Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyde og vekt iforholdt til standar?


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Mala er 37,5 og Enya er 36,5. Noe som er godt innenfor standaren som er på 33 til 38 cm.

Når det gjelder vekta så Mala pittelitt tykk :D (Eller som Trond så fint sier "Jenta mi er bare litt vinterisolert!") Hu er nå 7 ,5 kg og Enya er 6,5. Mala kan gå ned en liten halv kilo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er hunden din? Og hvordan er den i forhold til standaren? Stor?liten? Akkurat passe?

Og hva med vekt? Er hunden tykk? For tynn? Eller ligger den på normalt nivå iforhold til standaren?

Odin er 70cm høy - perfekt ifølge rasestandard,og et kraftig eksemplar av sin rase med særs gode vinkler foran i tillegg til bak.

Vektmessig er han vel og helt "normal"...han er nå 42kg,og har ennå mer å gå på, da han har et år igjen å vokse ennå.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin er 70cm høy - perfekt ifølge rasestandard,og et kraftig eksemplar av sin rase med særs gode vinkler foran i tillegg til bak.

Vektmessig er han vel og helt "normal"...han er nå 42kg,og har ennå mer å gå på, da han har et år igjen å vokse ennå.

:D

Har du noen gang tenkt på å stille han ut i utlandet? (ikke vet jeg hvor det er tillatt med kuperte ører og hale da :? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren min veier 20 kg og er 7 mnd gammel. Har ikke målt henne, men jeg tror ikke hun blir noe høyere enn det hun er nå, altså har hun vokst ferdig i høyden. Regner med at hun får 2-3kg til og vil ligge under normalvekta til rasetypisk labrador. Hele hunden sklir laangt fra rasestandarden, hun er mye lettere og mindre enn vanlig labrador, har lenger nese og field trial blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricco :

Toya veier over 30 kg

HUn er 64 cm i manken

og her kommer det ett bilde av henne fra siden...

S4020553.jpg

Hm, Høyden hennes tilsier IKKE at hun er for tung. Du skriver manken, da regner jeg med at du har målt henne opp på skuldrene? Om du stryker fingrene dine langs ribbena hennes uten å trykke inn, kjenner du de da? Om du gjer det så er hun passelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... skriver manke... :D er litt vant med å måle hester :P

hehe...

ja måler t skuldra hennes ja...

hu har ikke noe fett overflødig...

snakket med en oppdretter av rasen på hundehytta i dag, og han sa at hu kom til å bli stor altså...

huffamegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...