Gå til innhold
Hundesonen.no

Sheltie boy- Basenji girl

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

For tre uker siden ble jeg kidnappet av mine venninner.

Jeg fikk to timer på meg til å skrive en sang til yodelmannen, som vi så skulle spille inn i et platestudio.

Min første reaksjon på denne oppgaven var at yodelmannen ikke liker at jeg synger, og pleier å si at "originalen er bedre" om jeg prøver meg på noen toner. Vi kastet oss allikevel ivrig over oppgaven alle sammen.

Jeg synger med den stemmen jeg har- og blir koret av mine venninner og Phillip.

Etter utdrikningslaget har min søster Ina- med litt hjelp fra meg- laget en musikkvideo til sangen.

Videoen hadde "premiere" under vårt bryllup i går.

Edit: Det kan også nevnes at denne gangen syntes ikke Yodelmannen at originalen var bedre- jeg er jo originalen :D Han ble veldig rørt.

Skrevet

Også "Sheltieboy" liksom *ler fortsatt*.

Det var en fantastisk video og det var supermoro å oppleve "premieren" i går :D.

Også må jeg få gratulere brudeparet enda en gang - det var et flott bryllup og et vakkert brudepar som bare så såååå forelsket ut :D. Nei - kaste seg over bilder...

Skrevet

Så herlig overraskende gave da Basenji-girl :D

Tipper Sheltie-boy ble ennå mer forelsket og fikk tårer i øynene der han så sin flinke "konemor" med en helt egen sang bare til han :D

Håper dere hadde en fantastisk uforglemmelig dag og ønsker dere et langt, godt og lykkelig ekteskap :D

Ja Siri, kast deg over bilder, VI VIL SE!

Skrevet

Helt fantastisk morsomt . og så utrolig flink du er!

Gratulerer så masse - og de beste lykkeønskningene for mange lykkelige år sammen!

Tusen takk for at du ville dele denne med oss!

Susanne

Guest Dratini
Skrevet

Sitter med en tåre i øyekroken her jeg... Og den fikset dere på 2 timer :D Jeg satt som klistret til videoen og teksten var jo knallers :D

Guest Belgerpia
Skrevet

I did indeed :D

Du var så flott atte! Jeg fikk litt regn i sløret, men det var i Lillestrøm før avreise. I det vi intok Hadeland så vi den blå himmelen og hadde egentlig dugandes vær, selvom det var kaldt og litt vind.

Takk!

[/quote name=Tøfflus' date='01 May 2010 - 11:49 AM' timestamp='1272707380' post='906028]

Hvem bryr seg om været så lenge ekteskapet blir langt og godt. Og som du sier, med regn i sløret blir det akkurat det :D

Vi gleder oss til fiine Siri-bilder.

Det håper jeg også på, OG JEG GLEDER MEG OGSÅ TIL SIRIBILDER!

Så koselig at vi var det første du tenkte på!

Nettopp! Jeg jobber med å legge ut en illustrerende video jeg viste i bryllupet :D

Nope, det er det ikke! Men jeg ventet ikke kl. 20.00 i går altså. Men nå er jeg utålmodig på at Siri skal stå opp og legge ut noen bilder!

Hun lovet noen smakebiter i dag :D

Og jeg VET det ble noen kule bilder!

Ellers lovte jeg å avsløre noen hemmeligheter i / etter bryllupet, did I not?

Den største er vel at MiniYodel skal bli bitteliten storebror snart :D

Den andre er en innmari kul video jeg holder på å laste opp nuh.

*tromme med fingrene og vente på Siri*

Skrevet

Ja da sitter jeg her da, og griner av en sang som heter Sheltieboy! :D :D

Kjemperørende!

Og så når jeg tror jeg har klart å ta meg sammen, nei da leser jeg at det er enda en liten MiniYodel på veg! *grine mere*

Masse masse gratulerer med giftemål og miniyodel vol.2 :D

Skrevet

Festlig! :D Heldig mann som får en sang helt for seg selv. :D

Men altså - det du drev og sa var jo "he had a dog, she had a goat" - hvor er geita!? :D

Skrevet

Festlig! :D Heldig mann som får en sang helt for seg selv. :D

Men altså - det du drev og sa var jo "he had a dog, she had a goat" - hvor er geita!? :D

*Fnis* Hører du det ikke? Det høres ut som om jeg synger "He had a goat". Det var iallefall en av jentene som bemerket det, og siden hørte vi bare "goat" hver gang :D

Takk for hyggelige kommentarer!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...