Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær eller dyrlege?


Aina&Kaizer

Veterinær eller dyrlege?  

87 stemmer

  1. 1.

    • Veterinær
      20
    • Dyrlege
      10
    • Begge deler
      57


Recommended Posts

Veterinær og dyrlege er jo det samme da BEGGE har samme utdannelse? Eller mener du virkelig at det er en forskjell her?

Din søster kunne like gjerne fått en stilling som dyrlege grunnet sin utdannelse som det å bli tilbudt en forskerstilling. Hun kunne ha blitt tilbudt jobben som forsker og sagt opp stillingen som dyrelege.

Nada forskjell sålenge man snakker om en som praktiserer som veterinær/dyrlege.

Tror du misforstod meg..

Det jeg mente var at en veterinær ikke nødvendigvis ER dyrlege, den ER dyrlege dersom den jobber som det.. Mens en dyrlege uansett er veterinær, fordi det er veterinær som er utdannelsen.. Altså man er veterinær uansett om man er arbeidsledig, jobber som dyrlege, eller jobber i butikk, så lenge man har veterinærutdannelse...

Selvsagt kan min søster jobbe som dyrlege når hun er utdannet veterinær..

Menmen, dette er det min søster har forklart meg, og det er slik de har brukt de forskjellige navnene der hun utdannet seg og der hun jobbet.. Hun har også jobbet som dyrlege.. Men det er jo bare pirk, alle skjønner jo hva man mener uansett om man sier veterinær eller dyrlege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod meg..

Det jeg mente var at en veterinær ikke nødvendigvis ER dyrlege, den ER dyrlege dersom den jobber som det.. Mens en dyrlege uansett er veterinær, fordi det er veterinær som er utdannelsen.. Altså man er veterinær uansett om man er arbeidsledig, jobber som dyrlege, eller jobber i butikk, så lenge man har veterinærutdannelse...

Selvsagt kan min søster jobbe som dyrlege når hun er utdannet veterinær..

Menmen, dette er det min søster har forklart meg, og det er slik de har brukt de forskjellige navnene der hun utdannet seg og der hun jobbet.. Hun har også jobbet som dyrlege.. Men det er jo bare pirk, alle skjønner jo hva man mener uansett om man sier veterinær eller dyrlege...

Neida, jeg forsto deg jeg :icon_redface: Poenget mitt som kanskje ikke kom helt klart frem er at jo at det her blir spurt om hva vi sier, dyrlege eller veterinær. Og da er det jo underforstått at vedkommende jobber aktivt innenfor dette. I den settingen blir det jo ikke noe forskjell mellom betegnelsene. I motsetning til det du tegner opp, da er det en forskjell :icon_redface:

Vi er enige (tror jeg da?) bare at forutsetningen under TS sitt spørsmål ikke åpner opp for denne forskjellen i betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare ville gjøre oppmersom på at det faktisk kan være en forskjell på betydningen. Jeg syns slike ting er ganske morsomme og jeg hadde ikke anelse om at det var slik før min søster fortalte det til meg..

Selv om det jo som du sier, ligger underforstått i første innlegg at man snakke om en som faktisk jobber aktivt innenfor området.

Og selvsagt skjønner jo alle at når en sier at man tar hunden til veterinær, da tar den til en som jobber som dyrlege og ikke en som jobber som forsker eller jobber i butikk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...