Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store skrekkfilmtråden!

Tonje

Recommended Posts

White noise. Den er så skummel at jeg tør ikke se den. :rolleyes2: Jeg er ikke den tøffeste når det kommer til skumle filmer - men den der tok kaka.

Oh ja den er skikkelig creepy!

Jeg tror ikke jeg har en absolutt favoritt,men liker veldig godt "28 dager senere" og "28 måneder senere". Virusfilmer generelt egentlig. Jeg blir skremt av tanken på om dette hadde blitt virkelig,hva hadde jeg gjort liksom. Får frysninger bare av å tenke på det faktisk :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opps, får kopiere det jeg skrev i akkurat nå:

Forøvrig er det mye tulleskrekk ute og går også, jeg klarer liksom ikke bli redd av øksemordere som på magisk vis dukker opp overalt og aldri dør.. The Shining var grusomt skummel når jeg var.. 12? Den er bra, men ikke skummel lenger. Overnaturlige skumlinger er noe helt annet, de har liksom "lov" å være irrasjonelle, de. The Ring/Ringu (har sett begge) satte en god støkk i meg, må jeg innrømme. Det er noe med sånne ekle "stakkato"-bevegelser..

Alltid på utkikk etter gode, men ikke overdrevent skumle skrekkfilmer. Japanerne er litt for gode, de skremmer meg. 1408 er vel noe av det bedre jeg har sett i det siste, mens titler som Fear House, Death Tunnel, The Happening, The Descent, Mulberry Street, Nightmare Man (Ugh! Kom ikke forbi de første ti minuttene) og Crazy Eights (ikke her heller) bør man ligge unna.. Det går visst an å dømme bøker etter omslaget likevel, eller filmer etter beskrivelse og tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shining (Ondskapens hotell) gikk på i alle fall to kanaler i går... Og det kanskje med rette, da den har blit kåret til den beste skrekkfilmen noensinne ved flere kåringer.

Men ja, når man har sett den noen ganger er jo "skrekken" ikke allverden lengre, men det er så absolutt en bra film.

Jeg liker sånne skikkelig overdrevne "splatter"filmer jeg, da. Sånne som er skikkelig ekle - men så over the top at man ikke sliter med mareritt etterpå. De riktig "BRA" skrekkfilmene henger igjen så lenge at det jo bare blir slitsomt.

Så gi meg Jason X (gikk også på TV i går), f.eks. andre Halloween-filmer eller et par skikkelige zombi-filmer - så kan man le og bli litt skremt samtidig. Kjekk kombo!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har sett husker jeg ikke helt navnet på faktisk. Men det var noe med "The A... Horror". Grusomt skummel! Handlet om en liten jente som hjemsøkte et hus, og selve huset "besatt" mannen i familien som flyttet inn. Så han ble gal osv. Eller noe i den duren :rolleyes2: Jeg er ikke spesielt tøff når det kommer til skrekkfilmer, og denne tok kaka. En annen jeg ikke klarer å glemme er enda en jeg ikke husker hva heter (med god grunn, vil helst slippe å se dem igjen..), og den handlet om et par i et hus langt inni skogen. Noen begynner å jage dem, og løper rundt med sånne leker man får på tivoli som lager lyd. *grøss* På slutten får man vite at gjerningsmennene er en gjeng ungdommer fra 12-18 år eller noe. OG filmen er basert på en sann historie :S (forklaringen deres var "De ville ikke være med å leke")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

White noise. Den er så skummel at jeg tør ikke se den. :rolleyes2: Jeg er ikke den tøffeste når det kommer til skumle filmer - men den der tok kaka.

Den har jeg på DVD :) Ekke så skummel da, myye verre med The Grudge filmene :getlost:

Så en film som het Mirrors for ikke så lenge sia. Den var ganske ekkel. Jeg blir som oftest ikke redd når det er sånne "demoner" eller hva jeg skal kalle det, men jeg blir pissredd når folk blir besatt av demoner :) Ikke spørr hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har sett husker jeg ikke helt navnet på faktisk. Men det var noe med "The A... Horror". Grusomt skummel!

The Amityville Horror, kanskje...?

Jeg har sett veldig mange skrekkfilmer, helt fra jeg var en neve stor. Vokste opp med to storebrødre og deres kompiser som lurte meg til å se alt mulig scary! :) Men jeg lar meg fremdeles skremme jeg! Som regel fører det ikke til mareritt da heldigvis! :) I de senere år har jeg blitt mest skremt av The Blairwitch project, The Ring (1'ern! Var så glad da nr 2 kom for da slapp skrekken fra den første... Jeg var og så på et hus for et par år siden. Huset hadde potensiale og hadde fin beliggenhet og stor tomt. På tomten var det en brønn, veeeldig lik den i The Ring. Vurderte ikke engang å legge inn bud på huset... :rolleyes2: ) og The Grudge. Jeg lar meg ikke skremme av filmer som Saw, the Hostel etc selv om jeg synes de kan være underholdende nok. Men favoritter da...? Har veldig sansen for The Exorcism of Emily Rose da. Skrekk som er basert på en sann historie er liksom litt ekstra skummelt! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen jeg ikke klarer å glemme er enda en jeg ikke husker hva heter (med god grunn, vil helst slippe å se dem igjen..), og den handlet om et par i et hus langt inni skogen. Noen begynner å jage dem, og løper rundt med sånne leker man får på tivoli som lager lyd. *grøss* På slutten får man vite at gjerningsmennene er en gjeng ungdommer fra 12-18 år eller noe. OG filmen er basert på en sann historie :S (forklaringen deres var "De ville ikke være med å leke")

DEN HAR JEG OG SETT! Gikk på en av +'ene sant??

Jeg har lett meg ihel etter navnet på nettopp denne filmen, men kan ikke finne det noen som helst sted... Trodde egentlig den var fransk, men skeptisk nå. Det blir sagt ytterst få ord, men disse mener jeg var på et-eller-annet-gokk-språk. Det viser seg at det er noen unger i skogen, som i påvente av noe bedre å gjøre, "leker" med dem, for så å ta livet av dem. Filmen begynner med en gruppe unger som går av en buss ved skogskanten, og slutter med at de går på samme bussen.

Har noen NOEN som helst idè? Jeg er så nysgjerrig at jeg blir gaaal her jeg sitter! HJELP!

Ellers elsker jeg Ghost Ship jeg da. Synes den er skikkelig creepy...

EDIT: Min favorittfilm innen grøss er jo selvfølgelig Skeleton Key... Den filmen er bare råbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat at det er mange skrekkfilmer som når igjennom til meg. De fleste er bare heslig, rett og slett. Men jeg må si at The Texas Chainsaw Massacre slo igjennom til meg! (nå vell, så jeg den når jeg var 13, så jeg vet ikke helt om jeg synes den er like skummel noe mer.)

The Descent var vell ikke så vært til og være skrekkfilm. Saw var også ganske nervepirende film.

Men skal du se en skrekkfilm, så må du rote fram en god gammel skrekkfilm! Som f.eks Nosferatu fra 1922. DET er skrekk det, du får en enda bedre effekt når det er svart-hvit og litt halvdårlig filmet.

Edit: en ting, en god skrekkfilm, se den en gang. Se den to ganger og den er ikke halvparten så skummel lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrekkfilmen som har satt størst spor hos meg er Exorsisten. Ble grusomt skremt av den når jeg var rundt 11-12 år.

Har sett den i voksen alder på kino og da var den ikke skremmende i det hele tatt.

April Fools day er vel den beste filmen jeg har sett. Med en overraskende slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...