Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø :]


Gjest

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Nå fikk jeg beskjed på flickr om at de bare viser de siste 200 bildene hvis jeg ikke betaler...

Heldigvis var det bare 122 nye bilder som dere kan se her! :lol: Det var alt fra meg, men dere kan spørre om jeg har fler bilder av raser o.l. :o

Wee, mer welsh og soniser jo :)

Spennende å se både på masse og pelsstell.. (Huldra hvordan trimmer du halsen til Tulla? den var kjempefin :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops? :lol:

Beklager, men jeg kunne ikke se så mange mops. Tok bilde av en illsint en i ett hundebur, men det ble uklart. Jeg hadde tatt bilder hvis de hadde dukket opp! :)

Se der ja ;) Du har jammen meg fått med mange raser!

Ble endel ja :)

Wee, mer welsh og soniser jo :P

Spennende å se både på masse og pelsstell.. (Huldra hvordan trimmer du halsen til Tulla? den var kjempefin :o )

Hihi. Flere av disse bildene ble tatt med automatisk sportsfunksjon og manuell fokus før jeg fikk tips om hvilke innstillinger jeg burde bruke, derfor synes jeg de er dårligere enn de andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wee, mer welsh og soniser jo :lol:

Spennende å se både på masse og pelsstell.. (Huldra hvordan trimmer du halsen til Tulla? den var kjempefin :) )

Heh.. synes ikke den så så fin ut på de bildene, faktisk sånn at jeg reagerte på det! :) Men hva mener du med "trimmer"? Jeg klipper med maskin på ørene og halsen, effilerer med saks i overgangene, bruker skarp saks på potene, effilerer litt der også, og effilerer på bakbeina/lårene. Etterpå bades hun etter alle kunstens regler, når hun er våt føner jeg halen tørr mens jeg kammer nedover (hvis ikke blir den en krøll), før jeg legger silkedekken på, så får hun tørke med det. Dekkenet går hun med helt til hun skal i ringen, og jeg tar det på igjen etterpå dersom vi skal stille neste dag. Silkedekkenet gjør at pelsen "legger seg" og ikke blir så fluffy og krøllete, og så blir hun veldig blank av det. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. synes ikke den så så fin ut på de bildene, faktisk sånn at jeg reagerte på det! ;)

Å. :D

Hva var gæernt da?

Jeg syntes den var så glatt og fin.

Har prøvd både med effileringsaks og maskin på halsen til Ellie, men ingen av delene tok nok, så nå har hun riktignok kortere pels på halsen, men den er ikke sånn glatt og fin som jeg vil at den skal være :whistle:

Men hva mener du med "trimmer"? Jeg klipper med maskin på ørene og halsen, effilerer med saks i overgangene, bruker skarp saks på potene, effilerer litt der også, og effilerer på bakbeina/lårene. Etterpå bades hun etter alle kunstens regler, når hun er våt føner jeg halen tørr mens jeg kammer nedover (hvis ikke blir den en krøll), før jeg legger silkedekken på, så får hun tørke med det. Dekkenet går hun med helt til hun skal i ringen, og jeg tar det på igjen etterpå dersom vi skal stille neste dag. Silkedekkenet gjør at pelsen "legger seg" og ikke blir så fluffy og krøllete, og så blir hun veldig blank av det. :ahappy:

Det høres bra ut :flowers:

Jeg skrev trimmer, fordi jeg ikke visste hva du gjorde og da kunne klippe blitt litt feil (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. :flowers:

Hva var gæernt da?

Jeg syntes den var så glatt og fin.

Har prøvd både med effileringsaks og maskin på halsen til Ellie, men ingen av delene tok nok, så nå har hun riktignok kortere pels på halsen, men den er ikke sånn glatt og fin som jeg vil at den skal være :whistle:

Det høres bra ut :ahappy:

Jeg skrev trimmer, fordi jeg ikke visste hva du gjorde og da kunne klippe blitt litt feil (?)

Blir veldig OT dette, men hvilken maskin har du, og hvordan klipper du på halsen? Medhårs eller mothårs? Og hvor kort vil du egentlig ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig OT dette, men hvilken maskin har du, og hvordan klipper du på halsen? Medhårs eller mothårs? Og hvor kort vil du egentlig ha det?

Uff ja :flowers:

Lager egen tråd, litt usikker på hvor jeg skal legge den hen enda bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...