Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyde og vekt iforholdt til standar?


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Min dvergschnauzer er stor i forhold til rasestandaren. Han er kraftig bygd og absolutt ikke tykk. I forhold til kullbroren er han en kjempe. Han er 36-37 cm høy og veier 7,5kg. Standaren sier at dvergschnauzer skal være 30-35 cm høy og veie 4,5-7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar er veldig stor i forhold til rasestandarden. :wink: Han er IKKE tykk. Ikke nå lenger. :P

I rasestandarden så står det 5-8 kg og 31-33 Cm. Men som de fleste raser så har rasen i seg selv blitt større med tiden. :wink:

Oscar er 10, 7 kg og 41 cm sånn ca. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja han er ikke ferdig utvokst ennå da, men han er 12,1 kg er litt tynn, kunne godt hatt noen kilo til. og 53 (ca)cm. høy (tror det er riktig) i standarden står det at de skal være 53 cm høye. og lucas er 5 mnd. så han blir nok litt større enn det ja. det er stor forskjell på borderene og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar er veldig stor i forhold til rasestandarden. :wink: Han er IKKE tykk. Ikke nå lenger. :P

I rasestandarden så står det 5-8 kg og 31-33 Cm. Men som de fleste raser så har rasen i seg selv blitt større med tiden. :wink:

Oscar er 10, 7 kg og 41 cm sånn ca. :D

Også skal det jo også nevnes at han bare er 7 mnd gammel også da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja han er ikke ferdig utvokst ennå da' date=' men han er 12,1 kg er litt tynn, kunne godt hatt noen kilo til. og 53 (ca)cm. høy (tror det er riktig) i standarden står det at de skal være 53 cm høye. og lucas er 5 mnd. så han blir nok litt større enn det ja. det er stor forskjell på borderene og da..[/quote']

Ja er veldig varierende har jeg sett. :D

Onkelen min har en BC og hun er liten. Selv til tispe å være. Oscar er mye høyere enn henne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standar størrelse på Dobermann tisper er 63 - 68 cm. Hannhunder 68 - 72 cm. (middels størrelse ønskelig)

Vekt varierer fra en 35- 45 kilo. +

Hera er over standaren. Hun er 72 cm høy. Og så er hun slank. Tynn i byggningen. Hun veier nå 40 kg.

Usikker om jeg kunne ha hatt ho på utstilling pga. størrelsen. Kommer an på hvor mye de legger vekt på høyde. ? Måler de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea er jo bare valpen, men hun er passe i forhold til det som er normalt. Hun har veldig kraftig beinbygning.. Veier ca. 11,5 kg. Det normale for den alderen er ca. 10 kg. Men hun er en smule tynn, så vi må nok gi litt mer mat :D

Masse muskler som veier mer enn fett :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at med tiden blir hundene bare større og større. Syns de fleste har hunder som er større enn standaren. Men kanskje bare tilfeldigheter..

Hvor nøye er de på Utstillinger med høyden?

Ja, det har jeg lagt merke til!!

Men jeg hadde ikke hatt noe i mot om portisene kunne gått fra max 57 til max 60 cm. Jeg syns det er veldig små... :oops: Men standarden er til for å følges., så man er nødt å være nøye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsk ulvehund har ingen øvre grense på høyde. Moren til Mona er veldig høy, hun er 86 cm. Det er lenge siden jeg har målt Mona, så jeg er ikke sikker på hvor stor hun er nå.

Hun er ikke tjukk, og hun er ikke tynn. Men jeg syns hodet hennes kanskje er litt lite i forhold til kroppen, altså, kroppen er gigantisk syns både moren min og meg. Meeen, hun er jo bare åtte mnd, og skal vel utvikle seg i hvertfall ett år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er for liten, hun er 50-51 cm høy, og standarden sier 54-56 cm. Nå er ikke jeg verdens flinkeste til å måle da, men for lav, det er hun.

Vekta på en labradortispe skal vel ligge på mellom 25 og 32 kg tror jeg. Tinka veier 27-28 kg, så vidt jeg veit (bør få veid henne igjen snart). Hun skal nok ikke ha noe mer vekt (bortsett fra om hun får litt mer muskler), men hun trenger heller ikke å ta av noe særlig. Syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferhannen skal være mellom 60 og 65 cm høg.

Schäfertispen skal være mellom 55 og 60 cm høg.

dei har i tillegg 2 cm å gå på i høyden. (det vil si max 67 cm på hannen og 62 cm på tispen)

Vekt på hannen skal være mellom 30 og 40 kg.

Vekt på tispen skal være mellom 22 og 32 kg.

Hero var 67 cm, alså max høyde, han var ca 36 kg.

Goshi er 58 cm, og veier ca 28 kg.

Chanita er bare valp enda så hennes høyde og vekt får jeg komme tilbake til en annen gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ask er stor. nesten for stor..blir han større nå, kan han ikke delta på utstilling. :S Men han har en del å gå på i bredden enda. en buhund skal være like lang som høy. ask er med andre ord ikke ferdig utvokst enda, selv om han i morgen er 18 mnd :D

jeg er altfor sløv til å veie han, Men han er ikke for tynn, og heller ikke for fet, så jeg regner med vekten er der den skal være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...