Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling

Argyr

Recommended Posts

• Svar 375
  • Created
  • Siste svar

Ikke mat trollet !

Dette er vel det klokeste som er sagt i sakens anledning :whistle: Tror forresten livstid i denne sammenhengen er hele livet, jeg. Har vi ingen jurister her som kan finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at hun var bra, er det jeg har fått høre, og sett på bilder, så JEG vet ikke nei...

og nei, vet heller ikke hva som skjedde mer faren til Boss

Det har ikke falt deg inn at du vet veldig lite om dette?

Allergi hadde han ikke så langt jeg vet.. men det andre stemmer, veldig synd ihvertfall..

Ifølge eieren hans hadde han det.

Treg ja, hmm, det sa du til hu andre du diskuterte med også, bare fordi vi har noen argumenter..

Nei, jeg lurer på om folk er trege når de ikke fatter hva jeg sier. Det du presenterer som argumenter er bare repetisjon av Auds "forsvar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære KO

Kan du tenke deg muligheten av at dine kilder kanskje bruker deg for å fremme egne interesser? Her inne er det flere som med egne øyne har sett hva som har foregått ute på Åsnes. Vi som har vært å forumet en stund, har også deltatt i eller lest diverse tråder som har belyst denne saken (om ikke alltid tilsiktet).

Vi har ikke for vane å diskutere tidligere medlemmer eller hvorfor de ikke er medlem lenger, men det er utrolig vanskelig å skille sak og person, når det kommer til saker som denne. Ingen ønsker å henge ut noen, eller angripe personer som så tydelig sliter, men det blir jo indirekte angrep når vi kritiserer dyreholdet til en person.

De som har hjulpet til med omsorg og omplassering av hunder som ble fjernet fra dette stedet, kommer ikke til å si noe om hva de har opplevd. Dette syns jeg er renhårig og etisk korrekt, for det er godt å vite at man kan få hjelp i en vanskelig situasjon (om man innser at man trenger det, eller ikke) uten å bli satt i gapestokk. Jeg forstår at du gjerne vil støtte et menneske du har sympati for, men akkurat i denne saken er det for mange konkrete bevis på dyremishandling og vanskjødsel, til at det har noen hensikt å bestride myndighetenes avgjørelse. Hjelpen kom vel bare så alt for sent.

Hvis jeg kan gi deg et råd, må det være å sette deg skikkelig inn i saken, lese alle artikler du kan spore opp, snoke i gamle tråder her inne, prøve å danne deg et bilde ut fra hva du finner, uten å la deg påvirke av andres følelser og subjektive vridninger på fakta, og så kan du komme tilbake og argumenter videre her. Hold hodet kaldt og hjertet varmt og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for at jeg har noe foruftig å komme med.

Men jeg blir uvel når jeg leser at det finnes folk som faktisk ikke ser de helt store problemene med "virksomheten" til denne dama!

Nesten så jeg håper at det er henne som skriver...

Det vil være bedre enn at det finnes folk som langt på vei godtar dårlig behandling av hunder bare fordi ikke alle de gjenlevende hundene endte som ødelagte monstre.

HUFF! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Ja, jeg vet. Men jeg måtte bare lufte tanken. Og vedkommende skriver jo selv at h*n registrerte seg her inne kun for å komme med den kommentaren h*n kom med i sitt første innlegg her inne. Så sjansen er jo der for at h*n kun kommer med påstand at h*n skal ha KO valp fra et H-kull i slutten av Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vistnok veldig mange "sannheter" som publiseres på ymse fora. Blant annet at damen var direkte ansvarlig for at Johannes Åsheim fra Torpa i Oppland ble drept av hunder i 2002.

Wow, stod hu å foret han til bikkjene da eller?

Det er faktisk mange her som har vært hos Aud (nei, ikke jeg) - ingen av de som har vært der forsvarer dyreholdet såvidt jeg har fått med meg..

Nei, forsvarer ikke så mye etter turen dit...

Og jada, jeg og vet hva jeg trenger for å foreta keisersnitt, men det unne ikke ramle meg inn å gjøre det selv uansett.

Ikke sant... Samme her. Tilogmed vært med på et par den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 months later...

Problemet i det hele er vel at det ER mye statlig maktmisbruk ute å går. (generelt og ikke sak-spesifikk)

Det er mye mulig det. Men jeg har aldri møtt noen som har vært utsatt for det, bare et par for mye som mener seg utsatt for det.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mistanke om at dem driver pedofil ring og medisinsk forskning med barna i det offentlige. advokater vet jo at barnefjernet har det med og dope ned ungene og gjemme dem sån at ikke folk skal se hva dem gjør med dem . dem har også med og sette ungene i spesialskole eller at dem ikke får gå på skolen

http://biancarytter.trykker.com/

http://www.facebook.com/notes/bianca-rytter/advokater-som-selger-andres-unger-for-penger/421764319186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...