige hunden. Min forrige hund var ekstremt godt gjennomtrent, når da Eine kom var ikke motivasjonen like høy for å begynne på nytt enda en gang (tredje gang). Tror det er gunstig med denne perioden hvor jeg får reflektert over hva jeg vil, mål osv og finne en ny motivasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har gått igjennom hundeutstyret i dag, noe Eine fulgte veldig nøye med på:

bilde_zps424f29d2.jpg

De fleste lekene hans er vasket og det som ikke brukes er enten kastet eller er blitt tatt bilde av for å bli solgt. Skal legge ut bildene i morgen.

Nå kjenner jeg at jeg er lei av å bare vise iphonebilder av vakringen. Tror speilrefleksen må tørkes støv av!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute og trente litt feltsøk i dag, med dummier, så tanken var at det skulle være jakttrening, men egentlig er det vel et helt vanlig feltsøk med dummier som gjenstand ;) Synes det er vanskelig å skille jaktsøk fra feltsøket i bruksen og er usikker på om de vil virke forstyrrende for hverandre.

Uansett, synes han er blitt flink til å søke helt ut nå og å sjekke hver ytterkant. Han er ikke så flink å sjekke ut øverst i venstre kant, så det må vi trene mer på. Derfor gikk jeg også litt bort til venstre før jeg sendte ham på tredje slag. Det fikk jeg ikke med på filmen siden batteriet gikk tomt akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og gjorde et slags "tursøk" hvor jeg først gikk ei løype og kastet ut dummyer og deretter gikk med Eine løs og lot ham følge opp fert. Prøvde å gjemme dummyene litt blant busk og kratt sånn at de ikke lå synlig rett oppå snyen. Morsomt å se ham følge opp fert :)

Her kommer han inn med dummy nummer to:

Hadde lagt noen dummyer inni granskogen hvor elgen hadde liggeplass og gjort fra seg. Har film hvor han søker mot granskogen, men han er ofte borte mellom granbuskene, så legger den ikke ut, den er nok for ekstra spesielt interesserte :P

Her er vi på vei tilbake og han finner en dummy han gikk over første gang:

Han fikk også søke ned ei bratt skrent, men da hadde telefonen tatt kvelden, så fikk ikke filmet det.

Jakt er skikkelig morsot å trene :D Tror det er fort gjort å bli bitt av basillen! Må bare lære mer, for er jo helt grønn på det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sitter og blar igjennom noen gamle bilder og tenkte jeg måtte dele. Husker ikke hvilke jeg har lagt ut i denne tråden før, men noen av dem skader nok ikke å legges ut på nytt ;)

DSC_0057.jpg

På sin første hyttetur på innlandet

DSC_0039.jpg

Liten fyr!

DSC_0028.jpg

Blir jo trøtt med så korte bein!

DSC_0023.jpg

Fint at halen kan stikke opp som en vimpel ;)

DSC_0014.jpg

*mimre*

DSC_0151.jpg

Her er han på valpekurs og skremmer en bc-valp, tror jeg :P

DSC_0130.jpg

Stor stas å leke med de andre valpene etterpå!

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0115.jpg

Leke med ridgeback`en

DSC_0111.jpg

Det var en fin gjeng valper

DSC_0097.jpg

Her fikk han leke med småhundvalpene litt også

DSC_0074.jpg

Dette halsbåndet fikk folk til å lure på om jeg ville at valpen min skulle bli homofil :huh:

DSC_0068.jpg

Søt som sukker!

DSC_0064.jpg

Og ganske så vill og impulsiv også!

DSC_0053.jpg

Omvendt lokking

DSC_0042.jpg

"Jammen, jeg viiiil jo bare snuse der!"

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...