Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær eller dyrlege?


Aina&Kaizer

Veterinær eller dyrlege?  

87 stemmer

  1. 1.

    • Veterinær
      20
    • Dyrlege
      10
    • Begge deler
      57


Recommended Posts

Sier begge deler selv. Men bare lurer... Da vi skulle forsikre hunden vår på nytt (etter fylte 10 år) så fikk vi med en attest fra veterinæren. Stod at det var en dyrlegeattest eller noe liknende, men det var visst ikke godkjent fordi det måtte være en veterinærattest?! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier begge deler selv. Men bare lurer... Da vi skulle forsikre hunden vår på nytt (etter fylte 10 år) så fikk vi med en attest fra veterinæren. Stod at det var en dyrlegeattest eller noe liknende, men det var visst ikke godkjent fordi det måtte være en veterinærattest?! :whistle:

:D da tror jeg den personen i forsikringselskapet ikke helt vet at det er samme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i realiteten ikke helt det samme.. En person kan være veterinær, men trenger ikke å jobbe som dyrlege. Derimot MÅ en dyrlege være veterinær..

Min søster er veterinær, men jobber ikke som dyrlege, hun jobber som forsker. Den jobben fikk hun fordi hun er veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i realiteten ikke helt det samme.. En person kan være veterinær, men trenger ikke å jobbe som dyrlege. Derimot MÅ en dyrlege være veterinær..

Min søster er veterinær, men jobber ikke som dyrlege, hun jobber som forsker. Den jobben fikk hun fordi hun er veterinær.

Da er mamma dyrlege da. Skjønner hva du mener, fordi det er en annen her som har samme fornavn som mamma og flere tror det har kommet enda en ny dyrlege. Hun jobber i Mattilsynet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i realiteten ikke helt det samme.. En person kan være veterinær, men trenger ikke å jobbe som dyrlege. Derimot MÅ en dyrlege være veterinær..

Min søster er veterinær, men jobber ikke som dyrlege, hun jobber som forsker. Den jobben fikk hun fordi hun er veterinær.

Ah, det visste jeg ikke. Takk for at du klarte det opp. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det visste jeg ikke. Takk for at du klarte det opp. :D

Hadde ikke visst det jeg heller hadde det ikke vært for at det er en av tingene min søster irriterer seg over :P

En eller annen: "Åja, jeg trodde du var veterinær jeg..."

Søs: "Jeg ER veterinær, jeg er bare ikke dyrlege for øyeblikket! :whistle: "

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i realiteten ikke helt det samme.. En person kan være veterinær, men trenger ikke å jobbe som dyrlege. Derimot MÅ en dyrlege være veterinær..

Min søster er veterinær, men jobber ikke som dyrlege, hun jobber som forsker. Den jobben fikk hun fordi hun er veterinær.

Veterinær og dyrlege er jo det samme da BEGGE har samme utdannelse? Eller mener du virkelig at det er en forskjell her?

Din søster kunne like gjerne fått en stilling som dyrlege grunnet sin utdannelse som det å bli tilbudt en forskerstilling. Hun kunne ha blitt tilbudt jobben som forsker og sagt opp stillingen som dyrelege.

Nada forskjell sålenge man snakker om en som praktiserer som veterinær/dyrlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...