Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, jeg ønsker meg....!

Poter

Recommended Posts

hehe...Morsom tråd... :cry:

Mine ønsker er (som faktisk er rimelig realistiske da)

- At Ailo blir fort frisk og får tilbake pelsen ved øret

- En flott boxergutt, helst rød og hvit :wub:

- Eget hus på landet med stor hage til hundene

- Ny bil med større plass til hundebur osv...

- Fast jobb i barnehagen

Mine andre ønsker (ikke fult så realistiske)

- Masse, masse penger

- Null gjeld resten av livet

- Starte oppdrette

Og helt sikkert masse mer som jeg ikke kommer på i farta! :lol:

Skulle dere ikke ha en bullterrier :S?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Skulle dere ikke ha en bullterrier :S?

Jo, det var planen...men etter å ha prata med litt flere oppdrettere osv fant vi ut at det ikke var noe for oss likevel...og før vi kjøpte Ailo sto valget mellom boxer og staff...så siden det ble staff sist, driver vi å titter på boxer nå... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg at Casper skal bli pappa engang, og at det finnes en valp der som er prikk lik :cry: (enhver hundeeiers drøm kanskje)

Ingen regler uten unntak, jeg vil helst ikke ha en valp som er prikk lik Ella :wub: Hehe, det er grenser for hvor mange grå hår jeg skal få før jeg fyller 25! Nei, neste hund blir en med gjenstandsinteresse og uten så mye sykdom. Særheten er jo bare gøy, men en litt mer stabil hund hadde ikke vært å forrakte :lol: Når det er sakt så har jeg verdens mest fantastiske hund! :) Men har ikke noe behov for en kopi som neste hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg også et hus i skogen med egen skog og agilitybane. Og bor man litt utenfor alfarvei så må man jo også ha en skikkelig 4hjulstrekker. Nok penger til å realisere noen av sine drømmer er ikke å forakte. Og denne mannen alle er ute etter er hjertelig velkommen hos meg og!

Jeg drømmer også om å få en grei jobb på et sted hvor jeg kan trives,og at jeg får gode kollegaer som jeg trives sammen med(da er liksom det meste gjort altså).

På hundefronten:

- En hund som kan gå løs overalt(fordi den er så god på kontakt og innkalling :wub: ) og som er trivelig med alt og alle og som jeg kan bruke til det meste(hvilken rase er dette da mon tro..?)

-Jeg ønsker meg også en faraohund,en saluki og en greyhound.

-også ønsker jeg at de to guttene jeg har nå blir gamle og til slutt sovner fredelig inn under teppet i sofaen hjemme uten at veterinæren trenger å "hjelpe til".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en cifra mudi.

IMG_2712.jpg

Bilde hentet fra Kennel Kilvan :D

Så fin :D

* At Ella skal være såpass frisk at vi kan konkurrere aktivt i lp. Og så klart gjøre det kjempebra!

Åh visste ikke at hun var syk :P

Da håper jeg det samme ;)

Jeg ønsker meg å få beholde hesten min til han blir gammel og grå!

Også ønsker jeg å komme langt med Ellie.

Også ønsker jeg å kunne leve av drømmejobben (som jeg har nå)!

Også øsnker jeg meg et lite hus ved havet eller vannet der jeg bor med Øivind, med akkurat nok beite og skog rundt til at det er nok til Bestas og en hest til.

+ god tumleplass til welshene, berner'n, hoffen, kortiscollien, og beardisen vår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOH morro :lol: ønsker meg mye jeg ;)

Først og fremst ønsker jeg meg et småbruk, de skal ligge idyllisk ved skogen, gjerne ved et vann rett i nærheten :) sånn at jeg kan ha båten min der. seff med en stor inngjerdet hage til hunde jeg skal ha :D

Så må jeg ha ridehus, fin stall og gjerne feltrittbane.

Så håper jeg at det blir flere GD på meg, jeg veit allerede at de blir en blå han til neste sommer:)

men når alt er stabilt innen samliv og firma kunne jeg gjerne tenke meg fler :D:) kanksje en halequin eller enda en blå, det gjenstår å se.

Mulig starte oppdrett hvis jeg finner det interesant og har ei god tispe.

Så vil jeg ha èn bil til jobb, èn hundebil og èn penbil til vanlig bruk :P nei ikke storforlangende her:P

har en traver, men drømmen må vel være å få en som er knallgod som gruser alt og alle ;)

må nesten ha en snill god spranghest også, med godt hode.

Ja de som kan bli virkelig er vel:

småbruk med inngjerdet hage er jo grei=)

flere GD'er

oppdrett om man har tid,råd og interresse=)

sånn nok drømming for i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy tråd!

De urealistiske drømmene

- Bil og lappen NÅ! Så jeg slipper å sitte ute i pøs regn med hunden min på agility og drømme meg bort ved å se på alle de andre sine åpne bagasjerom.. :D

- Penger og lov til å reise rundt å konkurrere mye :D

- Et hus ved sjøen og skogen, med en nydelig sandstrand og en ute ridebane. Huset skulle ligge likeved en stall, så jeg kunne gå å ri der når det var dritt vær. Jeg skulle hatt en stor, kraftig, men ikke for kraftig, spranghest (helst skimmel/hvit) som hoppet minst 1,30! ;)

- Tid til alt dette og og i tillegg venner og familie :P

- Denne mannen dere snakker om :)

De realistiske drømmene

- En nydelig Sheltie etter Villa og Stitch, om han blir Villa's utkårede.

Melsjøhøgda's Vision Of Trust & Lundecock's Latest News

Villa-winter09.png

3969099565_405aaedf61.jpg

eller av denne nydelig blå hannen her :lol:

CAN CH GrandGables Just Singin' Deja Blues

Link til bildet her!

Som skal gjøre det stort innen Utstilling og Agility, og utenom litt Lydighet.

- En sun og frisk Aussie med god gemytt, artig vesen med bra fart og arbeidslyst som skal gjøre stor suksess på Utstilling og i Agility, og uten om ha en liten kariere som IPO og Lydighetshund. (Muligens også en Kelpie etter samme beskrivelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en frisk, stabil og trivelig Schäfer -helst hannhund- som kan bli med meg på laaange rideturer, trenes for morro skyld og være bestevenn i mange, mange år. Det burde ikke være helt uoppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- En sun og frisk Aussie med god gemytt, artig vesen med bra fart og arbeidslyst som skal gjøre stor suksess på Utstilling og i Agility, og uten om ha en liten kariere som IPO og Lydighetshund. (Muligens også en Kelpie etter samme beskrivelse)

Skal du ha en IPO-hund ville jeg satset på noe litt annet enn en kelpie eller aussie :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe litt*

Skal du ha en IPO-hund ville jeg satset på noe litt annet enn en kelpie eller aussie :sint_01:

Jeg er enig med labbis, selv om min aussiegutt trodde han hadde dødd og var kommet til himmelen i helga som var da han fikk være ei hel helg på treningssamling i ipo med hovedvekt på C arbeid :icon_cry: Det er noe med belastningene de skal tåle som en del gjeterhunder (som ikke er "tjenestehundraser") ikke gjør, og heller ikke er avlet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med labbis, selv om min aussiegutt trodde han hadde dødd og var kommet til himmelen i helga som var da han fikk være ei hel helg på treningssamling i ipo med hovedvekt på C arbeid :icon_cry: Det er noe med belastningene de skal tåle som en del gjeterhunder (som ikke er "tjenestehundraser") ikke gjør, og heller ikke er avlet til.

Ja, og det er en god del andre egenskaper en god ipo-hund trenger. Ikke bare at den liker å leke liksom :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...