Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø :]


Gjest

Recommended Posts

Nydeligte bilder Lagrange, du er flink!

Har massemasse bilder, brukte to 4 gb minnekort på en helg. Det meste var utstillingen :rolleyes2: Kommer i løpet av uka! Kanskje i morgen :)

Åhh gleder meg.. for du har vel bilder av welsh? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Mhm så bildene=) er det no sted på nettet jeg kan finne det ut?? bare søke litt:)

Grupperesultatene fra NKKs utstilling kommer på siden deres i løpet av et par dager.

Så kommer alle resultatene på DogWeb om cirka tre-fire uker, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikke vet hva flickr er en gang, fins det en link?

http://www.flickr.com - et bildeopplastingssted. Litt mer omstendelig å bruke enn f.eks. photobucket, men bildekvaliteten blir vanvittig mye bedre når bildene lastes opp der enn mange andre steder. :rolleyes2:

Masse flotte bilder, forresten! Ingen som har bilder av lancashire heelers, cattledogs, curly coated eller skotsk hjortehund, vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4042534182_53c6fafcc6.jpg

Utstillingsmalle, kan det være Milley?

Det er Milley ja:) NUCH Sabrefield Swift Action.

4042547631_b4dcf2294f.jpg

En stillstudie av Lira og Mailin med dåååårlige fotoforhold :rolleyes2:

4043212466_009915375a.jpg

GladLira!

*ler* Burde heller vært galeLira, for hun så ikke riktig rett ut der! Men forsåvidt, det er hun vel heller ikke :)

Edit: la inn navnet på Milley.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikke vet hva flickr er en gang, fins det en link?

http://www.flickr.com - et bildeopplastingssted. Litt mer omstendelig å bruke enn f.eks. photobucket, men bildekvaliteten blir vanvittig mye bedre når bildene lastes opp der enn mange andre steder. :)

Masse flotte bilder, forresten! Ingen som har bilder av lancashire heelers, cattledogs, curly coated eller skotsk hjortehund, vel? :rolleyes2:

Nå har jeg gått igjennom og slettet de aller værste bildene, så skal jeg finne ut hvilke som kan gå ut på sonen :) Kanskje jeg har av heeler, men ikke mange iallefall. Har av IW tror jeg, men ikke skotsk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode. Det der er vel Chantrelle Bleue de la Vie Pastorale :rolleyes2:

Riktig navn er Chanterelle Bleue de la Vie Pastorale, hun blir til daglig bli kalt "Chanti". Hun er av rasen Berger des Pyrénées à face rase eller Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode som de heter på norsk. Chanti og eieren er også på rekruttlaget i Lydighet.

Og rasen forkortes til Berger (og ikke Pyrre som så mange skriver. Pyrre eller Py er Pyreneerhund).

Pyrrer ser jo overhode ikke slik ut. Her er en pyrre:

http://farm4.static.flickr.com/3244/404340...9ae655f14_b.jpg

Du vet vel også at rasen finnes i to forskjellige utgaver? En med lang pels på hodet og en med korthåret hode???

Mer info om de Pyreneiske hunderasene finner du her.

Her er forresten en pyrre:

2007_1006spor_inuk1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig navn er Chanterelle Bleue de la Vie Pastorale, hun blir til daglig bli kalt "Chanti". Hun er av rasen Berger des Pyrénées à face rase eller Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode som de heter på norsk. Chanti og eieren er også på rekruttlaget i Lydighet.

Og rasen forkortes til Berger (og ikke Pyrre som så mange skriver. Pyrre eller Py er Pyreneerhund).

Du vet vel også at rasen finnes i to forskjellige utgaver? En med lang pels på hodet og en med korthåret hode???

Mer info om de Pyreneiske hunderasene finner du her.

Her er forresten en pyrre:

2007_1006spor_inuk1.JPG

Ja, jeg var litt i tvil om det var rett å kalle de pyrre nettopp pga den pyrren over her. Men jeg tenkte siden hun som skrev innlegget lurte på om det var en pyrre i form av pyreneisk gjeterhund, tenkte jeg at jeg skulle kalle det for det. Jeg er også klar over at det finnes to varianter av rasen, men om du ser i innlegget hennes så hadde hun lagt inn et bilde av en aussie som i mitt hode ikke er lik pyreneisk gjeterhund.

begge to er nok Saeta :rolleyes2: Vakre jenta det :)

Åja, jeg trodde ikke hun hadde så mye skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rasen forkortes til Berger (og ikke Pyrre som så mange skriver. Pyrre eller Py er Pyreneerhund).

Beklager litt OT her, men det er vel ikke noe som er "riktig" eller "galt" når det kommer til forkorta kallenavn på en rase ? Det er jo bare en trend som noen har begynt med. Og jeg kan ikke for alt i verden tro at en pyreneisk gjeterhund forkortes for Berger - det betyr kun gjeter.... Man har også Berger de Brie (briard), Berger de Beauce (beaucheron) og Berger de Picardie (picard) etc...

Ellers gratulerer jeg selvsagt alle som har oppnådd fine resultater i helga :rolleyes2:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Ja, jeg var litt i tvil om det var rett å kalle de pyrre nettopp pga den pyrren over her. Men jeg tenkte siden hun som skrev innlegget lurte på om det var en pyrre i form av pyreneisk gjeterhund, tenkte jeg at jeg skulle kalle det for det. Jeg er også klar over at det finnes to varianter av rasen, men om du ser i innlegget hennes så hadde hun lagt inn et bilde av en aussie som i mitt hode ikke er lik pyreneisk gjeterhund.

Var bare meg som ikke orket å quote alle innleggene med "pyrre" :rolleyes2:

Beklager litt OT her, men det er vel ikke noe som er "riktig" eller "galt" når det kommer til forkorta kallenavn på en rase ? Det er jo bare en trend som noen har begynt med. Og jeg kan ikke for alt i verden tro at en pyreneisk gjeterhund forkortes for Berger - det betyr kun gjeter.... Man har også Berger de Brie (briard), Berger de Beauce (beaucheron) og Berger de Picardie (picard) etc...

Det som er så rart er at etter at Pyreneisk gjeterhund kom til landet så har de blitt kalt for pyrre (av de som ikke hadde pyreneerhund). Og når oppdrettere som har holdt på med Pyreneerhund i flere ti-år kaller rasen pyreneerhund (Chien de Montagne des Pyrènèes) for pyrre, så er det pyrre for meg og ikke disse små "poil long og face rase" som har blitt så populær de siste årene.

Sitat fra raseklubben sin side:

"Jeg ble spurt tidlig her i sommer om å bidra på siden for gjeterhunden (Berger som vi kaller rasen), og det har jeg lyst til. I sommer har jeg fått anledning til å legge ut informasjon for Berger.

Vi har nå en Berger som vi hentet hjem fra Sverige i 2007."

Sitat slutt.

Alle i det rasemiljøet tittet rart da jeg sa at "xx" har kjøpt seg en pyrre. "hvorfra da?" - "Imoprtert". "Hey, det er ingen Pyrre, det er en Berger det!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...