Gå til innhold
Hundesonen.no

Sidecut; yay or nay?

Mirai

Sidecut  

72 stemmer

1. 1. Kunne du tenkt deg sidecut?

• Ser stilig ut, men kunne ikke tenkt meg det selv
      32
    • Har/har hatt sidecut
      12
    • Syns ikke det er noe fint og vil ikke ha det
      28

Recommended Posts

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det er kjempekult, men ikke til mitt hår. Da ville jeg heller gått for Karius-hår igjen; kort, svart og bustete!

Skrevet

Det er driiitkult :lol: hehe. Hadde det selv i 2006, og jeg savner det litt kjenner jeg. Nå har jeg forøvrig tatt ett enda større skritt og klippet meg kort :D Men jeg stoooortrives med det :D

Skrevet

Fikk et infall og klippet hanekam ifjor høst,og når jeg slengte det på siden for en sveisforandring så ble det jo kind of sidecut på ene siden og langt på den andre siden(lang fyldig hanekam)..Synes det er kult jeg og sier YAY ! :lol:

Hadde nettopp extensions nå siden det er såpass langt nå det som var barbert at jeg kan ha det..

Men når de extensionsene ble forjæv*** vanskelige i saltvannsbading og tull i syden så stod jeg der med fingen i ringen og prøvde å gå til frisøren og tenkte da at nå skreller jeg alt på den siden av igjen,men hadde blitt så glad i de lange extensionsene at jeg måtte ha andre siden!

Frisøren var stengt og jeg strevde selv,knakk noen børser,ned å kjøpe nye..og fikk ut alt ved å rive hard nok..knivene var så sløve de nekta!

Men ja nok om det,hehe...er inne i en tid der jeg synes muligens jeg skal skrelle halve likevel uavhengig av floker!eller bare ha extensions på begge sider og ikke skrelle mer.. :D

Skal du ha,eller har du sidecut IW?? Tror du er en som kler d hva jeg husker av bilder da..

måtte bare legge ved bilde av styre mitt...ehehe..

Skrevet

Jeg lurer litt på en liten en ja! Har frisørtime på fredag og lurer på om jeg for èn gangs skyld SKAL gjennomføre å prøve noe nytt med håret. Det er så langt nå at jeg bare putter det i strikk og aldri gjør noe med det. Så forandring må til.

Jeg liker å ha lengde på det da, så å klippe det kort hele veien er ikke aktuelt uansett.

Bak

http://img819.imageshack.us/img819/7296/picture0236.jpg

Foran

http://img153.imageshack.us/img153/2412/picture0238.jpg

Siden

http://img266.imageshack.us/img266/4221/picture0242.jpg

Edit: Hahaha den videoen :lol:

Skrevet

Jeg fikk et innfall nå i sommer og bare gjorde det.. har liksom bare superlangt hår og enten henger det der eller så står det i strikk, jeg valgte å ta undercuten sånn at jeg kan legge over skillen så synes det ikke i det hele tatt, har ganske tjukt hår så nada problem.. og når det passer seg så legger jeg alt over på en side :lol:

Skrevet

Må vel si yay, siden jeg hadde det på begynnelsen av 90-tallet. Nå går jeg mer for undercut, siden jeg har klippet av meg det lange håret.

Skrevet

Hadde sidecut i våres da håret mitt var lengre (fortsatt rimelig kort) og synes det var knalltøft. Det så også bra ut da det vokste ut litt og håret var mer rufsete på andre siden og over. Det er kult når man har langt hår også, men man må på en måte ha litt stilen til det som nevnt over. :lol:

Skrevet

Jeg lurer litt på en liten en ja! Har frisørtime på fredag og lurer på om jeg for èn gangs skyld SKAL gjennomføre å prøve noe nytt med håret. Det er så langt nå at jeg bare putter det i strikk og aldri gjør noe med det. Så forandring må til.

Jeg liker å ha lengde på det da, så å klippe det kort hele veien er ikke aktuelt uansett.

Bak

http://img819.imageshack.us/img819/7296/picture0236.jpg

Foran

http://img153.imageshack.us/img153/2412/picture0238.jpg

Siden

http://img266.imageshack.us/img266/4221/picture0242.jpg

Edit: Hahaha den videoen :wub:

Hehe,ja jeg synes du skal go for it!

OG synes ansiktet og trekkene dine er passe for sånt funky hår! :-P

Kan virke skummelt,men mange lar være av redsel for anger...Jeg hadde lysst på hanekam driiiitlenge før jeg turdte..

Hadde det ikke vært for strevet med å lage den så hadde jeg behold den lengre,men side/undercut er jo ikke så ekstrem og når man virkelig vil så skal man gjøre det fornyelse er BRA! :wub:

Du mååå jo poste bilde når du er ferdig,hvis du gjør det! Det fine er at når det vokser ut igjen så er det bare å "spille på" rufsestilen,eller bruke hårbånd ,sånne klemmer osv..Jeg har jo nå 10 cm med hår på begge siden og en lang rufs i midten,men klarer fint å ha hale å se normal ut i utvoksningsperioden,klarte det også mens det var få mm på hver side...var en liten teit periode der det stod rett opp noen steder mens det vokste ut,men pyttsann,noen cm til så lå det...

Litt svinn må man regne med,men hopp i det! Weee :wub:

Skrevet

Jeg har sidecut, og stooortrives med det! tenkte å klippe den kort igjen nå da (den er vel blitt 2 cm) samt lage mønster i den. Jeg foretrekker å ha min ca 6 mm lengde.

min er ca 3 cm bred og jeg kan legge håret over, så ingen ser den uten at jeg viser den frem :wub: Genialt og variabelt. :wub:

Bare for å "toppa heila driden" tok jeg en pytteliten sommerfugltatto bak øret dagen etter sidecuten ble gjennomført :wub:

Skrevet

To sek, skal bare ta. Dårlig webcambilde da :wub: Men legger inn når 1 uke gammel og nå som den er 3 og en halv uke gammel. Samt med håret ned. :wub:

Image47.jpg

Ca 1 uke gammel, jeg går med tubetopp btw. :wub:

Image48.jpg

Tatt nettopp

Image49.jpg

Image50.jpg

Med håret ned. :)

Skrevet

Har hatt flere venner og bekjente med sidecut, og jeg syns det er veldig stilig på de det passer på, men kunne ikke tekt meg det selv :wub: Hun ene jeg jobber med har sidecut, og hun kler det kjempegodt, så jeg tror det er veldig individuelt. Jeg hadde aldri tørt å prøve :wub:

Skrevet

Den syns jo ikke i det hele tatt med håret ned, hvertfall ikke din Synnøve :wub: Det er evt. det som gjør det litt mer beroligende, at det faktisk går an å skjule den litt. F. eks når man er på jobb og sånt :wub:

Nå må jeg bestemme meg snart, hehe.. timen er i morra halv seks.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...