Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen i Tvedestrand


Argyr

Recommended Posts

*presse,presse* Nope, skjer ingenting her, heia Geiss! :hmm: :hmm:

:hmm:

Nå skulle jeg akkurat til å spørre om den geita hadde tenkt å gå omkring høygravid i årevis. Men da har hun vel endelig tenkt å foreta seg noe da.

Bilder av fødsel og geitebaby ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Velkommen til verden, lille geitebukk! :hmm::hmm:

Geiss fødte en liten gutt 11.55. Jeg kom ut etter frokost og så et par bein og en nese stikke ut, så jeg rakk det på håret! Hun trengte ingen hjelp og tok det hele veldig pent, men jeg hjalp til likevel - dro ham ut når det bare var bakbeina igjen, sørget for å tørke ut av nese og munn og grovtørket ham med håndkle så han ikke skulle bli kald. Kikket raskt under halen og hvis jeg ikke så helt feil så er det en bukk.

Geiss var veldig flink og rundvasket ham og pratet med ham. Det er viktig at de får i seg råmelk så fort som mulig, så jeg hjalp ham med å finne en pupp før han klarte å reise seg selv. Etter en time var han mer eller mindre på bena og med litt starthjelp suger han nå flott selv.

13.20 var morkaka helt ute, Geiss fikk litt kraftfôr og kos, så satt jeg og beundret og tok bilder og film og så forsvant jeg inn for å dele bilder med dere! :)

I og med at morkaka var på vei ut ganske fort, konkluderte jeg med at det bare ble en. Jeg kan heller ikke kjenne noen killing der inne, så det ble nok bare den ene gutten. Skulle helst hatt to jenter, men man kan ikke få alt! Jeg er bare glad for at alt gikk etter boka og at det nå befinner seg et aldeles nudelig lite nurk ute i låven sammen med mamman sin! :):hmm:

Nok prat, bilder! Film må komme senere. Jeg rakk ikke å filme noe fødsel, for alt gikk så fort og jeg var alene - men jeg har masse film av de første to timene.

IMG_6812.jpg

IMG_6814.jpg

IMG_6815.jpg

IMG_6816.jpg

IMG_6817.jpg

IMG_6825.jpg

IMG_6827.jpg

IMG_6831.jpg

IMG_6832.jpg

IMG_6837.jpg

IMG_6843.jpg

IMG_6844.jpg

Han ser ut som en eksakt mix av foreldrene sine, og jeg fikk de svarte beina jeg ønsket meg! :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fare for at lillegutt blir værende ja :hmm: - men da skal han bli tante før han blir kjønnsmoden. Jeg har ingen planer om å ha bukk igjen, og ingen planer om mor/sønn-barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner! Jeg er så glad for at alt gikk riktig for seg at han nesten kunne vært grønn og blå, så lenge han er frisk og fin. :hmm:

Gratulerer med søt geitevalp!

Men bukker har horn, denne har ikke horn, altså må det være jentegeitebaby... :hmm:

Horna kommer senere. :hmm:

Hadde ikke vært noe særlig å være mammageit om de ble født med horn tror jeg. :hmm:

Jeg har studert mer under halen og under magen, og jo - det er nok en liten bukk. Men sånn er det, alle kan ikke være så heldige å være født jenter. :)

Jeg driver og laster opp videoer til vimeo nå, men de må jo konverteres og greier før man får sett dem. Hrmpf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, navn driver jeg og lurer på. Vurderer å kalle ham opp etter Børjan på et vis, men jeg er så overtroisk at jeg tror jeg lar være. :hmm:

Gneis var et godt forslag! *flir*

Men tror det blir litt for likt, i og med at jeg faktisk bruker navnene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter litt jeg, siden det er min tråd. :hmm:

Fauna var veldig nysgjerrig og holdt seg utenfor boksen mye av tiden, hun var tilogmed innom en snarvisitt og ble jaget på dør av en beskyttende mor. Hun prater en del i bakgrunnen (for de som ikke vet hvem som er hvem, det er Geiss som høres ut som en sliten motor).

Noen minutter gammel, akkurat grovtørket og fått slimet ut av munnen

Det er ikke lett å være ny med uprøvde ben og ikke vite hvor puppen er hen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelpost faktisk, fikk ikke lov å poste fire videoer på en gang..

Øvelse gjør mester (og Fauna bråker)

Mot slutten her øver han på å bruke snakketøyet (og han er blitt riktig flink til det :hmm: )

Edit: Det ble dobbelpost og ikke trippel, gitt.

Beist er jeg for overtroisk til. :hmm:

Gnist er litt feminint og vanskelig å rope?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, navn driver jeg og lurer på. Vurderer å kalle ham opp etter Børjan på et vis, men jeg er så overtroisk at jeg tror jeg lar være. :hmm:

Gneis var et godt forslag! *flir*

Men tror det blir litt for likt, i og med at jeg faktisk bruker navnene deres.

Jeg stemmer for Gneis, det hadde jeg lyst til at Geiss skulle hete (Men gubben var ikke enig) :hmm:

Gjør ikke noe at det er likt vel? Det er vel sjelden du roper og forventer at bare en av de skal komme likevel :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...