Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt familiemedlem til våren!


Midas

Recommended Posts

Når har jeg vurdert frem og tilbake, lest, tenkt og fundert lenge.

Så da er det fint å si at nå har jeg bestemt meg for rase, og tidspunkt for vårt nye familiemedlem.

Det blir en B/T Pinscher tispe fra Sverige. Mamman er konstantert drektig, og valpene kommer i uke 2.

Gjett om jeg er spent! Faren er B/T og mamman er rød. Det er begge flotte og allsidige hunder som er sunne og friske og har avlet frem friske avkom. Når valpene er 4 uker, tar jeg turen til Sverige for å hilse på de, og da skal dere få se bilder av nurkene.

:):wub::):flowers:

Pappan til kullet er S30610/2006 Be Meja's Agent X (bildet lånt fra hjemmesiden til oppdretter)

DSC00296[1].jpg

Mamman til kullet er S52935/2005 Xitamiz Prizma (Bildet lånt fra hjemmesiden til oppdretter)

alandprizma2.jpg

Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fra Xitamiz du skal ha, eller?

Nei, jeg skal ha fra Frozzie's :banana:

Jaaaa, jeg er så glad og jeg synes denne ventetiden er herlig.

Er veldig spent på å se hvordan fordelingen blir av farge og kjønn.

Er ikke så lenge siden jeg lagde Pinscher tråd nei, jeg har sett på flere raser, men etter å ha møtt rasen og lest mye om den er jeg sikker på at den vil passe supert til oss :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg helt vilt! Det er nesten 4 uker til de blir født, så det er jo en stund til den kommer i hus, men jeg synes egentlig denne ventetiden er litt god jeg. Kan lese masse og forberede meg til valpen kommer. Også må den jo selvfølgelig få sin egne utstyrs kolleksjon før den komme :thumbs: Dina har en egen store skuff med utstyr, og det blir vel ikke mindre på denne frøkna :banana: Åh, det blir så gøy med valp igjen!! :blink: Og Marie, dere skal selvfølgelig få hilse på, det er lenge siden sist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå holder jeg på å krepere av spenning!! Snakket med oppdretter på mandag, og hun venter fødsel i helgen :ahappy: Det blir mest sannsynlig tispe til meg, fordi tispen har sort far og har gitt mye sort tidligere, så jeg krysser alt som krysses kan, og holder pusten til jeg får mail fra oppdretteren. Så fort jeg får bilder av nurkene skal dere få se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er valpene kommet :wub: De ble født i går, det ble 8 valper 6 hanner og 2 tisper. En rød og en sort tispe. Nå har jeg et stort dilemma... Jeg vil aller helst ha sort, men eier av hannhunden skal ha en tispe som hun skal bruke i avl, og hun får velge først. Og hvis hun velger den sorte så får jeg den røde. Hun sier at jeg også kan få hannhund, men det synes jeg ikke går siden jeg har Dina og ikke har noen mulighet til å skille de under løpetiden. Dvs jeg kan jo ha en på soverommet og sånn når vi er borte, men det er ikke noe hyggelig for den ene å bli stengt ute av fellesskapet i tre uker liksom... Hva gjør jeg nå tro?

Hun som eier Coffee skal ned å se på valpene om fire uker, og da får jeg vite hvilken av de to tispene hun skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er enig med deg. Jeg ville ikke hatt en av vær. Men det er jo smakssak.

Min mor har en tispe, og når hun har løpetid så er det veeeeldig slitsomt å ha hundene sammen på tur tilogmed. Så detorker ikke jeg værtfall.

Men jeg ville ventet å sett. kan jo være hun vil h den rød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...