Gå til innhold
Hundesonen.no

Mikke & Gneis

Recommended Posts

Guest janson
Skrevet
Gratulerer med dagen, Mikke! :D

Takk, sier Mikke! :D

Er ikke Gneis en bitteliten valp da? :|

Og Mikke, han er vel den som er rundt året vel...

Gratulerer med dagen uansett! :flowers:

Ja, det var det jeg også trodde.. :o Tiden går fort! Og tusen takk! :ahappy:

Hahaha, herregud for et bilde! :lol:

:lol:

• Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den diskusjonen kan dere vel ta i en annen tråd. Jaggu har frøkna blitt høy! Og mikke må man bare digge.

Hahah Akkurat på det stevne har jeg også dårlige erfaringer! Jeg TRYNA under foten i mine egne skolisser hahaha Dritt stevne!

Gratulerer med dagen, Mikke!

• 1 month later...
Guest janson
Skrevet

For et år siden stod jeg i skauen, midt i et spor med Mikke og fikk melding om at en liten Meisebolle hadde blitt født. Og for et år det har vært! :lol: Gratulerer med dagen, Gneisen!

7630658924_53139cdfd8_o.jpg

8741647649_720df6856a_o.jpg

8742762752_f173a71f49_o.jpg

8749223490_f4528e59d9_z.jpg

8749222540_950ec9f9e8_z.jpg

8748093167_22ba02e464_z.jpg

8749217178_ff3b859d09_z.jpg

8749215344_6cbfa3b6e1_z.jpg

8748099531_edf00fe80d_z.jpg

8749218356_009b17db33_z.jpg

Guest janson
Skrevet

Hipp hurra for Gneis! :D

Takk! :D

Hurra for Gneis! :D Og gud som tiden flyr! Ble hun ikke født i går??

Virkelig! Det har gått fort! :D

Gratulerer med dagen Gneis!

Takk! :D

Gratulerer med dagen, Gneis :D

Jeg får alltid lyst til å se mer og mer bilder av henne når du først er i gang, kan du ikke poste mer?? :innocent:

Tusen takk, sier Gneis! Og bilder kommer! :P

Gneis er jammen fin! Hvor er hun fra?

Takk! :) Hun er fra Tullarbackens i Sverige.

Gratulerer med dagen til lille Gneis! Med det råeste navnet ever. :D

Takk! Og jeg regner med at det er Meisebolla du da tenker på..? :D

Litt random bilder fra den siste måneden:

8741647875_ce948130f5_z.jpg

8741647485_3a61c68f39_z.jpg

8807127365_45893612f6_z.jpg

Vår første tannvisning ga oss en 10'er!

Slik feiret vi 17. mai: :D

8749215466_32fbe0ce5c_z.jpg

8749216718_b67db1b067_z.jpg

8748095827_47af159d3b_z.jpg

8749219854_c4251a1eee_z.jpg

8749220884_f9932cdcdd_z.jpg

8749221910_f821218c97_z.jpg

8748097167_95cf9d038f_z.jpg

8748098657_462daea85c_z.jpg

Og så et par bilder tatt av Silje/Grim:

965462_10151614359862527_1312836710_o.jp

8 uker vs 1 år.

img_8271.jpg

img_8075.jpg

img_8046.jpg

Skrevet

Gratulerer med dagen lille Gneis! Takk for fantastiske bilder og det gleder meg veldig at Mikke&Gneis fortsatt ser like crazy ut! Elsker dem rett og slett!

Skrevet

Takk! Og jeg regner med at det er Meisebolla du da tenker på..? :D

:lol: Ikke sjans! Gneis så klart. Som i steinen, ikke den der tegneseriefiguren. (Hva du har kalt henne opp etter nekter jeg å bry meg om, for jeg har en anelse om at det ikke går min vei..)

Guest janson
Skrevet

Aaaawww, de to siste bildene der var jo bare så herlige :wub:

Og ja, det glemte jeg i stad: gratulerer med dagen, Gneis!

Ja, hun var fryktelig søt som Mini-Gneis. :wub: Tusen takk! :ahappy:

Yei bilder :D Men aaaaawwww :wub:

Mhm! :wub: :wub:

Gratulerer med dagen lille Gneis! Takk for fantastiske bilder og det gleder meg veldig at Mikke&Gneis fortsatt ser like crazy ut! Elsker dem rett og slett!

:heart: Takk, Tonje! :ahappy:

:lol: Ikke sjans! Gneis så klart. Som i steinen, ikke den der tegneseriefiguren. (Hva du har kalt henne opp etter nekter jeg å bry meg om, for jeg har en anelse om at det ikke går min vei..)

Pøh. Jeg kaller da ikke opp bikkjene mine etter noen dumme steiner.. :lol:

Gratulerer med dagen til Gneis :D :D Hun har blitt stor fort!

Tusen takk! :D

8729014311_c336753223_o.jpg

• 1 month later...
Guest janson
Skrevet

weee :-D men hvor er bildene?? flere bilder!

:lol: Kommer, kommer! Kamera synger på siste verset og dårlig internett på hytta, men noen bilder kommer det nå i alle fall. :D

Amagaaad, det der var nesten så man ble valpesyk, enda jeg har valp selv. :aww::wub:

:wub: Jah, fyttirakkern.

Vi har tilbrakt to uker i villsvinland og nytt av alt hva sommeren har å by på. :) Været har vært overraskende bra, Mikke har lekt stranda hval mens Gneis har vært travelt opptatt med å registrere alle passerende småkryp.

9321417583_848ec0f194_z.jpg

9310734624_fd3e9cd8ef_z.jpg

9324209506_00111c0cfb_z.jpg

9307950743_9934e8bf5b_z.jpg

9307951025_185731eabc_z.jpg

9324210152_a713b180cd_z.jpg

9307950857_e71f7fdf46_z.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...