Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Stange


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Vi heia på Elvis i ringen på lørdag! :blink: Vi avslutta Aikos valpekarriere med en noe emmen smak i munnen:

Lørdag var det som å hale daukjøtt etter seg, og vi måtte løpe en hel del runder i ringen fordi hun spenner seg og ikke klarer å strekke helt ut på det skrekkelig glatte, harde og grusomme underlag som finnes i en idrettshall. Jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet over å utsette mitt livs lys for noe hun helt åpenbart ikke liker, og var redd jeg hadde knekt bikkja helt. (Hun er ganske røslig, så det skal jo litt til, men...) Men seinere på kvelden da vi gikk tur, løp hun som en araberhest og tulla og tøysa like god og glad som vanlig. 2BTK

Jeg tenkte derfor at dersom hun gikk greit på søndag, så skulle vi stille, og hvis ikke skulle vi droppe det. Jeg så jo at hun var litt stiv og holkete på kvelden, men selvsagt kom vi stormende i siste liten på søndag, og fikk bare slengt fra oss jakker, bur og stol på gulvet, tredd båndet over hodet på bikkjene og halt dem ut i ringen, uten mulighet for å vurdere så veldig. Det får bære eller briste, tenkte jeg. Denne gangen slapp vi i det minste å fly runde etter runde, for dommeren så med en gang at det var steget som var litt stikkete og rart. 2BTK

Felles for begge dagene (og de siste 3 utstillingene vi har vært på) er at dommeren kommer bort etter bedømmelsen og beklager at de ikke kan plassere henne først pga ganglaget, til tross for at hun er "perfekt, av utmerket type, utrolig flott, helt nydelig" osv. Jeg er helt enig i at en hund som ikke klarer å løpe ikke har noe i den store ringen å gjøre, men sjøl om de sikkert mener å være oppmuntrende, er det nesten verre å høre alle godordene i etterkant... Gudskjelov var dette siste innendørs utstilling for sesongen, så vi får se hvordan hun liker seg på utebaner framover. Hun er verdens kuleste og vakreste hund uansett, men jeg vil jo gjerne at alle andre skal se det også... :lol:

Vi har uansett hatt 3 kjempefine dager på Stange, og smiler liker blidt begge to:

n792625300_5454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heia på Elvis i ringen på lørdag! :blink: Vi avslutta Aikos valpekarriere med en noe emmen smak i munnen:

Lørdag var det som å hale daukjøtt etter seg, og vi måtte løpe en hel del runder i ringen fordi hun spenner seg og ikke klarer å strekke helt ut på det skrekkelig glatte, harde og grusomme underlag som finnes i en idrettshall. Jeg fikk så utrolig dårlig samvittighet over å utsette mitt livs lys for noe hun helt åpenbart ikke liker, og var redd jeg hadde knekt bikkja helt. (Hun er ganske røslig, så det skal jo litt til, men...) Men seinere på kvelden da vi gikk tur, løp hun som en araberhest og tulla og tøysa like god og glad som vanlig. 2BTK

Jeg tenkte derfor at dersom hun gikk greit på søndag, så skulle vi stille, og hvis ikke skulle vi droppe det. Jeg så jo at hun var litt stiv og holkete på kvelden, men selvsagt kom vi stormende i siste liten på søndag, og fikk bare slengt fra oss jakker, bur og stol på gulvet, tredd båndet over hodet på bikkjene og halt dem ut i ringen, uten mulighet for å vurdere så veldig. Det får bære eller briste, tenkte jeg. Denne gangen slapp vi i det minste å fly runde etter runde, for dommeren så med en gang at det var steget som var litt stikkete og rart. 2BTK

Felles for begge dagene (og de siste 3 utstillingene vi har vært på) er at dommeren kommer bort etter bedømmelsen og beklager at de ikke kan plassere henne først pga ganglaget, til tross for at hun er "perfekt, av utmerket type, utrolig flott, helt nydelig" osv. Jeg er helt enig i at en hund som ikke klarer å løpe ikke har noe i den store ringen å gjøre, men sjøl om de sikkert mener å være oppmuntrende, er det nesten verre å høre alle godordene i etterkant... Gudskjelov var dette siste innendørs utstilling for sesongen, så vi får se hvordan hun liker seg på utebaner framover. Hun er verdens kuleste og vakreste hund uansett, men jeg vil jo gjerne at alle andre skal se det også... :lol:

Vi har uansett hatt 3 kjempefine dager på Stange, og smiler liker blidt begge to:

n792625300_5454.jpg

Hva med å prøve poteklister på henne?? Etter at kita er blitt større og får et større steg har jeg brukt dette som sikkerhet. Slik at hun ikke skal oppleve å skli på gulv innendørs og bli redd og anspent pga at hun har sklidd før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fabelaktig helg - og skal kose oss med disse resultatene leeeenge..

Lørdag:

Stilte lille Elmer (17 mndr eget oppdrett) - og han sjarmerte dommeren i senk, tok cert'et (hans andre), beste hann og BIR. Handlet søsteren Molly for første gang og fikk ck, og ble 2. beste tispe (SÅ nære full pott!)

Søndag:

Elmer ble slått allerede i juniorklassen, fikk sin CK og ble 3.beste hann, så det var jo likevel et godt resultat.

Molly gjorde dog rent bord i dag - cert, beste tispe og BIR!

Moro å gjøre det så bra, ekstra moro fordi det er eget oppdrett og at valpekjøperne blir ekstra glade og stolte over sine "barn".

Grattis til alle som er fornøyde!

Sånn generelt om utstillingen tror jeg ikke at jeg har sett særlig mindre utst.ring noen gang..

Det ER glatt gulv der inne, og det var kaaaaaldt utover kvelden for oss som campet og trodde man kunne sitte litt ute utover kvelden..

Likevel var det en hyggelig helg - koselig å campe for første gang, trivelige folk rundt ringen og på camp.området utenfor hallen.

Kristiansand neste!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Kjempegrattis til alle som har gjort det godt, og det er jaggu ikke få!

Symra fikk flat rød på lørdag, men fleska til med ck og 3btk på søndag. Hun har blitt så flink i ringen nå, står og går pent og er konsentrert. Ingen kan vel påstå et hun shower i ringen ennå heller, men hun trives og er avslappet og lett å handle. Er kjempefornøyd jeg. Det går så avgjort riktig vei.

Sara kommer vel til å fortelle om Selmas resultater når hun våkner :blink:

Vi kom hjem klokka ett i natt, og da er det liksom ikke bare å hoppe ut av bilen og stupe i seng. Jeg tror klokka var over to før jeg endelig kunne legge meg. Men vi har hatt en super helg, vi har kost oss fra vi startet til vi kom hjem. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve poteklister på henne?? Etter at kita er blitt større og får et større steg har jeg brukt dette som sikkerhet. Slik at hun ikke skal oppleve å skli på gulv innendørs og bli redd og anspent pga at hun har sklidd før :blink:

Jeg har også vurdert det, men fått beskjed om at det ikke er lov. :lol: Men i helga var hun ikke så prega av skli-ing som tidligere, men mer av at det var hardt.

Uansett, det er kjempegøy på utstilling når man har flere å følge med på og prate med, så gratulerer til alle soniser! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren var totalt forelsket, vi måtte bli igjen tilslutt så han fikk egne bilder, og han sa at han aldri før hadde skrevet den avsluttningen på en kritikk, men han bare måtte...

Han sa også at han kunne sett på han i en evighet! Flinkingen!

Jeg kan godt skjønne at dommeren var begeistret, jeg. Elvis var bare superstilig og fantastiskk i ringen :). Han kommer dere til å få mye glede av, garantert :blink:.

Lørdag:

Stilte lille Elmer (17 mndr eget oppdrett) - og han sjarmerte dommeren i senk, tok cert'et (hans andre), beste hann og BIR. Handlet søsteren Molly for første gang og fikk ck, og ble 2. beste tispe (SÅ nære full pott!)

Søndag:

Elmer ble slått allerede i juniorklassen, fikk sin CK og ble 3.beste hann, så det var jo likevel et godt resultat.

Molly gjorde dog rent bord i dag - cert, beste tispe og BIR!

Grattis med fiiineste søte bebissene som gjorde det så bra :lol:.

Symra fikk flat rød på lørdag, men fleska til med ck og 3btk på søndag. Hun har blitt så flink i ringen nå, står og går pent og er konsentrert. Ingen kan vel påstå et hun shower i ringen ennå heller, men hun trives og er avslappet og lett å handle. Er kjempefornøyd jeg. Det går så avgjort riktig vei.

Jeg fikk sett lille Symreblomst i ringen på søndag, og jeg kan skrive under på at hun viste seg kjempebra da ! Hun stod som en statue og løp veldig avslappet og fint i BTK :lol:. Lekker, var hun :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert det, men fått beskjed om at det ikke er lov. :) Men i helga var hun ikke så prega av skli-ing som tidligere, men mer av at det var hardt.

Uansett, det er kjempegøy på utstilling når man har flere å følge med på og prate med, så gratulerer til alle soniser! :lol:

Hvis ikke det er lov, så er jeg en av utrolig mange som bruker det :blink: jeg har brukt det for at hun ikke skal ha noen dårlig opplevelse med slike innegulv :lol:

Veit noen bruker cola isteden, for det også er jo utrolig seigt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen vil si noe som helst om at man bruker litt "klister" under føttene til hundene på slike underlag.

Men jeg tror at jeg har prøvd ALLE varianter, og tviler på at de funker til noe som helst..

Joda, f.eks. håndballklister blir veeeldig klissete - men under føttene til hunden blir det bare en hårsamler uansett - ergo får hunden nærmest en "såle" av hundehår, bøss og rusk.. Ikke særlig sklisikkert, i alle fall.

Ofte går hundene okey på glatt gulv hvis man ikke svinger noe særlig - så tenk på å gå i så rette vinkler som mulig. Sakke ned til nærmest saaaakte gange i hjørnene, sving brått og gå i rette strekninger så mye som mulig. Det funker til en viss grad.

Dog ikke så lett når man har en bitte-bitte liten ring, da...

Men øvelse gjør mester - de venner seg til det etter mange nok ganger.

Mine har tatt flere "flyvere" både inni ringen og rett ut av dem. Husker en tispe jeg hadde, skle og akte sidelengs rett inn i vantet rundt grupperingen i Danmark.

Et spetakkel uten like - og et suuuus gjennom publikum.

Hun skle såpass langt at jeg faktisk slapp båndet så hun ikke skulle bli bremset opp av tynn kjettinglenke rundt halsen.

Hun reiste seg opp, pelsen til alle kanter, ristet seg, og tuslet bort til den røde løperen og spurtet videre til stor applaus. Mener at hun vant gruppen der også...

Men det er kanskje mine som er spesielt klumsete - de ramler jo til stadighet på f.eks. glattisen ute, ned fra sofaer og senger.

De blir jo ikke spes. redd av det heller - så det er heller ingen større reaksjon på at de sklir på et gulv i en utst.ring. Lat som ingenting, og oppmuntre hunden til å løpe videre bare.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sett lille Symreblomst i ringen på søndag, og jeg kan skrive under på at hun viste seg kjempebra da ! Hun stod som en statue og løp veldig avslappet og fint i BTK :). Lekker, var hun :).

Jeg leste "Hun stod som en valmue", og syns igrunn det var et like fint kompliment (uten å ha sett Symra i ringen, vel og merke)! :)

Lima ble vel nr 2 etter en Yodler, men jeg syns noen skriver så rart på disse valperesultatene, der står jo bare 2, så jeg får vel gå rundt og tro at ho fikk blått, jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig har sonisene gjort det bra på utstilling ser jeg! Grattis til alle fornøyde!!

Jeg er iallefall SUPERfornøyd! Ble CERT og BIR begge dager :ahappy::):)

Og Sara-surrehue glemte å ta ut premie og CERT-rosett på lørdag...Erre mulig??? :) Så jeg har bare ett nytt CERT å henge på veggen, men men.

Det var i det hele tatt en kjempetrivelig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig har sonisene gjort det bra på utstilling ser jeg! Grattis til alle fornøyde!

Jeg er iallefall SUPERfornøyd! Ble CERT og BIR begge dager :ahappy::):)

Og Sara-surrehue glemte å ta ut premie og CERT-rosett på lørdag...Erre mulig??? :) Så jeg har bare ett nytt CERT å henge på veggen, men men.

Det var i det hele tatt en kjempetrivelig helg! :)

Gratulerer så mye med 2xcert og BIR, og med dagen i går! :)

Og gratulerer til alle andre som er fornøyde også - mye flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle barna hans som var der, men ikke påmeldt (kom på det for sent):

29226_1425311361070_1481362319_1078237_8257834_n.jpg

Hele kullet var der, til og med mamma Gera :-)

Dette er min tispe som jeg har beholdt fra kullet, skal bli spennende å begynne å stille henne. Blir vel spesialen i Hemsedal i Pinsa som blir første 2 utstillinger:

27966_1423893405622_1481362319_1075183_7332819_n.jpg

Og her er hun sammen med både mamma og pappa :-)

29226_1425311241067_1481362319_1078235_4499969_n.jpg

Hyggelig med valpetreff i forbindelse med utstillingen, og på Stange så er det en sånn fin gressplen som ligger litt skjermet. Perfekt dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...