Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling

Argyr

Recommended Posts

• Svar 375
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ikke mat trollet !

Dette er vel det klokeste som er sagt i sakens anledning :whistle: Tror forresten livstid i denne sammenhengen er hele livet, jeg. Har vi ingen jurister her som kan finne ut av det?

Skrevet

at hun var bra, er det jeg har fått høre, og sett på bilder, så JEG vet ikke nei...

og nei, vet heller ikke hva som skjedde mer faren til Boss

Det har ikke falt deg inn at du vet veldig lite om dette?

Allergi hadde han ikke så langt jeg vet.. men det andre stemmer, veldig synd ihvertfall..

Ifølge eieren hans hadde han det.

Treg ja, hmm, det sa du til hu andre du diskuterte med også, bare fordi vi har noen argumenter..

Nei, jeg lurer på om folk er trege når de ikke fatter hva jeg sier. Det du presenterer som argumenter er bare repetisjon av Auds "forsvar".

Skrevet

Kjære KO

Kan du tenke deg muligheten av at dine kilder kanskje bruker deg for å fremme egne interesser? Her inne er det flere som med egne øyne har sett hva som har foregått ute på Åsnes. Vi som har vært å forumet en stund, har også deltatt i eller lest diverse tråder som har belyst denne saken (om ikke alltid tilsiktet).

Vi har ikke for vane å diskutere tidligere medlemmer eller hvorfor de ikke er medlem lenger, men det er utrolig vanskelig å skille sak og person, når det kommer til saker som denne. Ingen ønsker å henge ut noen, eller angripe personer som så tydelig sliter, men det blir jo indirekte angrep når vi kritiserer dyreholdet til en person.

De som har hjulpet til med omsorg og omplassering av hunder som ble fjernet fra dette stedet, kommer ikke til å si noe om hva de har opplevd. Dette syns jeg er renhårig og etisk korrekt, for det er godt å vite at man kan få hjelp i en vanskelig situasjon (om man innser at man trenger det, eller ikke) uten å bli satt i gapestokk. Jeg forstår at du gjerne vil støtte et menneske du har sympati for, men akkurat i denne saken er det for mange konkrete bevis på dyremishandling og vanskjødsel, til at det har noen hensikt å bestride myndighetenes avgjørelse. Hjelpen kom vel bare så alt for sent.

Hvis jeg kan gi deg et råd, må det være å sette deg skikkelig inn i saken, lese alle artikler du kan spore opp, snoke i gamle tråder her inne, prøve å danne deg et bilde ut fra hva du finner, uten å la deg påvirke av andres følelser og subjektive vridninger på fakta, og så kan du komme tilbake og argumenter videre her. Hold hodet kaldt og hjertet varmt og lykke til.

Skrevet

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Skrevet

Er det ikke litt dumt da, å hevde at man skal få KO-valp i slutten av Mai, da det bare er en oppdretter som har leveringsklare valper da (i alle fall i Norge da og som skal ha navn på H) om man får info fra Aud/er venn med henne, eller er henne selv? Bare tenker siden det er fler her som tror det er et troll eller er venn av Aud eller Aud selv. Siden denne oppdretteren absolutt ikke er noen fan av Aud.

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Skrevet

Ikke for at jeg har noe foruftig å komme med.

Men jeg blir uvel når jeg leser at det finnes folk som faktisk ikke ser de helt store problemene med "virksomheten" til denne dama!

Nesten så jeg håper at det er henne som skriver...

Det vil være bedre enn at det finnes folk som langt på vei godtar dårlig behandling av hunder bare fordi ikke alle de gjenlevende hundene endte som ødelagte monstre.

HUFF! :getlost:

Skrevet

Nå skal jeg ikke si at dette er tilfelle her, men det har hendt at noen har kommet med påstander eller "sannheter" bare for å se hvilken reaksjon de får, uten at det de sier egentlig har noen rot i virkeligheten.

Ja, jeg vet. Men jeg måtte bare lufte tanken. Og vedkommende skriver jo selv at h*n registrerte seg her inne kun for å komme med den kommentaren h*n kom med i sitt første innlegg her inne. Så sjansen er jo der for at h*n kun kommer med påstand at h*n skal ha KO valp fra et H-kull i slutten av Mai.

Skrevet

Jeg tror jammen at "noen" ikke tør å svare lenger jeg?! Har jo vært pålogget her etter alle de siste innleggene, men ingen nye svar. Sier det igjen jeg, noe lukter surt :aww:

Skrevet

Det er vistnok veldig mange "sannheter" som publiseres på ymse fora. Blant annet at damen var direkte ansvarlig for at Johannes Åsheim fra Torpa i Oppland ble drept av hunder i 2002.

Wow, stod hu å foret han til bikkjene da eller?

Det er faktisk mange her som har vært hos Aud (nei, ikke jeg) - ingen av de som har vært der forsvarer dyreholdet såvidt jeg har fått med meg..

Nei, forsvarer ikke så mye etter turen dit...

Og jada, jeg og vet hva jeg trenger for å foreta keisersnitt, men det unne ikke ramle meg inn å gjøre det selv uansett.

Ikke sant... Samme her. Tilogmed vært med på et par den siste tiden.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå tror jeg søren meg jeg veit hvem K Ovtcharka er, verden er sannelig ikke stor :lol:

Dere bor jo i nærheten av hverandre, så det er sikkert riktig.

• 3 months later...
Skrevet

Problemet i det hele er vel at det ER mye statlig maktmisbruk ute å går. (generelt og ikke sak-spesifikk)

Det er mye mulig det. Men jeg har aldri møtt noen som har vært utsatt for det, bare et par for mye som mener seg utsatt for det.. :whistle:

Skrevet

Jøss, denne dama gir seg ikke :o Jeg måtte sjekke ut nærmere medlemmene i denne gruppen, så ut som det var mange tilfeldige folk som mest sannsynlig ikke har peil på hva dette faktisk dreier seg om...

Skrevet
jeg har mistanke om at dem driver pedofil ring og medisinsk forskning med barna i det offentlige. advokater vet jo at barnefjernet har det med og dope ned ungene og gjemme dem sån at ikke folk skal se hva dem gjør med dem . dem har også med og sette ungene i spesialskole eller at dem ikke får gå på skolen

http://biancarytter.trykker.com/

http://www.facebook.com/notes/bianca-rytter/advokater-som-selger-andres-unger-for-penger/421764319186

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...