Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund


Siri

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Vi takker så meget for gratulasjonene:).

Willy vil nok bare sikre seg nok mannlige etterkommere han :whistle: Grattis med enda flere fine Willybarn!

Hehhehehee, ja, han vil nok egentlig det, Willersen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er første bilde av mor og barn :whistle:.

28591_1236840854976_1647895504_508724_2256897_n.jpg

Fargen på de fawne synes jeg ser riktig lovende ut foreløpig, og de sorte ser jo også sorte ut, uten særlig rødskjær, men det er kanskje litt tidlig å si ennå :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er første bilde av mor og barn :whistle:.

28591_1236840854976_1647895504_508724_2256897_n.jpg

Fargen på de fawne synes jeg ser riktig lovende ut foreløpig, og de sorte ser jo også sorte ut, uten særlig rødskjær, men det er kanskje litt tidlig å si ennå :ahappy:.

Grattis til Hr. Willresen! Hva var den egentlige ønskebestillingen da? De ser nå nydelige ut iallefall! Hvordan har forresten fargene i kull 1 utviklet seg på de du var litt småbekymret for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Hr. Willresen! Hva var den egentlige ønskebestillingen da? De ser nå nydelige ut iallefall! Hvordan har forresten fargene i kull 1 utviklet seg på de du var litt småbekymret for?

Vi takker så meget :whistle:. Ønskebestillingen var vel i grunnen en sort hannhund, en fawn hannhund og resten tisper (2 sorte og 2 fawn) *ler*.

Jeg har ikke sett bilder av de to tispene i det siste, så jeg vet faktisk ikke hvordan fargene har utviklet seg, men tispa til oppdretteren ser sånn ut nå (beklager liggende bilde):

30427_122259191137330_100000597481690_197377_7281110_n.jpg

Og denne gutten venter fortsatt på et eget hjem:

ICE%203%20MND%20059.JPG

ICE%203%20MND%20129.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig den guttungen var da!! Er det vanskelig å finne gode hjem til briarder?

Ja, jeg er også en slik en som helst vil ha overskudd av jenter.

Men dere fikk jo iallefall tre av det dere håpet på! En sort og en fawn hann og en sort tispe, sånn for å se på det fra den siden :whistle:

Skal bli spennende å følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flere små Willy valper :whistle:

Verden trenger alltid noen flere nusslige Briarder som kan bedrive litt terror i de norske hjem. :ahappy:

Kan ikke forstå hvorfor ingen har snappet med seg Ice ennå, men han finner nok et godt hjem snart. Lille fyren har i hvertfall plenty av skjarm. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguuuuud den gutten var nydelig! Hvorfor løper ikke folk og kjøper ham :ahappy:

Gratulerer med kull nr2! :whistle: Er hannhundperson jeg da, så syntes det var super fordeling *ler*

Ja, er han ikke himla søt ? Ble veldig positivt overrasket da jeg så bildet, for han var egentlig en av de mer anonyme i kullet :wub:. Jeg har forresten også konvertert til hannhundmenneske etter at Willy kom i hus. Det ER noe spesielt med gutta, liksom - også har jeg fått sansen for svart da. Tror nok jeg for alltid kommer til å ha svart hannhund (men de er absolutt vanskeligst å få solgt).

Så nydelig den guttungen var da! Er det vanskelig å finne gode hjem til briarder?

Ja, jeg er også en slik en som helst vil ha overskudd av jenter.

Men dere fikk jo iallefall tre av det dere håpet på! En sort og en fawn hann og en sort tispe, sånn for å se på det fra den siden :)

Skal bli spennende å følge med videre.

Ja, det er ikke lett å finne passende hjem til dem dessverre. Det ER jo litt MYE hund liksom, og mange blir nok skremt av alt pelsstellet - så markedet er temmelig lite her til lands. Men ikke for det - Babs er jo IKKE mye hund, hun har jo vært særdeles enkel og grei hele tida, men det er vel ikke helt sånn de SKAL være etter min mening da *ler*.

Hahhaa, ja, det ble jo NOE sånn som vi håpet, men *flir*.

Gratulerer med flere små Willy valper :) Verden trenger alltid noen flere nusslige Briarder som kan bedrive litt terror i de norske hjem. :)

Kan ikke forstå hvorfor ingen har snappet med seg Ice ennå, men han finner nok et godt hjem snart. Lille fyren har i hvertfall plenty av skjarm. :)

Helt enig! Norge trenger mange flere briarder rundt omkring *ler*. Nei, jeg skjønner ikke at ingen har falt for Ice ennå - håper virkelig noen finner ham interessant snart :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så opplever man baksiden av det å drive oppdrett. I går fikk jeg telefon fra oppdretter om at to av valpene var blitt alvorlig syke. De ble brått slappe og veldig kalde. Veterinæren skjønte ikke stort av hva dette kunne være, men ga valpene antibiotika. Oppdretter jobbet mye med dem for å holde dem varme og få i dem væske - men bare kort tid etter tlf om at de var syke, var begge døde. En av de sorte hannvalpene og den sorte tispevalpen ble rammet.

Nå har jeg dessverre også nettopp fått beskjed om at nok en av valpene er død.

Man kan selvsagt spekulere om hva som er galt. Heldivis er oppdretter opptatt av å finne ut av dette, så valpene blir obdusert. Når det er så mange som dør på en gang er det neppe sannsynlig at det er noe arvelig, og det er jo nærliggende å tro at det kan være herpes. Jeg vet ikke nok om det til å si mer, egentlig - får vel lese meg litt opp på det kanskje.

Det kan jo også være nyresvikt eller hjertefeil - men dette håper jeg vi får svar på gjennom obduksjonen. Fryktelig trist for oppdretter, dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist lesing, og hørtes dessverre veldig kjent ut :poke: Er det herpes, så er det ikke så gode prognoser om valpene først er smittet.. Krysser fingrene for resten!

Nei, jeg har lest litt om det nå og det virket ikke veldig positivt liksom. Jeg sitter vel egentlig bare og venter på neste negative beskjed... :rolleyes2:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...