Gå til innhold
Hundesonen.no

DYRlege...


Nirm

Recommended Posts

Hundene har hatt hjemmealenefest i natt, og kost seg med diverse matvarer de har fått tak i. Så det måtte en tur til veterinæren for å få dette i retur. Måtte dessverre før åpningstid, og regnet med at det kom sikkert til å koste litt. Men. For å sette to forbanna sprøyter, en på hver hund, så skulle de **** meg ha 3500 kroner!! Resten av tiden satt jeg jo og tørka spy selv! Ingen må komme og si at veterinærer egentlig ikke tjener så godt, når de har slike stive priser for noen små sprøyter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Kontoen min blør for tiden.... Jeg fikk dekket veldig lite av Nirms operasjon i tillegg, bare 8 000 av ca 20 000. Så pengene får labber å fly på forferdelig fort... Og jeg som skulle kvitte meg med billån nå i januar. Det har blitt dyrlegeregninger i stede av de pengene...

Det er seriøst syke priser faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Er det så dyrt overalt? Jeg kan ikke forestille at min veterinær koster så mye ;)

Når jeg blir veterinær skal jeg være billig tenk! ;)

Hvilket kontor bruker du?

Kjekt om du har fornuftige priser ja...

Vida kasta forresten opp 2 kg med "lett blandet". Veide henne før og etter... Så det var jo greit å få det opp da. Er jo min feil at jeg ikke har sikret ting godt nok tydeligvis, men likevel. De trenger ikke å flå en stakkar arbeider heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kontor bruker du?

Kjekt om du har fornuftige priser ja...

Vida kasta forresten opp 2 kg med "lett blandet". Veide henne før og etter... Så det var jo greit å få det opp da. Er jo min feil at jeg ikke har sikret ting godt nok tydeligvis, men likevel. De trenger ikke å flå en stakkar arbeider heller...

Sinsen dyreklinikk. Har inntrykk av at de er billigst på det meste her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsen dyreklinikk. Har inntrykk av at de er billigst på det meste her i byen.

Var Oslo Dyreklinikk jeg var hos. De har jeg ikke noe inntrykk av at er billige. Veterinærene er jeg fornøyd med, men ikke alt av personell der, særlig ikke i skranken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer her også jeg....

Godt dyra fikk det i retur da, og de får holde seg unna matskapet heretter :)

Men ja, Smådyrsykehuset her skulle ha "minst 3000 kr pluss ha bikkja inne i et døgn" da Buffy spiste en boks med rimadyl for 4 år siden. Dette var da altså EN hund. I vakt-tid. Lørdag ettermiddag kl 18.

Jeg fant en annen veterinær som tok på seg jobben selv om hun ikke hadde vakt der og da. Kom hjem til henne, fikk satt "spysprøyte", Buffy kastet opp masse og vi reiste hjem 700 kr fattigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontoen min blør for tiden.... Jeg fikk dekket veldig lite av Nirms operasjon i tillegg, bare 8 000 av ca 20 000. Så pengene får labber å fly på forferdelig fort... Og jeg som skulle kvitte meg med billån nå i januar. Det har blitt dyrlegeregninger i stede av de pengene...

Det er seriøst syke priser faktisk...

Jeg kjenner faktisk til det ... tror jeg betalte rundt 60.000,- +++ i forskjellige dyrlegeregninger på 5 år sammenlagt på Amigo. Type to operasjoner til nesten 20k for hver, pluss diverse annet (og diverse konsumeringer han foretok seg ...).

Det er rådyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes, det var virkelig ille ja. Til sammenligning betalte jeg 4000 kroner for å legge hunden i narkose og sy igjen et digert kutt i poten, på en søndag ettermiddag. Det synes jeg ikke var så galt. Det var jo ganske mye mer arbeid enn å sette to sprøyter, liksom... Det var i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes, det var virkelig ille ja. Til sammenligning betalte jeg 4000 kroner for å legge hunden i narkose og sy igjen et digert kutt i poten, på en søndag ettermiddag. Det synes jeg ikke var så galt. Det var jo ganske mye mer arbeid enn å sette to sprøyter, liksom... Det var i Stavanger.

Jeg betalte 4000 kr for å få satt en kortisonsprøyte i Stavanger. o.O

Hvilken veterinær var du hos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Da hadde jeg heller gitt hundene masse druesukker, slik at de blir kvalme og spyr. :)

Jeg var også på undersøkelse på Oslo dyreklinikk for noen uker siden. Veterinæren var forsåvidt flink, men gjorde ikke noe annet enn det jeg har undersøkt selv (se etter halting, strekke ut hoftene og klemme/bende litt langs ryggen og nakken for å se om hunden viser tegn til smerte - noe hun ikke gjør!). Det kostet med 900 kroner det gitt... I tillegg betalte jeg forsikringen rett før jeg dro, i tilfelle (hadde egentlig tenkt å ikke forsikre mer)... så nå er studentlånet skrapet og jeg døde nesten i det årsavgiften på bilen kom i postkassa...

Vet'en hjemme (som jobber rundt på gårdene) setter sprøyer (vaksiner, rabies, kastrering av kaniner/katter) omtrent gratis, han. Betaler for utstyr og medisiner, men i hvertfall ikke over 100 kr for "behandling". Da skjer det hjemme i gårdsplassen/fjøset i forbildelse med behandling av større dyr (kuer)da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte rett under 1000kr (978) for brekning-sprøyte før jul, utenfor åpningstid og dyrlegen måtte da komme kjørende til kontoret sent på kvelden...

3500kr for to sprøyter til 50kroner og 10minutters jobbing = ran...

Eller så har personen hatt en særdeles dårlig dag,

å er sur for å måtte dra ned når man har vakt...

Forslag : ring de en kveld å spør hva de skal ha om du kommer å må ha brekningsmiddel til to hunder "nuh", den kvelden... Eventuelt ring nå, mandag 20:40...

Er svaret 3500kr så er det bare å bytte dyrlege (det er det vel uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti katta så dyrt!

Jeg var griseheldig med den lokale "ku-dyrlegen" under fødselen: han kom kjørende hjem til meg en søndag kveld, satte oxytocin-sprøyte og la igjen en annen (slapp heldigvis å bruke den), og palperte tispa for flere valper. 700kr kostet det, 5kr pr sprøyte oxytocin.. :) Ja, det var sykt billig, minner meg på om at jeg tror jeg må sende blomster, eller en valp i en kurv til han, haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen priser. :) Utrolig glad jeg har jeg funnet en dyktig og god veterinær, som i tillegg er billig og beklager seg over å måte ta litt ekstra når det er helg/helligdag/natt. Er heller ikke mye de legger til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...