Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten heeler gutt


tm100001

Recommended Posts

Som flere kanskje vet, har jeg lenge vært på jakt etter valp. Jeg har vært innom alt fra flat coated retriever til papillon. Det siste halvåret har jeg brukt til å vente på sheltievalp fra Caroline her inne, men siden begge valpene døde, måtte jeg "ta en runde med meg selv" og finne ut hva jeg skulle gjøre.

Tanken var å kjøpe sheltie fra en annen oppdretter, men det viste seg at jeg hadde vent meg til Caroline sine hunder og krav, og da føltes det rart å kjøpe fra noen andre. Derfor tenkte jeg at jeg skulle vente, om så i flere år, på valp fra henne. Problemet var at det var svært usikkert om hun kom til å få noen valp til meg som var leverinsklar i sommerferien.

Plutselig kom jeg på at jeg i fjor sommer hadde sett mye på lancashire heeler. Jeg husket at jeg hadde sett et kull i Tromsø-området her på sonen, så jeg undersøkte det litt nærmere.

Sendte mail og snakket med oppdretteren, og til slutt ble det avklart at jeg skal hente en heeler gutt rundt 6. juli! :):D :D

Han er fra Småfotan sitt første kull :D Mora heter og faren heter .

Faren er ganske ung synes jeg, men hun brukte han fordi de fleste andre avlshannene på heeler blir brukt veldig mye. Jeg kjenner ikke rasen så godt, men oppdretteren mener at den vil passe meg bra. :P

Heldigvis fikk jeg den fineste valpen, den brune! :D Personligheten stemmer også, så jeg velger den ikke bare pga. fargen. Lille "Nidar", som han kalles, skal prøve seg i forskjellige aktiviteter. Blandt annet ønsker jeg å prøve lydighet, kanskje agility, spor og utstilling.

ellievalper4.jpg

Stjelt fra @Poter her inne, som har besøkt dem.

ellievalper2.jpg

Ellie%20fra%20sida.jpg

Mamma Ellie.

Ellie%20og%20Crille.JPG

Mamma Ellie og pappa Crille :P

Jeg trenger hjelp til daglignavn. Liker korte navn, og det må passe til "Småfotan". Ønsker at det har en betydning også, og ikke skal være så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer igjen med liten heelervalp Eva. :P Tror dere kommer til og få det kjempefint sammen, og jeg er ganske sikker på at han er den rette for deg. :) Lykke til og jeg gleder meg til og følge ham vidre! :P Enig i at han er den fineste. Vakker er han. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå jeg er ikke LITE glad for dette! :) Weeeeeeeee gleder meg supermasse til å møte han.

Når det gjelder stamtavlenavn er det jo få kule nord-norske stedsnavn på A, men Andenes er jo litt kult :P Alta... Alteidet. Akkarvik. Andsnes... Tja, det jeg kom på.

Av vanlige navn synes jeg Smuckers er litt kult. Epsilon er også kult. Oberon (måne rundt Uranus). Aklak (brunbjørn). Levanto (vind i spania?). Nashi (vind).

Også den BRUNE, den absolutt søteste av alle :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med liten heelervalp Eva. :P Tror dere kommer til og få det kjempefint sammen, og jeg er ganske sikker på at han er den rette for deg. :P Lykke til og jeg gleder meg til og følge ham vidre! :) Enig i at han er den fineste. Vakker er han. :D

Ååååå jeg er ikke LITE glad for dette! :P Weeeeeeeee gleder meg supermasse til å møte han.

Når det gjelder stamtavlenavn er det jo få kule nord-norske stedsnavn på A, men Andenes er jo litt kult :D Alta... Alteidet. Akkarvik. Andsnes... Tja, det jeg kom på.

Av vanlige navn synes jeg Smuckers er litt kult. Epsilon er også kult. Oberon (måne rundt Uranus). Aklak (brunbjørn). Levanto (vind i spania?). Nashi (vind).

Også den BRUNE, den absolutt søteste av alle :P:P

Fiiine, brune tingen :P Gratulerer så mye!

Nydelig :P Gratulerer med valp :D

Åååå så søt :P

Gratulerer, og lykke til med den lille!

Tusen takk! :D

Det skulle ikke være lett å finne nytt navn til Nidar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Jeg var og besøkte gjengen i går, og noen få bilder, samt en videosnutt ligger på bloggen min. Du kommer til å få mye moro med den lille, brune! Så artig med flere heelere nord i landet som også skal holde på med lydighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du har virkelig fortjent å få den valpen du ønsker deg! Gleder meg VELDIG til oppdateringer! :D

Tusen takk Benedicte! :P

Gratulerer så mye med valp! :D

Tenker nok dagene frem til levering blir lange. :) Jeg synes du har fått mange fin navneforslag, men jeg likte spesielt Aklak jeg da.

Takk! Det kommer sikkert til å gå fort med all valpesikringen, klargjøringen og shoppingen :P

Gratulerer så mye! :D 6. juli er jaggu ikke lenge til! :P

Takk! Nei, det er ikke lenge :D

så moro!Masse gratulerer :P

Takk! :P

Gratulerer så mye! Jeg var og besøkte gjengen i går, og noen få bilder, samt en videosnutt ligger på bloggen min. Du kommer til å få mye moro med den lille, brune! Så artig med flere heelere nord i landet som også skal holde på med lydighet :P

Jeg hørte at du var interessert i den minste svarte? Håper det er greit at jeg legger ut filmen :P

Den brune er visst hverken den mest aktive eller den minst aktive. Han skal være veldig glad i drakamp, og den som lager mest lyder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du legger ut videoen. Den brune er ikke mer aktiv enn at den foreløpig fint klarer å beholde en liten bilring :-D At den liker å leke er jo selvfølgelig et pluss.

Visst falt jeg spesielt for B&T-turboen :-) Vi får se hva tiden bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du legger ut videoen. Den brune er ikke mer aktiv enn at den foreløpig fint klarer å beholde en liten bilring :-D At den liker å leke er jo selvfølgelig et pluss.

Visst falt jeg spesielt for B&T-turboen :-) Vi får se hva tiden bringer...

Bilring? :P Håper du får valp, morsomt med flere fra samme kull på sonen! :)

Gud så søte! Du får bevise for oss andre (som småsikler på heeler som maskothund) at den duger på konkurranser! :D

Huff altså. Jeg får jo helt prestasjonsangst her jo :D:D

Edit: Bilring ja! Hihi. Visste ikke hva det betydde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemasse :P :P

Tror og håper du har tatt et riktig valg i forhold til å måtte slippe å vente i flere år. Kanskje Caroline har valp til deg når godgutten har blitt så stor at du får lyst på en til :)

Litt morsomt også at du endte opp med heeler som du hadde litt lyst på i starten og :D

Ønsker dere masse masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempemasse :P:)

Tror og håper du har tatt et riktig valg i forhold til å måtte slippe å vente i flere år. Kanskje Caroline har valp til deg når godgutten har blitt så stor at du får lyst på en til :D

Litt morsomt også at du endte opp med heeler som du hadde litt lyst på i starten og :P

Ønsker dere masse masse lykke til :D

Takk Marie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...