Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du til jul? Hva syns du?


Hundepsyk

Recommended Posts

Jah, hva fikk dere til jul? Velg selv om dere lister opp alt sammen, eller bare nevner et par ting.

Jeg vil også vite hva dere syns om gaven(e), litt sånn.. "Hva jeg fikk til jul - nå med commentaries!" ;)

Jeg kan jo begynne. Siden jeg skal ha valp til nyttår har jeg fått

- Bok! "100% Hverdagslydighet" av Arne Aarrestad. Denne gleder jeg meg til å lese :o

- En bok til! "Den store boka om hunder - profiler på mer enn 350 raser" av David Alderton Jeg eeeeelsker rasebøker, de sier så mye rart om alle rasene, kanskje jeg *kremt* samler og burde poste i "Hva samler du på?"-tråden. Jeg har kikket litt i boka allerede og den nevner noen raser som definitivt ikke er godkjent i Norge ihvertfall.. hm.

Ikke så hunderelatert:

- cd AC/DC - Back in Black ok, denne hadde jeg ønska meg. Klassiker man MÅ ha i hus, og etter at jeg ble singel manglet jeg plutselig mye bra musikk (og NEI, jeg er ikke forelska i Pondus).

- cd Zeromancer - sinners international *lykke* jeg må komme meg på konsert med disse gutta snart :P

- bok "Cake Wrecks - When professional cakes go hilariously wrong" ahahahaha! Artige boken etter nettsiden www.cakewrecks.com

Samt en del annet nips og ting som jeg ikke har store formeninger om.

Jo! Selvbruningskremen fra tante kunne jeg vært uten! ;) Jaja, hun mener det forhåpentligvis godt...

PS: Ville det vært mer moralsk riktig å starte en "Hva gav du bort til jul i år som noen ble glad for"-tråd? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Fikk Its me or my dog (husker ikke undertittelen) av Victoria Stilwell. Hadde ønsket meg en slik, men glemt det :o Synes hun er flink. Fikk også et stort hundeleksikon Den store boken om hunder av David Alderton, som jeg og hadde ønsket meg. Mye feil i det ser jeg allerede da, presa canario står oppførts som spansk kamphund (tror det var det, og regner med at det er presaen de mener uten at jeg er helt sikker), og ikke noe ordentlig navn liksom, litt merkelige beskrivelser av noen raser, og aktivitetsbehov osv... Også fikk jeg digitalt tegnebrett, wacom fun bamboo pen&touch, hadde ønsket meg, dritartig ;)

Fikk veldig mye fint, spesialstrikket ullgenser, ett tonn med sokker, masse bøker, filmer, sims3 til pc (må bare kjøpe meg pc som ikke blir overopphetet av spill :P )mixmaster... kommer ikke på alt nå, men familien her er litt gærne med gaver for å si det slik... :cool:

joo også fikk jeg et skrapelodd og vant 25000 ;) ... trodde jeg... men det var bare 25 kroner... de sekundene jeg virkelig trodde jeg hadde vunnet så mye var helt rare, jeg begynte nesten å gråte av glede, og familen trodde faktisk på meg da jeg sa det... også spurte pappa om det var nuller bak, og det var det jo ikke... men i mitt hode betød 25 25000 hahaha

fangsten.jpg?w=510&h=510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk objektiv og gavekort på Japan photo sånn at jeg kunne kjøpe meg det objektivet jeg hadde fått av noen andre. Så da må jeg finne ut hva jeg skal bruke gavekortet på, er litt tom for ideer, så kom gjerne med tips. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke noe hunderelatert.. eneste må være ullundertøy :o

Ellers fikk vi masse pynte ting til huset, fikk masse afrikanske gaver fra bestevenninnen som har vært i Kamerun, smådill og gavekort :cool:

Er veldig fornøyd med julen. Var veldig koselig og med tanke på at jeg ikke ønsket meg noe spesielt, var det overraskende å få ting jeg likte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Its me or my dog (husker ikke undertittelen) av Victoria Stilwell. Hadde ønsket meg en slik, men glemt det :o Synes hun er flink. Fikk også et stort hundeleksikon Den store boken om hunder av David Alderton, som jeg og hadde ønsket meg. Mye feil i det ser jeg allerede da, presa canario står oppførts som spansk kamphund (tror det var det, og regner med at det er presaen de mener uten at jeg er helt sikker), og ikke noe ordentlig navn liksom, litt merkelige beskrivelser av noen raser, og aktivitetsbehov osv...

Haha! Vi fikk samme boken! Se, de har oppført labradoodle og Amerikansk eskimohund (dverg og toy) og miniatyr aussie og Kyi leo og og og! En løwchen uten barbert rompe? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe hunderelatert, for har heller ikke ønsket meg det. MEN jeg kan vel få alt jeg fikk til å bli hunderelatert. Som f.eks hjemmestrikka votter, bergans lue, buffer, kari traa sokker og undertøy, devold ullundertøy, gode vintersko og skinnjakke kan jeg alltids få bruk til når jeg går på tur med hundene. En digital fotoramme til visning av bilder av bikkjene. Et videokamera til filming av bikkjene. Fotobok med tips til å bli flinkere til å ta bilder av hundene. Og sist men ikke minst penger til å kjøpe hunderelaterte ting, direkte eller indirekte som det jeg har nevnt til nå :cool:

Er fornøyd med alt jeg har fått, for det er ting jeg får bruk for og det meste er noe jeg virkelig trenger.

Og best av alt, så tror jeg alle gavene jeg ga bort falt i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi gavekort/penger til TV, så da blir det vel ingen tid til hunden framover, har en del TV-titting å ta igjen etter å ha vært uten siden juli... :o;)

Utenom noen varme sokker og en genser jeg tror er bra i utstillingsringen, ble det vel ikke så mye hundeutstyr. Jo forresten, fikk noen bøker jeg hadde ønsket meg (Med sikte på 10:an og Mentalitetsboken). Også fikk jeg gavekort på Jysk, etter ønske, som jeg skal bruke til å kjøpe tepper, laken, håndklær og slikt til mitt etterlengtede valpekull... :cool: Også fikk jeg en diger nisse (type nesten en meter høy) som jeg med en gang så for meg å ta bilde av med et par valper til julekortene for 2010...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kamera! :cool: Selvsagt til å ta bilder av hunden og turer vi skal på. Fikk også litt turutstyr; hoftetaske, mikrofiberhåndkle, superundertøy, penger som jeg skal kjøpe allværsjakke og bukse for. Ikke hunderelaterte ting var fuktighetskrem, bok, to kjoler og et sjal.

Veldig fornøyd med alle pakkene, bortsett fra en sminkepakke som jeg skal bytte. Har fra før og bruker et annet merke så jeg skal se om jeg finner noe annet i den butikken :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini-rettetang til å ta de små krøllene ved hårefestet

Treningbukse som matcher sports-bh'en. Viktig, viktig! :o

Nemi-boka "Gørr og Melis"! JEY :P

PYSJ og herlige tøffler!

Vannkoker til å ha på rommet, med rett-i-koppen-Kakao og Marshmellows :P

Falske negler av min 76 år gamle grandtante. Det var tanta si det! ;)

Ikke særlig hunderelatert her, nei :cool: Men jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Iphone (brukt, men det gjør ikke noe), 1000,- gavekort på H&M, fra Bioterm en body spray og fuktighetskrem til ansiktet, en kjole, ett par votter, en inngansbilett til dyreparken som må brukes før mai, noe lipgloss tja det tror jeg var det.

Ikke noe hunderelatert i år faktisk :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk alt for mye penger av mormor og morfar... Samt litt mer penger av mamma og pappa og av min gammeltante.

Jeg fikk også noen bøker - Shantaram, Pinnsvinets eleganse, Harens år og Ned til hundene. Jeg fikk et par cd-er jeg hadde ønsket meg (Kings of Leon og Donkeyboy), Radioresepsjonen-t-skjorte, sminkepung i skinn fra Argentina, håndklær og bodylotion, glassfat og -skåler fra Hadeland, kokebok og italiensk lommeordbok.

Jeg fikk med andre ord praktiske ting og ting jeg hadde ønsket meg, i tillegg til kontanter tilsvarende min månedslønn... Jeg syns det er alt for galt at familien min gir meg så mye penger, samtidig som jeg veit at jeg kommer til å få bruk for pengene senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sånn fake-pelspledd med fleece på baksida, sitteunderlag av reinskinn/pels, masse superundertøy, et håndlaget skilt med fint ordtak på, gps til bilen, 500 kroner, kakespade med håndtak i sølv, symphonie wood strikkepinner, gavekort på h&m på 300,-. Tror det var det, kommer ikke på mer akkurat nå. :cool: Ikke så mye direkte hunderelatert, men superundertøyet og sitteunderlaget blir jo brukt på turer med hundene. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin jul og den fineste julegaven var å feire jul med min storebror for første gang på vel 10 år :cool: Fikk masse fint: Massasjesete, adressebok, sofaputer, pledd, lykt, kaffeservise, penger, multigymapparat, tøfler, kakebokser med kokosmakroner, pannebånd, bamse og tyggeting til hundene. To brett med voltaren fikk jeg også, det enste som virker mot ankelen. I tillegg fikk jeg masse hyggelige blomster og flaske med vin av kursdeltakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rex fikk 4 griseører og jeg fikk nytt kamera (som jeg kan ta bilder med under vann :cool: ), slakkline og litt annet diverse. Liksom kamera og slakklinen som var de überstore höydarane. Nå blir det leking og masse bilder i 2010 ;)

Slakkline er kjempegøy! Uansett hvor dårlig man får det til, så prøver man igjen og igjen :o

Jeg hadde ikke ønsket meg noe spesielt til jul, men jeg ble utrolig overassket og takknemlig for alt jeg fikk allikevel. Masse ting som var skikkelig nyttige og ting jeg "ikke hadde tenkt på å kunne ønske meg". Var mye turutstyr; hodelykt, opptenningssett, ull, ull og mere ull i varierende form og farge og så videre. Pluss en del bøker og slikt. Til slutt fikk jeg en valgfri reise hvor som helst på jorda. Kirkenes, Los Angeles, Oslo eller Johannesburg - hva man nå måtte ønske ;)

Også fikk jeg tilbud om å ta jegerprøven sponset hos onkel. Er litt ambvivalent til saken, har aldri likt tanken på jakt. Men så har jeg jo "kjent på følelsen av å være på jakt" og det var veldig koselig. Vanskeliig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk På talefot med hunden, skal lese vært eneste ord og har nå lest forord og innledning. Ble kjempeglad for den! Også fikk jeg 500 kr på kontoen + 400 kr fordi søsknene mine fikk årskort til hunderfossen, men jeg ville ikke ha. Jeg fikk også et sengesett, men jeg tror jeg skal bytte det, også fikk jeg en kjempefin klokke fra mango. Også fikk jeg en obh nordica blender. Fikk også 4 par ullsokker, to av dem er sånne jeg hater. Også fikk jeg A3 tegneark, tegneblyanter og farger. Så fikk jeg volumtang/kreppetang og stilongs fra moods of norway. Jeg ville faktisk heller hatt devold ullstilongs for halve prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foruten frieriet så har jeg fått masse fint.

Elektrisk varmepledd..DEILIG!

Kosedress og tøfler.

6 Tusen kr sammens med min samboer(skal kjøpe ny sofa).

Sengetøy

Masse telys, telysholdere osv.

Sånn stillig "gammeldags fuglebur" til å ha lys inni, kjøpt fra indiska.

Vanter og hansker.

Høytalere til pc

godis..

Og diverse småting.

Bra jul:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene jeg fikk i år er STERKT preget av at jeg skal flytte for meg selv etterhvert ;)

Seks håndkler -Yey, det trengs :P I like

Brødform og kakeform - Kos det, jeg liker å bake. :P

Bakeklokke og slikkepott - Kjekt å ha, kjekt å ha.

Moods of Norway strikkejakke - LYKKE!, første gaven jeg åpnet, jeg ELSKET den! Jeg plukket den ut for ukesvis siden, men den var så sick dyr at jeg tenkte ikke tanken engang på at jeg kom til å få den. ;)

IKEA bilde av en mops og en irsk ulvehund - søtt å ha! :P

En lampe, som min søster har malt på skjermen av. Bryggen i Bergen, malt rundt. - Jeg er glad for denne gaven, samtidig som jeg er usikker på om dette er noe for meg faktisk. DEt er en bordlampe, men jeg har jo ingen bord.. :P

tre suppefat, to av de skal byttes da jeg har fult sett :P(12 deler)

Bodyshop krem :cool:

Dynetrekk! Sateng! :o

og av meg selv fikk jeg ny seng! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke noe hundeting egentlig men er veldig fornøyd.

Fikk canon eos 500d av mamma og pappa :cool:

kari traa superundertøy

Treningstights og treningsbag

smykkeskrin

toalettmappe

lommelerke

og ikke minst undertøy av min 13 år gamle bror i riktig størrelse :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veeldig fornøyd med årets fangst ;) Jeg har gått å planlagt valp i snart ett år, og har det siste halve året pratet mye om valpekjøp for å overbevise de som bestemmer i huset. Og gjett hva jeg fikk!? Full støtte til valpekjøp og de betaler alt! Neida, jeg er ikke i lykkeland.. Og mamma la ved en valpeleke og ett valpehalsbånd :cool:

I tillegg fikk jeg videokamera til å filme treninger med. Ellers litt dill, strikka ullsokker (:o), godteri, luer, en bok og noe mer jeg ikke kommer på i farten. Altså en veldig god fangst..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hunderelatert her heller egentlig.

Fikk to ull/superundertøystrøyer

en genser

Litt penger

Litt pynt

Parfymesett¨

to Harry Potter-filmer( jeg må jo ha alle filmene!)

Et Fleeceteppe

Vin

Og fra min minste lillebror fikk jeg en Harry Potter plakat :cool:

Og fra min stelillebror fikk jeg en kjempefin hjemmestrikka nisse,og Felix fikk en plysjsnømann med masse knapper på som han hadde laget selv :o Knappene forsvant iløpet av kvelden,men bomullen inni er der enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hunderelatert her i gården... Men slikt kjøper jeg uansett helst selv! Fikk blant annet:

- kokebok

- to par converse, originale og helsvarte (forbruksvare for min del!) :cool:

- Hettegenser og t-shirt av merket "Emily The Strange"

- Gavekort på et kjøpesenter på kr. 300,-

- 1500 kroner cash

- Billett til konsert med Bjørn Hellfuck på søndag!

- Kule skolisser til et av mine mange converse-par

m.m

Pengene sparer jeg til ny tatovering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...