Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten heeler gutt


tm100001

Recommended Posts

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Ja, er en tur i K.nes så tenkte jeg skulle dra innom og se litt :wub:

Hva med Balto? Lederhunden på Gunnar Kaasens spann som kjørte siste etappe av serumløpet til Nome.

Ja jeg er sær, men da syntes jeg man skal hedre den ekte flinkingen, som styrte Seppala sitt spann gjennom den lengste og tyngste etappen. Balto var ifølge Seppala (som eide og oppdrog begge) en fillehund som ble gjort udødelig istedenfor den ekte helten, Togo!

Ellers så må du bare ta det med ro Paws, du trenger ikke noe navn før hunden er i hus. Kjenn litt på forskjellgie navn, prøv deg frem. Sannsynligvis så dukker det nok opp et knall navn med engang han er i hus :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende! Utrolig nydelig valp! :thumbs: Ikke sjalu i det hele tatt, nei :ahappy:

Jeg er helt enig med de andre. Ikke velg et navn du ikke er helt fornøyd med. Det blir ikke noe gøy å ha en hund i 10-15 år som du ikke liker navnet på. Du kommer nok til å angre på det. Selv om tiden er knapp, så kommer du nok til å finne noe du liker veldig godt om du bare prøver :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende! Utrolig nydelig valp! :thumbs: Ikke sjalu i det hele tatt, nei :D

Jeg er helt enig med de andre. Ikke velg et navn du ikke er helt fornøyd med. Det blir ikke noe gøy å ha en hund i 10-15 år som du ikke liker navnet på. Du kommer nok til å angre på det. Selv om tiden er knapp, så kommer du nok til å finne noe du liker veldig godt om du bare prøver :D

SØØT!, men siden du er litt "skeptisk" til navnet så stemmer jeg for Copper!

Fra filmen "to gode venner, Todd og Copper" :P

Takk til begge :P Chrispo heter Chrispo han. Synes det passer han godt, det er lett å uttale og jeg vet ikke om noen annen hund som heter det. Så jeg er fornøyd jeg :wub:

Åh, så nydelig han er! :) Gratulerer med å endelig få drømmevalpen i hus snart! :P

Takk :)

Edit: Wooops :ahappy: Kan ikke forventene at man kan skrive sin egen hund sitt navn vel? :P Crispo var det ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er sær, men da syntes jeg man skal hedre den ekte flinkingen, som styrte Seppala sitt spann gjennom den lengste og tyngste etappen. Balto var ifølge Seppala (som eide og oppdrog begge) en fillehund som ble gjort udødelig istedenfor den ekte helten, Togo!

Ellers så må du bare ta det med ro Paws, du trenger ikke noe navn før hunden er i hus. Kjenn litt på forskjellgie navn, prøv deg frem. Sannsynligvis så dukker det nok opp et knall navn med engang han er i hus :ahappy:

Helt enig i det, men Togo er ikke brun, det er Balto. Derfor passet Balto bedre. Balto var ingen fillehund, det var ingen av hundene som var med på ferden, en ferd ikke mange i dag hadde taklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i det, men Togo er ikke brun, det er Balto. Derfor passet Balto bedre. Balto var ingen fillehund, det var ingen av hundene som var med på ferden, en ferd ikke mange i dag hadde taklet.

Det er quotet direkte fra eieren selv, og han grunner det jo i at den aldri vant et race. Men fillehund som i en dårlig hund tror jeg ikke var ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skrive kort her om hva som står i bloggen.

Jeg reiste ned til valpene i Tromsø sist torsdag og overnattet til fredag. Alle valpene og mora var trygge og fine, og jeg synes de var jevne i både størrelse og gemytt.

Det var da vi sjekket tenner at jeg oppdaget at Crispo hadde to skjeve tenner. Broren hadde omvendt saksebitt eller underbitt, er ikke sikker.

Derfor har jeg tenkt meg nøye om, og hvis det ikke blir noen anmerkning på helsesjekken 1. juli, skal jeg kjøpe den største svarte med korrekt bitt ;)

Han var den som kom til meg, og den som la seg alene i valpekassen, uten å pipe da vi gikk fra han.

Jeg tror dette er min navneløse:

f03o75.jpg

30mwaa9.jpg

r1y9dw.jpg

263f1u1.jpg

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lov å si at jeg har en magefølelse på at jeg ikke ville byttet om jeg var deg? Nei, magefølelse blir vel feil. Men noe i meg sier at nei nei nei, ta den brune :whistle: Vet ikke hvorfor, det var liksom den du ville ha fra begynnelsen. Syns den hadde noe over seg som jeg likte så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lov å si at jeg har en magefølelse på at jeg ikke ville byttet om jeg var deg? Nei, magefølelse blir vel feil. Men noe i meg sier at nei nei nei, ta den brune :P Vet ikke hvorfor, det var liksom den du ville ha fra begynnelsen. Syns den hadde noe over seg som jeg likte så godt.

Samme her, og jeg vet ikke hvorfor...

kanskje fordi jeg har "vendt" meg til at du skulle ha den brune, eller kanskje pga. noe annet, som jeg ikke vet hva er...

Men for all del, alle valpene var jo helt bedårende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...