Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Stange


SoppenCamilla

Recommended Posts

Hvordan har det gått med folk i dag?

Lima ble stilt av Astrid-Nowisclee, og ho var visst kjempeflink! Ho som i Lima egentlig, men Astrid også. :icon_redface:

6 month old bitch. Very good type, nicely balanced, good angulations front and behind, mixed bite. Nicely presented.

Flinkisene! Lima ble 2BTK, er jeg ganske sikker på. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Grattis :icon_redface:

For oss gikk det skjit, ble blå... fikk løpt endel ganger, men Casper skjønner jo ikke at man skal løpe rundt, ikke kamikaze-hive seg ut i publikum :innocent: at jeg er en dårlig og alt for nervøs og stresset handler er iallefall sikkert, og jeg kommer ikke til å stille ham selv i morgen, om vi drar. *skrekkopplevelse* ringsekretæren var kjempehyggelig da, og hjalp meg litt der jeg drev på i ørska :whistle: Også synes jeg det er veldig koselig når drevne utstillere kommer bort og trøster med at hundene deres har fått mange blå, og at man bare må fortsette, det hjelper. :whistle: Et lite lyspunkt er også at han sto veldig bra i dag, så får vi øve mer på å løpe i pittesmå ringer med glatt gulv. Kritikken var egentlig ok, men løpingen trakk ned gitt. Sto også noe om at han trenger en *** handler eller noe, litt utydelig :lol: Denne fargen er iallefall helt og holdent min skyld.

Edit; kan jo legge til kritikken, det jeg forstår av den. Forøvrig var nok ikke C helt dommerens smak uansett, fikk høre igjen fra andre at utenlandske og særlig engelske vil like ham, egentlig skulle det jo være en spanjol (eller noe) men så ble det jo endring, hittil har jeg bare prøvd to norske og en svensk, i unghund... (prøver å la være å la den blå gå innpå meg :lol:)

Vel vokst bra hode 2p4- bra brystkasse steil front bra rygg (yes, endelig har den satt seg) hale og muskler. fin flekke fordelig beveger seg noe blandet (vi hadde dårlig kontakt og han løp jo rett ut så hun fikk ikke sett ham ordentlig fra siden...) er litt stresset (*ler*) også står det en setning jeg ikke skjønner som avsluttes med hånd i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes tispene mine gjorde det kjempe bra, til tross for at hun ene var elektrisk før vi gikk i ringen...men dommeren var ikke enig i hva jeg syntes og han likte ikke den type hund jeg hadde., så ble blå på hun ene blant annet. Men er en dag i morgen også! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli ble BIR og eneste i rasen med CK (3 stk).

Kritikken:

Meget tiltalene champ tispe. Feminin.

Feminit hode, god hals og rygg. Velvinklet bakben.

Bra pels og farge.

Bevegelser ok fra siden, skyter en anelse opp over lenden.

Bra presentert. Godt temperemang.

Så der ser ut som jeg må til Danmark i november på Dansk vinner og stille for dommeren. Da vil jeg anta at hun også er fullpelset :whistle:

Ellers stilte jeg en Terv og brått en dverg puddel :icon_redface:

Var på vei bort til Sheltie ringen for å titte da jeg brått ble stoppet av en dame som lurte på om jeg skulle stille mer hund. Det skulle jeg ikke og om jeg ikke da kunne stille hennes Dverg puddel, litt nølende ja fra meg. Også lurer jeg på når: NÅ! Så stakkars junior tispen ble kastet i ringen med ny handler og ikke mammaen sin i nærheten. Syns det var litt skummelt den. Men det ble 1-3 på den da. Tror ikke damen var helt fornøyd, men det er vel muligens ikke å forvente når jeg ikke helt hadde kontroll på rasen og viste ikke helt hva jeg drev med eller hvor mye jeg måtte forvente av noe lite søvfarget noe.

En ting er å stille fremmede hunder av kjente raser med kjente "atferder", men dette er vel første gangen jeg holder en puddel i ett bånd :innocent: Og ikke fikk jeg prøvekjørt den stakakars puddelen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med alle fornøyde, og du er jo skikkelig sporty da, Jeanette! :innocent:

Jeg skreiv for mynder i dag, forresten, og hadde greyhound i ringen. Tispa som ble BIR var dritlekker, og ho var SKIKKELIG mynde! Hele tiden når jeg så på ho, og så på dommeren som sjekka tenner og sånn, så så jeg for meg at tispa tenkte "I do not acknowledge your existence. I am my preciousssssssss"

Btw, jeg ELSKER ungarsk mynde! Hvis jeg noen gang skal ha mynde, så må det være den. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med alle fornøyde, og du er jo skikkelig sporty da, Jeanette! :innocent:

Jeg skreiv for mynder i dag, forresten, og hadde greyhound i ringen. Tispa som ble BIR var dritlekker, og ho var SKIKKELIG mynde! Hele tiden når jeg så på ho, og så på dommeren som sjekka tenner og sånn, så så jeg for meg at tispa tenkte "I do not acknowledge your existence. I am my preciousssssssss"

Btw, jeg ELSKER ungarsk mynde! Hvis jeg noen gang skal ha mynde, så må det være den. :lol:

*ler* Følte meg ikke så sporty egentlig.

Det var ikke den greyhounden som vinner så mye da?

Ååhh det var de jeg skulle se i dag! Jeg har lest og tittet mye på Ungarsk Mynde på nett og hadde så lyst til å se de i ringen i dag. Men tror de var ferdig for jeg så ingen :lol:

Gratulerer til dere som er fornøyde,enten med hunden,handlingen eller begge deler :whistle:

Og en sånn :icon_redface: til Jeanette som kapres til å stille vilt fremmed hund for like fremmed dame :whistle: Imponerende!

Håper egentlig ikke det skjer så brått igjen, for jeg tror ikke hunden syns det var så trivlig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å stille fremmede hunder av kjente raser med kjente "atferder", men dette er vel første gangen jeg holder en puddel i ett bånd :icon_redface: Og ikke fikk jeg prøvekjørt den stakakars puddelen heller.

*Ler og skulle gjerne sett Jeanette med en dvergpuddel i andre enden av snøret*.

Ellers får jeg gratulere alle som er fornøyd med resultatene :innocent:. Jeg håper på bedre dag i morra, kjenner jeg... Vi samler ikke på 3. plasser - iallefall når den 3. plassen er plassen etter certet *ler*.

Willersen fikk 1 UK, 1 UKK, CK, 3 BHK med følgende kritikk:

2 years old male of very good type. Good size, strong masculine head. Could have more neck. Very well angulated front & behind, but would like more legs. Good topline and tale. Good coat. Excellent presented.

Pappa Boss ble nok en gang BIR og endte som nr 4 i gruppa :whistle:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli ble BIR og eneste i rasen med CK (3 stk).

Kritikken:

Meget tiltalene champ tispe. Feminin.

Feminit hode, god hals og rygg. Velvinklet bakben.

Bra pels og farge.

Bevegelser ok fra siden, skyter en anelse opp over lenden.

Bra presentert. Godt temperemang.

Så der ser ut som jeg må til Danmark i november på Dansk vinner og stille for dommeren. Da vil jeg anta at hun også er fullpelset :whistle:

Ellers stilte jeg en Terv og brått en dverg puddel :icon_redface:

Var på vei bort til Sheltie ringen for å titte da jeg brått ble stoppet av en dame som lurte på om jeg skulle stille mer hund. Det skulle jeg ikke og om jeg ikke da kunne stille hennes Dverg puddel, litt nølende ja fra meg. Også lurer jeg på når: NÅ! Så stakkars junior tispen ble kastet i ringen med ny handler og ikke mammaen sin i nærheten. Syns det var litt skummelt den. Men det ble 1-3 på den da. Tror ikke damen var helt fornøyd, men det er vel muligens ikke å forvente når jeg ikke helt hadde kontroll på rasen og viste ikke helt hva jeg drev med eller hvor mye jeg måtte forvente av noe lite søvfarget noe.

En ting er å stille fremmede hunder av kjente raser med kjente "atferder", men dette er vel første gangen jeg holder en puddel i ett bånd :whistle: Og ikke fikk jeg prøvekjørt den stakakars puddelen heller.

Tusen takk Jeanette for at du kom og tilbød deg, jeg så sikkert skrekkslagen ut. Jeg var så satt ut at jeg føler at jeg ikke virket særlig takknemlig, men det ER jeg altså :lol:

Taifaterven fikk blått, for selv med Jeanettes forsøk på å få henne til å trave, vraltet dyret ufortrødent rundt i pass.. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Jeanette for at du kom og tilbød deg, jeg så sikkert skrekkslagen ut. Jeg var så satt ut at jeg føler at jeg ikke virket særlig takknemlig, men det ER jeg altså :lol:

Taifaterven fikk blått, for selv med Jeanettes forsøk på å få henne til å trave, vraltet dyret ufortrødent rundt i pass.. :whistle:

*ler* jeg skjønnte det :lol:

Det som irriterer meg var at jeg klarte vippe henne ut av balanse og over i trav flere ganger utenfor ringen. Men inni ringen da skulle hun IKKE det nei! Sta frøken :innocent:

*Ler og skulle gjerne sett Jeanette med en dvergpuddel i andre enden av snøret*.

Ellers får jeg gratulere alle som er fornøyd med resultatene :lol:. Jeg håper på bedre dag i morra, kjenner jeg... Vi samler ikke på 3. plasser - iallefall når den 3. plassen er plassen etter certet *ler*.

Tror selv at jeg holder med til gruppe 1 hunder jeg og kanskje mynder. Føler at det er veldig uvant å stille "smått" igjen. :icon_redface:

I morgen slår du han dere Boss ned i støvlene :whistle:

Tok du noen bilder fra gruppen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen slår du han dere Boss ned i støvlene :innocent:

Tok du noen bilder fra gruppen forresten?

Jeg tror vel vi skal gro litt mer pels før vi får banket han derre Boss ned i støvlene gitt *ler*. Kameraet mitt lå godt nedi sekken, det... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke den greyhounden som vinner så mye da?

Aaaaaaaner ikke! :whistle:

Ååhh det var de jeg skulle se i dag! Jeg har lest og tittet mye på Ungarsk Mynde på nett og hadde så lyst til å se de i ringen i dag. Men tror de var ferdig for jeg så ingen :icon_redface:

De var ganske mot slutten..? Sånn nest siste rase ellerno. Og de var såååå herlige! Skikkelig GLAD, og fulgte faktisk med, og jeg følte jeg fikk noe tilbake da jeg hilsa på de, liksom. Skikkelig ikke mynde! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var mye blått i GD ringen i dag, også til Kita, da dommeren likte grove hunder med mye masse.... Pytt pytt, vi hadde en trivelig dag :innocent:

Tipper Maren er fornøyd med Elvis også=) DET travet på den lille hunden :whistle: Vakker :whistle:

Høres ut som vi hadde samme dommer nesten :icon_redface: Casper og Kita får være smekre sammen de da. Så etter dere, men så bare en blå gd med en dame som ikke lignet på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi hadde samme dommer nesten :icon_redface: Casper og Kita får være smekre sammen de da. Så etter dere, men så bare en blå gd med en dame som ikke lignet på deg.

hehe vi får få på dem litt ekstra fett :whistle: er nordiske dommere som passer Kita best og Amerikanske :lol:

Hmm var det fler med blå GD der?? Kan det ha vært søstra mi som holdt ho??

hehe kom på at søstra til Kita var der :innocent: litt senil da se hehe men ho er blå ja :whistle: Så da var det nok de du så :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aimee ble BIM valp i dag...BIR valp ble kullbroren hennes Capo...:innocent:

Bilder og kritikk kan dere se i tråden til Aimee...:icon_redface:

Gratulerer så masse, så etter dere, men det var voldsomt mye hunder, mennesker og bur der så det var jammen ikke enkelt å finne noen der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med flotte resultater.

Må vel si meg fornøyd med dagen i dag jeg også vel. :icon_redface:

Fikk en strålende kritikk på Dooley og masse ros fra dommeren for at han var så utmerket kondisjon.

BIR, BIR veteran og 2 BIS Veteran :innocent:

Dools.jpg

(Gammel bilde, hadde ikke med kamera eller fotograf i dag)

Så fikk vi hilse på noen skikkelig hjerteknusere av sonenhunder..

Kjempekoselig assa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble blått på Birko i dag, jeg var enig med at ørene ikke er som de skal men fikk beskjed om at han hadde lite benstamme (ikke helt enig der men) Hun delte ikke ut en eneste rød sløyfe til hannhundene, så var det 4 tisper som fikk der 3 var campioner. Håper på litt bedre i morra :innocent: men er ikke missfornøyd for det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...