Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din favorittøvelse


Betty

Recommended Posts

Du får unnskylde min litt dårlige humor sånn utpå kvelden, men er det så rart han setter seg da? Er han ikke en setter? :whistle:

(Uff, så dårlig humor... :aww: )

Ha ha ha, du har kanskje ett poeng der du :ahappy: ikke koblet sammen de to før men utrolig bra tenkt :lol: he he

Ellers støtter vi tur på fjellet og om vi først skal tenke den veien er det jo en ting som topper det meste:

Rypesøk!

Å se Rex løpe sin mest elegante galopp bortover fjellet og det lyser glede av hele han med høstfargene som flammer i bakgrunnen.. lite slår den;) (om ikke kanskje når vi faktisk finner rypa og skal reise den, wii! da er det en rå spenning i lufta :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor ;) Det er t.o.m gøy når hunden ikke får det til.

I bruksapell må det være fremadsending. Virkelig noe å bryne seg på og her finnes det like mange innlæringer som det fins hunder.

I Lydighet er det faktisk manekengen av alle ting. Ikke spør hvorfor, jeg har bare alltid likt under marsj øvelser. Du skal liksom ha den perfekte fvf, brå stoppen, stå heeeeelt stille til du kommer inn også rett i en vakker fvf øvelse.

Er det kanskje øvelser med mange momenter jeg liker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri ved fot, faktisk ... Det er såå gøy å virkelig kjenne samarbeidet til tusen, og så kan man bygge den videre til så mye morsomt.

Helt og holdent enig!

Men det er mer. Agility og alt som har med agility er bare utrolig kul ;) Spor er også morro, det er morro og se hvordan hunden jobber, og at den finner sporet og føler det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette var faktisk litt vanskelig å svare på. Er jo så mange morsomme øvelser! Men fvf tror jeg er en favoritt. Hunden som går klin inntil meg med full øyekontakt og følger alle bevegelser og vendinger med halen på topp. Det er en deilig følelse. Så enkel, men allikvel hele tiden mulighet for å utfordre og videreutvikle.

I Lydighet er det faktisk manekengen av alle ting. Ikke spør hvorfor, jeg har bare alltid likt under marsj øvelser. Du skal liksom ha den perfekte fvf, brå stoppen, stå heeeeelt stille til du kommer inn også rett i en vakker fvf øvelse.

Er det kanskje øvelser med mange momenter jeg liker? :P

Det er jeg faktisk enig. Man jobber med mange små deler og plutselig setter man dem sammen og har en stilig øvelse ;) Og manekeng er moro!

Også er alle skogøvelsene moro da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øvelsene hvor bikkjene forstår hva de skal gjøre. :banana: Det varierer hva det er, av en eller annen grunn. :ahappy:

Men jeg tror det vi liker best felles, jeg og Garm, er feltsøk. Jeg liker det fordi jeg ser at han storkoser seg og har ganske rask fremgang, han liker det fordi .. Vel, fordi det er gøy, sikkert?

Argyr liker best å sette seg på rumpa (og han er ingen setter :)), mens jeg synes det er artigst med alt han finner på mellom øvelsene. :) Snurpemunn, hoppe og sprette, bjeffe uten lyd og være generelt fårete. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...