Gå til innhold
Hundesonen.no

Å være avlshannhund


Siri

Recommended Posts

  • Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Jeg krysser alt jeg har som kan krysses for at det går bra med resten av valpene. Har aldri hørt om herpes og valpedød jeg.

Men for å løfte stemningen i tråden litt, unge Willysen på forrige side er noe av det aller søteste og peneste jeg har sett av valper noen gang! :lol: :rolleyes2: :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff. Oppdretternes definitive downside. Dette var trist. Håper de andre klarer seg!

Ja, vi får bare krysse fingre og håpe det går bra - jeg har dog ikke de beste forhåpninger. Enn så lenge håper jeg at no news are good news :D.

Jeg krysser alt jeg har som kan krysses for at det går bra med resten av valpene. Har aldri hørt om herpes og valpedød jeg.

Men for å løfte stemningen i tråden litt, unge Willysen på forrige side er noe av det aller søteste og peneste jeg har sett av valper noen gang! :P :rolleyes2: :poke:

Ja, var han ikke lekker, søt og pen ? Hehehhehe... og jeg er selvsagt heeeelt objektiv :P.

Huff, så trist at det skulle bli slik. :lol: Krysser alt som er for de gjenverende småtassene.

Hvis det er herpes, vil det påvirke Willy på noen måte?

Jeg vil iallefall teste Willy med tanke på om han har smitten i seg. Om han har det, så får vi vel se om det er slutten for hans avlskarriere. Det i seg selv er vel ikke noen tragedie sånn sett, men... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten oppdatering på valpene igjen :lol:.

De tre gjenværende valpene lever nå i beste velgående, spiser og legger på seg, så det ser ut til at dette skal gå bra :). De to valpene som døde først ble sendt inn til obduksjon på veterinærhøyskolen, og i går fikk vi svar på noe iallefall. Det var ingen misdannelser eller annet galt med verken hjerte, lever eller nyrer heldigvis. Alt så normalt og bra ut. Vi har ikke fått svar på bakterie- og virusprøver som er til dyrking ennå, men det meste tyder nok på at det var herpesvirus ja.

Men - oppdretter koser seg nå med valpene som er igjen, begynner å se litt lysere på livet og har et stort håp om at de iallefall lever opp nå :whistle:.

Her er de to fawne gutta:

IMG_2834.JPG

Og den sorte:

IMG_2832.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist, men også godt at de andre ser frisk og raske ut :whistle:

Ja, vi får håpe de fortsetter slik og at det ikke blir noen ettervirkninger eller varige mèn av det.

Kjenner jeg er veldig glad for at jeg har tatt vaksinen i dag på Talli..

Ja, det tror jeg nok du er :lol:. Hvordan var det med blodprøvene ? Eller har du ikke fått svar på dem ennå kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten oppdatering på valpene igjen :).

De tre gjenværende valpene lever nå i beste velgående, spiser og legger på seg, så det ser ut til at dette skal gå bra :o. De to valpene som døde først ble sendt inn til obduksjon på veterinærhøyskolen, og i går fikk vi svar på noe iallefall. Det var ingen misdannelser eller annet galt med verken hjerte, lever eller nyrer heldigvis. Alt så normalt og bra ut. Vi har ikke fått svar på bakterie- og virusprøver som er til dyrking ennå, men det meste tyder nok på at det var herpesvirus ja.

Men - oppdretter koser seg nå med valpene som er igjen, begynner å se litt lysere på livet og har et stort håp om at de iallefall lever opp nå :whistle:.

Her er de to fawne gutta:

IMG_2834.JPG

Og den sorte:

IMG_2832.JPG

Godt at det går bra med valpene :lol:

Vil dette si at verken Willy eller denne tispen kan pares igjen? Eller er det noe man kan gjøre med dette? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette si at verken Willy eller denne tispen kan pares igjen? Eller er det noe man kan gjøre med dette? :whistle:

Vi vet jo ikke om det er begge eller bare mor som er smittet med dette, så om det noen gang blir aktuelt med flere kull på Willersen, så kommer jeg iallefall til å sjekke ut OM det går an å se evt smitte vha blodprøve på antistoffer, og om det ikke er mulig, så må jeg si fra til tispeeier at hun må vaksineres ifm parringen og under svangerskapet. Verre er det heldigvis ikke :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo ikke om det er begge eller bare mor som er smittet med dette, så om det noen gang blir aktuelt med flere kull på Willersen, så kommer jeg iallefall til å sjekke ut OM det går an å se evt smitte vha blodprøve på antistoffer, og om det ikke er mulig, så må jeg si fra til tispeeier at hun må vaksineres ifm parringen og under svangerskapet. Verre er det heldigvis ikke :lol:.

Det var bra :) Det hadde vært dumt hvis en sånn ting skulle stoppe det å bruke han i avl :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra :whistle: Det hadde vært dumt hvis en sånn ting skulle stoppe det å bruke han i avl :lol:

Ja, det hadde jo det, men nå er det jo brått ikke sikkert noen fler vil bruke ham i avl heller da... hehehehehe. Kan vel hende det må et brukschampionat til før det blir interessant *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jo det, men nå er det jo brått ikke sikkert noen fler vil bruke ham i avl heller da... hehehehehe. Kan vel hende det må et brukschampionat til før det blir interessant *ler*.

Du får sende med en kondom *fnis* :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende med en kondom *fnis* :getlost:

*Flir*.

Nå har småttisene fra det første kullet vært på sine første valpeshow - og det gikk jo finfint :wub:.

KHK 29/5-10:

Top Wesselton's a Boss From Norway - 1 VK, 1 BHK, BIR, 3. BIG

Top Wesselton's a Gambler from Norway - 2 VK

Top Wesselton's a Prinsess from Norway - 1 VK, 1 BTK, BIM

HOHK 30/5-10:

Top Wesselton's a Gambler from Norway - 1 VK, 1 BHK, BIR, 2. BIG

Top Wesselton's a Prinsess from Norway - 1 VK, 1 BTK, BIM

Også sier ryktene at en tredje bror her på Østlandet også var på valpeshow på Gran - og ble BIR og gruppeplassert, men jeg er ikke helt sikker på hvilken plassering han fikk :).

Det er moro når avkommene skjøtter seg vel :).

Her er bilder fra valpeshowet på lørdag:

30657_400623456820_558526820_4764516_7767190_n.jpg

Top Wesselton's a Gambler from Norway

30657_400623491820_558526820_4764520_3233213_n.jpg

Top Wesselton's a Boss from Norway

30657_400623526820_558526820_4764525_5048743_n.jpg

Top Wesselton's a Prinsess from Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner visse likhetstrekk her... Nye bilder stjålet fra mamman's mammas Facebooksider :getlost::

30657_400909736820_558526820_4774804_7627250_n.jpg

Eddie i gruppefinalen

30657_400909681820_558526820_4774801_4851883_n.jpg

Sasja - her har fargen hennes blitt riktig bra og ser langt reinere ut enn jeg ville trodd.

30657_400909716820_558526820_4774802_4382558_n.jpg

Eddie igjen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt å høre at småttisene har det bra!

Stusset litt da jeg først leste innlegg med bilder fra det siste kullet, og neste innlegg handlet om valpenes første valpeshow... jøss briarder vokser fort :getlost: (stusset ikke lenge da bare så det er sagt :wub:)

Flotte pelstasser Willy har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har peiling ( :wub: ), så ser de i hvert fall veldig flotte ut, etter min mening :aww:

Bor det noen i "mitt" område? :P

Jamen klart du har peiling !! Så leng du synes de er fine har du peil *fnis*.

Alle disse tre valpene bor i Sandnes/Haugesund/Stavanger-området (ehhhh... det blir sånn ca - sant ???). Hvor de eksakt bor vet jeg faktisk ikke :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Sasha så riktig så fin i fargen ut :aww:

Top Wesselton's a Boss from Norway, er vel litt mer uren? Men forøvrig syns jeg han så ganske flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...