Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrehagen i Tvedestrand


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Jeg stemmer for Gneis, det hadde jeg lyst til at Geiss skulle hete (Men gubben var ikke enig) :hmm:

Gjør ikke noe at det er likt vel? Det er vel sjelden du roper og forventer at bare en av de skal komme likevel :hmm:

Joho, kan ikke ha Geiss og Gneis! :hmm:

Da kan han heller hete Gråstein. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ting som henger sammen med dyret jeg. Det er derfor de heter det de heter liksom, Geiss er tysk for geit og Fauna er jo den kvinnelige motparten til Faunus. Fauner var halvt geit, halvt menneske.

Kanskje "geitebukk" på et eller annet språk? Siden mamma'n heter "geit"? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille - tenk at de er så herlige og ferdige på en måte, så fort - og helttil å spise opp med den der hvite "dusken" midt på hodet! Nydelig er han, og du kan nå skifte identitet tilbake til deg selv og slippe å være "hun som stirrer på geiter"! :hmm:

Men navn, hva med Billy? Fra Billy goat = geitebukk på engelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille - tenk at de er så herlige og ferdige på en måte, så fort - og helttil å spise opp med den der hvite "dusken" midt på hodet! Nydelig er han, og du kan nå skifte identitet tilbake til deg selv og slippe å være "hun som stirrer på geiter"! :hmm:

Men navn, hva med Billy? Fra Billy goat = geitebukk på engelsk!

Neeei, jeg stirrer fortsatt på geiter, jeg! :) Men nå er det i glede :hmm: og ikke frustrasjon, bekymring og utålmodighet.

Billygoat er skikkelig uglesett, det er "useriøst" å bruke betegnelsene Nanny og Billy, det heter doe og buck, for tenk. :hmm: Tror indignasjonen handler om alle fordommene mot geiter, seriøse geiteentusiaster får litt såre tær tror jeg. Omtrent som når en hoffe kalles en flat eller en terv for en schäfer. :) "Er du HELT teit liksom?"

Nei, men sånn alvorlig - det blir litt for... Ja.. Noget oppbrukt, får jeg vel si. Og sånn overtroisk-messig, så ber man jo om en stinkende, stangende, blikkboksspisende sak om man kaller den det. :lol:

Nå har Geiss bestemt seg for å være sjef forresten. Ikke i kveld, fant jeg ut. Jeg vil sove, jeg kan ikke stå og være dommer hele natta (dessuten er jeg partisk, jeg synes mamma'n skal få være sjef :hmm: ).

Kjekt med "barnerom" da kjente jeg (de har vært separert siden Geiss viste tegn til å nærme seg, men hun snek seg ut bak meg og utfordret Fauna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny babygeit! :)

Jeg hadde en geitebukk som het Goliat for noen år siden, han var flott og snill og en beint ut trivelig kar! Nå er han en trivelig kar på de evige beitemarker. Ingen jinxing med det navnet mao så det er mitt forslag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliat er en hund i mitt hode, og det er et navn jeg ikke vil bruke på grunn av det.

For øyeblikket ser han ut til å hete Ferdinand, i håp om at han skal bli en fredelig fyr som lukter på blomstene og nekter å sloss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goliat er en hund i mitt hode, og det er et navn jeg ikke vil bruke på grunn av det.

For øyeblikket ser han ut til å hete Ferdinand, i håp om at han skal bli en fredelig fyr som lukter på blomstene og nekter å sloss. :)

Han heter Ferdinand, nemlig :) Verdens søteste var han også, myk og god og nydelig spinkel stemme :P:) Til og med gubben ble helt forelsket i den lille skapningen! Tusen takk for titten, jeg kommer nok snart igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter Ferdinand, nemlig :) Verdens søteste var han også, myk og god og nydelig spinkel stemme :D :D Til og med gubben ble helt forelsket i den lille skapningen! Tusen takk for titten, jeg kommer nok snart igjen :D

Ferdinand eller Gråstein. Må tygge litt på det og se hvem han er. :) Foreløpig er han veldig Ferdinand der han tusler i beina på sin mor og later som han spiser høy. :o

Du vet at det bare er å komme når du har lyst! :P

Nå som gjerdet er utvidet har vi et helt jorde ekstra å latmannsaktivisere bikkjene på også! :)

Det er bare så UTROLIG koselig med geiter akkurat nå. Ingen som oppfører seg som tullinger (det der med kranglingen går over når de finner ut av rangen igjen), ingen som spiser ting de ikke skal, alle er bare snille og greie. Fauna kommer på innkalling og liker å tusle rundt etter meg uansett hvor jeg går (men hun får ikke være med inn). :) Mamma Geiss synes det er helt greit at jeg tilbringer tid inne hos dem og plukker på gutten, i stad tok han seg en lur på fanget mitt. :)

I det hele tatt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Ferdinand (ja, han heter det) vært ute for første gang. Jeg strødde litt pellets utover i håp om at damene skulle bry seg mer om mat enn slossing, og det gjorde de. Ting er litt roligere nå heldigvis.

Geiss gadd ikke krangle, så Fauna er fortsatt sjef. Hun setter på plass Ferdinand når han kommer for nærme, men hun er ikke unødvendig hardhendt - og han er tross alt ganske hardfør, geiter må være det de.

Videoredigeringsprogrammene mine har konka, dermed får jeg ikke klippet og limt i filmer.

Jeg er helt forelska jeg altså! :ahappy:

I kveld fikk hundene også hilse på, det vil si Argyr. Garm overser både geitene og hønsene stort sett. Geiss synes det var helt i orden at store bamsen snuste på og vasket lillegutt, og ble heller ikke stangelysten av Garm som suste hit og dit uten å se seg for.

Argyr ville helst ikke være med inn igjen, han hadde jo en baby å passe på.. Tror jeg blir nødt til å la ham være mer vokter for dyra og mindre kosebamse for meg. :blink:

Jeg har ringt rundt og forsøkt å få tak i en venn til Ferdinand, for det ser så stusselig ut å være "enebarn" - jeg ville helst ha koppkje, men til nød kopplam - enden på visa blir at jeg i morgen drar og henter ei geit med kje. De kommer fra samme stedet som Geiss (samme blanding omtrent, antakelig slekt), og kjeet er en uke eldre enn lillegutt. Jeg glemte helt å spørre om kjønnet på den, for jeg ble så glad. :ahappy: Blir spennende, og jeg gleder meg til å se de små sprettballene i full utfoldelse. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er helt umulig søt! :blink:

Og Sara, hva hadde du gjort hvis jeg sa ja? :ahappy:

Da måtte lille Ferdinand se frem imot å reise rundt på utstillinger med campingvogn utover sommeren...

Kanskje til og med Verdensutstillingen...

:ahappy:

:blink: Hvis du hadde sagt ja hadde lille Ferdinan blitt miiin egen lille kosegeit! Vi skulle drevet med agility og spor... :hmm: Også skulle han sovet i senga sammen Selma og meg om natta :ahappy: Miiiin egen lille geit! (For han blir vel ikke større enn han er nå? Sant? JO!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Hvis du hadde sagt ja hadde lille Ferdinan blitt miiin egen lille kosegeit! Vi skulle drevet med agility og spor... :hmm: Også skulle han sovet i senga sammen Selma og meg om natta :ahappy: Miiiin egen lille geit! (For han blir vel ikke større enn han er nå? Sant? JO!)

:ahappy:

Jeg tror kanskje du ville fått det moro med å lære ham at man går på do ute og ikke der man tilfeldigvis befinner seg når behovet melder seg! :ahappy:

Og neeei, klart han ikke blir større! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, så vakkersøt! Også så vital og livlig allerede - en sammenligner jo automatisk med valper, og de ligger jo enda i tåka og hyler etter melk på den alderen, uten evne til å hoppe og logre og snuse på høner og oppdage verden. Fascinerende lille Ferdinand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...