Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er din favorittøvelse

Betty

Recommended Posts

Du får unnskylde min litt dårlige humor sånn utpå kvelden, men er det så rart han setter seg da? Er han ikke en setter? :whistle:

(Uff, så dårlig humor... :aww: )

Ha ha ha, du har kanskje ett poeng der du :ahappy: ikke koblet sammen de to før men utrolig bra tenkt :lol: he he

Ellers støtter vi tur på fjellet og om vi først skal tenke den veien er det jo en ting som topper det meste:

Rypesøk!

Å se Rex løpe sin mest elegante galopp bortover fjellet og det lyser glede av hele han med høstfargene som flammer i bakgrunnen.. lite slår den;) (om ikke kanskje når vi faktisk finner rypa og skal reise den, wii! da er det en rå spenning i lufta :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor ;) Det er t.o.m gøy når hunden ikke får det til.

I bruksapell må det være fremadsending. Virkelig noe å bryne seg på og her finnes det like mange innlæringer som det fins hunder.

I Lydighet er det faktisk manekengen av alle ting. Ikke spør hvorfor, jeg har bare alltid likt under marsj øvelser. Du skal liksom ha den perfekte fvf, brå stoppen, stå heeeeelt stille til du kommer inn også rett i en vakker fvf øvelse.

Er det kanskje øvelser med mange momenter jeg liker? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri ved fot, faktisk ... Det er såå gøy å virkelig kjenne samarbeidet til tusen, og så kan man bygge den videre til så mye morsomt.

Helt og holdent enig!

Men det er mer. Agility og alt som har med agility er bare utrolig kul ;) Spor er også morro, det er morro og se hvordan hunden jobber, og at den finner sporet og føler det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette var faktisk litt vanskelig å svare på. Er jo så mange morsomme øvelser! Men fvf tror jeg er en favoritt. Hunden som går klin inntil meg med full øyekontakt og følger alle bevegelser og vendinger med halen på topp. Det er en deilig følelse. Så enkel, men allikvel hele tiden mulighet for å utfordre og videreutvikle.

I Lydighet er det faktisk manekengen av alle ting. Ikke spør hvorfor, jeg har bare alltid likt under marsj øvelser. Du skal liksom ha den perfekte fvf, brå stoppen, stå heeeeelt stille til du kommer inn også rett i en vakker fvf øvelse.

Er det kanskje øvelser med mange momenter jeg liker? :P

Det er jeg faktisk enig. Man jobber med mange små deler og plutselig setter man dem sammen og har en stilig øvelse ;) Og manekeng er moro!

Også er alle skogøvelsene moro da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øvelsene hvor bikkjene forstår hva de skal gjøre. :banana: Det varierer hva det er, av en eller annen grunn. :ahappy:

Men jeg tror det vi liker best felles, jeg og Garm, er feltsøk. Jeg liker det fordi jeg ser at han storkoser seg og har ganske rask fremgang, han liker det fordi .. Vel, fordi det er gøy, sikkert?

Argyr liker best å sette seg på rumpa (og han er ingen setter :)), mens jeg synes det er artigst med alt han finner på mellom øvelsene. :) Snurpemunn, hoppe og sprette, bjeffe uten lyd og være generelt fårete. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...