Jump to content
Hundesonen.no

Hjelp, jeg skal ut og fly med hunden min!

Recommended Posts

Atlas, Varikennel, Skudo, Gulliver, Clipper... (Petworld har nettopp hatt kampanje, men det er vel litt sent nå. Men ofte greit å finne noe brukt.)

Les om kravene til bur på flyselskapets nettsider, det er vel limt inn her et sted men kan ha endret seg. Hunden skal stort sett kunne sitte oppreist med hodet løftet, så minimum 10cm høyere enn manken er en fin hovedregel.

Vi har et Atlas 40 som SAS Cargo mente var for lite til Odin (dsg, ca. 35 cm i manke og hadde god plass i buret). Så de tvang svigermor (som sendte ham) til å kjøpe et Varikennel Intermedium, som var ALT for stort. Men det er Atlas 40 vi har brukt innenlands de siste årene, og han har god plass i det (kan ligge på siden).

Ulempen med for stort bur er jo at hunden risikerer å bli kastet rundt ved kraftig turbulens og sånt, men det er jo uvanlig. Så jeg ville nok tatt det største om du stod mellom to størrelser.

• Thanks 1
  • Replies 450
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er det jo slutt på at man må bestille billett for hund pr telefon hos Norwegian. Det er også slutt på å måtte søke om lov til å ha med hund, og dermed måtte vente på å få dette bekreftet. Nå best

Tja. Jeg har flydd utenlands med hundene mine, og betenker meg ikke med å gjøre det igjen. Både tur / retur Finland, og Estland gikk helt supert. Blir ganske sikkert Latvia på forsommern neste år.

Hunden VAR rolig :-)

Posted Images