Gå til innhold
Hundesonen.no

Schanderulvens Saga

Izziebelle

Recommended Posts

Måtte nesten lage en egen tråd til min vakre valp! Fra før av har jeg Marco fra samme oppdrett som også er onkel til Saga da moren hennes er kullsøster til Marco. Jeg hadde planlagt lenge at min neste valp skulle være fra helt andre linjer enn Marco sånn at det hadde gått an å kombinere senere, men jeg falt så til de grader for denne Marco kopien når jeg så bilder av henne som 7 uker gammel.. Og nå har hun kommet hjem! Mammaen hennes må sies å være den mestvinnende tispa i Norge noensinne. Hun fikk i løpet av 2 mnd følgende tittel: NORD NO DK FIN CH WW-09 DKV-09 NV-09 FINV-09 Av 65 finske lapphunder på den finske vinner utstillinga i Desember så ble hun BIR! Ei ordentlig flott jente som jeg er stolt av å ha både bror og datter til. Pappaen til Saga er Rahkkasan Elias "Storm", en flott kraftig ung gutt som har CK på utstilling.

Så langt virker Saga som ei ordentlig trivelig avbalansert jente. Hun er tøff og skikkelig stilig! Og ufattelig vakker ;) Hun har skjønt at det er best å gå på do ute, men ikke alltid jeg er kjapp nok. Men kun 1 gang har hun gjort noe utenfor avisen og det er da bra! Dessuten sov hun fra 11-7 og det er jo ikke verst det heller. Gleder meg til å bli bedre kjent med henne ;)

IMG_4925.JPG

IMG_4929.JPG

IMG_4877.JPG

IMG_4895.JPG

IMG_4896.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en flott jente ;) Jeg begynner faktisk å få skikkelig sansen for finsk lapphund nå! Lykke til med den lille frøkna, får håpe hun går i sin mors potespor ;)

Klart du får sansen etter å ha blitt kjent med de flotte hundene til Christian! Hehe! Jeg må si at Casper ser ut som en råstilig hund! Dalmatinere er virkelig flotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig hun er! Gratulerer så masse! Ordentlig ulldott, ser hun ut som ;)

Har du tenkt til å ta henne med på spesialen? ;)

edit: elsker det siste bildet, forresten! Vakker, vakker, vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig hun er! Gratulerer så masse! Ordentlig ulldott, ser hun ut som :)

Har du tenkt til å ta henne med på spesialen? :)

edit: elsker det siste bildet, forresten! Vakker, vakker, vakker :)

Takk takk! Hvis du mener spesialen i Kongsberg så blir hun selvfølgelig med dit. Dessverre er hun 1 uke for ung til å stilles, men god trening er det uansett :) Elsker det siste bildet jeg og! Dama er skikkelig stolt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen! ;) Hun er virkelig en herlig valp og så enkel å ha med å gjøre. Marco var en ytterst rabiat og sta valp så det her er overgang ja :icon_confused: Hun er veldig kontaktsøkende, biter nesten ikke og liker å like tett inntil :wub:

24062_10150128658890113_788305112_11675029_2647702_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig hun ser ut! :(

Hun er kjempe herlig i virkeligheten også :)

Herlighet så søt :icon_confused:

Takk, er veldig enig ;)

Hærlig liten valpis ;) flere bilder :) Gjerne av foreldrene også :D

Legger ut flere bilder nå :D

:) Skal jeg noen gang ha hund kun bassert på utseende så må det bli en sånn. For noe så utrolig nydelig da! Også så tro kopi av Marco.

;) Naaw, ja de er nå ikke så verst disse raringene mine.

Her er noen flere bilder :wub:

IMG_4941.JPG

IMG_4943.JPG

IMG_4936.JPG

IMG_4950.JPG

IMG_4967.JPG

IMG_4966.JPG

IMG_4975.JPG

Liten labb og Marco ;)

IMG_4705.JPG

Mamma til Saga og kullsøster til Marco; Navdi.

IMG_4692.JPG

Pappaen hennes; Storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...