Gå til innhold
Hundesonen.no

Nansen har fått lillebror!


Pim

Recommended Posts

Ja, overskriften sier kanskje sitt? :) Men her kommer i alle fall hele historien:

Jeg og sambo har nyss flyttet inn i egen leilighet, og plutselig har vi og dimlingen masseviss av kvadratmetre å boltre oss på, både inne og ikke minst ute! Det har vært helt supert, og selvsagt våknet drømmen om to hunder til live ganske fort. Egentlig tenkte jeg å vente til Nansen ble rundt 2-3 år før neste hund kom i hus, men jeg må bare innrømme at jeg er litt sånn som Oscar Wilde: Jeg kan motstå hva som helst, bortsett fra fristelser... :(

For et par dager siden, midt i flytte-oppussingskaoset, var vi en tur for å se på møbler til den halvtapetserte leiligheten vår, da jeg plutselig kom over et helt supersjarmerende dalmatinerkull! :P :P Det var massevis av valper, den ene minst like søt og trivelig som den andre, og selv om sambo var skeptisk var jeg ikke i tvil: nå skulle dimlingen endelig få seg en liten lillebror! :D Ettersom det har vært ganske stressende for lillemann at vi har flyttet sånn rundt, og pusset opp, og det har blitt lite med trening og stimuli en stund, mente jeg også det ville være sunt for ham å få seg en lekekamerat som han kunne herje og kose med når vi mennesker ikke har tid til ham.

Som tenkt, så gjort; og da vi kom hjem fra IKEA hadde vi både spisestue og dalmisvalpis stappet inn i den lånte stasjonsvolvo'n. Og til alle dere som sier at det er helt på jordet å introdusere ny valp i familien før førstemann er voksen, kan jeg ikke annet enn å si at det stemmer kanskje i de fleste tilfellene, men for oss har det fungert helt over forventning. Ja, Nansen er litt overhormonell og drittunge til tider, men som "storebror" har han måtte lære å jekke seg ned etpar hakk når minstemann er i nærheten; så det er bare å stenge de to ute på balkongen sammen når Nansen blir for mye for oss. Det hender det går bittelitt hardt utover valpismann, men han takler det kjempefint, klager aldri selv om det blir litt knall og fall når storebror Nansen vil prøve ut voksentennene sine. Til og med sambo har nå innrømmet at det ikke var så gæernt at jeg kjøpte lille, han kostet uansett ikke sånn altfor mye.

Hittil har det godt veldig bra, og vi har omtrent aldri hatt behov for å skille de to. Også er de jo også nesten uadskillelige :P De to vofsene våre leker og herjer masse, og det ser ut til at det går kjempefint (selv om det kan bli litt mye lyd i blant), og de ligger ofte og koser seg eller sover halvt oppå hverandre ;) Kjempesøte, er de! :)

Ellers, om lille valpis: Vi har ennå ikke bestemt oss helt for navn, så det hadde vært kjempefint om noen hadde noen forslag? Han er en veldig rolig og forsiktig gutt, men helt utrolig bedårende, selvsagt! ;) Han er definitivt ingen pirajavalp, og har ikke hatt et eneste uhell inne! Flinkeste valpen det :D Jeg har prøvd å finne ut så mye som mulig om stamtavlen til minsten, men har ikke funnet ut stort mer enn at han har linjer fra både Sverige og et eller annet Øst-Europeisk land. Jeg syns kanskje også han er litt smal og lang i snutepartiet for å være dalmisvalp, kanskje noen vet noe om dalmislinjer som er litt sånn? Hadde jo vært morsomt å finne ut mer om bebisen vår, da.

Nei, nå har jeg sikkert skriblet nok om vår nye, fantastiske valpis (som jeg i grunnen nok bare kommer til å holde som "attåtthund"), det er vel på tide med et aldri så lite bilde av våre to små som koser seg på balkongen? :P :P :)

4762917863_ef5b274829.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Hahahahahaha, jeg satt her og lurte på om jeg skulle ta en høflig "lykke til", eller om jeg skulle gi noen hjertesendte beskjeder om hvor hals over hue jeg syntes dette var :)

Gratulerer med nykomlingen, vi gleder oss til oppdateringer om valpekurs, valpeshow, tannfelling, matvegring og utfordringene som kommer når lillebror blir realt husvarm og skal tukte Dimlingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka forresten akkurat IKEA-dått-no og fant ut at valpelille heter "Gosig Vovven". Men det er vel bare stamtavlenavn, jeg trenger jo et kallenavn! Oppdretter heter tydeligvis Annie Huldén :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha DUST! Jeg som ble så glad for å se en dalmatiner til her :)

Leste helt ned til du nevnte dalmatiner, så scrollet jeg ned og så bildet, og etterpå leste jeg resten og tenkte at det nok var likegreit at den ikke var ekte ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Fantastisk. Lukta lunta da IKEA ble nevnt. Og kan ikke annet enn å tenke at det sikkert er flere som skulle valgt samme oppdretter. :) Har noen derfra jeg og, gemyttet er ypperlig, og hverdagslydigheten sitter som et skudd. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha DUST! Jeg som ble så glad for å se en dalmatiner til her :P

:(

Kjempegøyal!

Men det måååå ha vært vanskelig å velge hvilken i kullet dere skulle ta med - og hvilke som fikk være igjen i valpefabrikken???

Grattis med ny valp!

Susanne

Takk, takk, det er sååå deilig å ha enda en valp, altså :P Men det var ikke lett å velge valp, nei, kullet var jo så jevnt! Men jeg gikk for magefølelsen og valgte den som lå nærmest :P

Flir! :P Jeg gikk fem på! :P Tenkte at jaja, det kan jo bli spennende dette... :) "Den ene minst like søt og trivelig som den andre.." *fnis*

Hihi! :P

:) Fantastisk. Lukta lunta da IKEA ble nevnt. Og kan ikke annet enn å tenke at det sikkert er flere som skulle valgt samme oppdretter. :D Har noen derfra jeg og, gemyttet er ypperlig, og hverdagslydigheten sitter som et skudd. ;)

Jepp, jepp. Veldig god oppdretter, det der; det blir nok flere valper derfra etterhvert ;) De blir nok godt sosialisert og sånn :D Dimling har ett og annet å lære fra nykommern, syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her og skjønte ikke et kvekk mens jeg leste. Kom over et kull Dalmis valper på Ikea?? Er det noe jeg har missforstått, liksom?

HAdde en hel haug spørsmål å bombardere med, jeg... :)

Nydeligste valpis, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene - tusen takk for kjempelatter!

Jeg fikk jo mer og mer hakeslepp der jeg leste, og kunne ikke fatte at Nansen-eier kunne finne på noe så høl i hue.. og når Nansen ble for vll så ble liksom begge stengt ut sammen..????? Og så fikk man se bildet - av verdens mest slunkne dalmatiner valp.. :)

Jeg krysser bare fingre for at dere slipper noen "destuffing" periode (som vil innebære mye hobbykirurgi på den lille)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, takk og lov :)

En god latter forlenger livet heter det, og nå lever jeg litt lenger!

Men jeg gikk litt på når jeg leste de første linjene, helt til jeg leste IKEA. Da kunne jeg puste igjen :)

Muligens jeg skal kjøpe en kullbror til din?? Mannen min ønsker seg dalmis hannhund, noe jeg har holdt igjen på lenge nå. Kanskje det blir stille når jeg endelig kjøper en til han??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...