Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, jeg ønsker meg....!


Poter

Recommended Posts

...eller av denne nydelig blå hannen her :icon_cry:

CAN CH GrandGables Just Singin' Deja Blues

Må bare beklage, men shelties av amerikanske/kanadiske linjer får du ikke se i mitt oppdrett :sint_01: For meg er de altfor grove til å gi det søte uttrykket en sheltie skal ha, og du skal lete langt etter en god front og korrekte bevegelser. Hver sin smak, selvsagt, men ikke hos meg :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Glemte det aller viktigste i drømmen min...

Når alle pengene er på plass,skal jeg bygge hjem for alle de uønskede hundene og kattene rundt om...

Der skal de få være uten å omplasseres gang på gang,med egen vetrinær,kostholds menneske,digre områder til fri benyttelse.

Ingen kennelbur,bare vanlige rom,liggeplasser og temperatur etter smak og behag :icon_cry:

Drømmer er herlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOH morro :) ønsker meg mye jeg :D

Først og fremst ønsker jeg meg et småbruk, de skal ligge idyllisk ved skogen, gjerne ved et vann rett i nærheten :D sånn at jeg kan ha båten min der. seff med en stor inngjerdet hage til hunde jeg skal ha :)

Så må jeg ha ridehus, fin stall og gjerne feltrittbane.

Så håper jeg at det blir flere GD på meg, jeg veit allerede at de blir en blå han til neste sommer:)

men når alt er stabilt innen samliv og firma kunne jeg gjerne tenke meg fler :icon_cry::P kanksje en halequin eller enda en blå, det gjenstår å se.

Mulig starte oppdrett hvis jeg finner det interesant og har ei god tispe.

Så vil jeg ha èn bil til jobb, èn hundebil og èn penbil til vanlig bruk :P nei ikke storforlangende her:P

har en traver, men drømmen må vel være å få en som er knallgod som gruser alt og alle :lol:

må nesten ha en snill god spranghest også, med godt hode.

Ja de som kan bli virkelig er vel:

småbruk med inngjerdet hage er jo grei=)

flere GD'er

oppdrett om man har tid,råd og interresse=)

sånn nok drømming for i dag :sint_01:

Feks noe sånn????

diverse6.jpg

:sint_01:

*mumle noe om at her har jeg vokst opp.... Ikke akkurat på bruket da, men i det røde huset oppe i skogen. Besteforeldrene mine eier bruket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg ønsker meg....

* Jeg ønsker at Dina skal leve et godt og langt liv sammen med oss uten sykdom og plager

* Jeg ønsker meg en blue merle aussie hanne som er perfekt for meg

* Jeg ønsker meg en airedale terrier hann, som er verdens beste venn med Dina

* Jeg ønsker å kunne få et sted hvor jeg kan ha hunder som ikke lenger er ønsket, og kunne hjelpe hunder som sliter slik at de kan leve godt videre

* Jeg ønsker å få kjøpe tilbake Casper min, og at han har blitt en trygg og mild gutt som kan bo her sammen med oss

* Jeg ønsker å gifte meg med drømmemannen som jeg allerede har

* Jeg ønsker å få barn, og at både mannen og barna blir like interessert i hunder og andre dyr som jeg er

* Jeg ønsker å utdanne meg som veterinær, atferdsterapeut og psykolog slik at jeg kan bruke det til å hjelpe både mennesker og dyr som sliter med hverandre

* Jeg ønsker at Dina skal få valper, og at vi skal beholde den ene sort/hvite hannen som jeg skal kalle pinnochio

* Jeg ønsker meg en stor ung blå tungdøl som har masse vilje

Er det for mye å be om???

:icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial tråd :icon_cry:

Jeg ønsker meg et nydelig lite småbruk i Flåbygd, der er det selvfølgelig plass til et par hester

nicky%20in%20his%20stall%2003.jpg

Der skal jeg bo sammen med Ben (såklart), en svart/hvit border collie som er en reser på ag-banen

bob_original_1.jpg

en nydelig aussie

PP%20Buzz%20Agosto%202008%20ridotta.JPG

en Malle jeg kan trene IPO med, vi skal såklart være rågode i agility og lydighet også

Ixi%20liggende.JPG

ved siden av småbruket ligger såklart en stor oppvarmet hall, som vi bruker til ag-trening og annen hundetrening om vinteren. på utsiden er det store flotte gressplener og en grusbane.

nakyma%20kentalta%201.jpg

jeg har selvfølgelig en stilig bil

2009-volvo-s80-and-xc90-e-14_460x0w.jpg

må forresten ha med en nydelig terv også

Amper_Oridix04.JPG

det jeg jobber med er å redde hjemløse katter

lots-of-kitties-desktop.jpg

alle bildene er funnet på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg Florida, jeg ♥

post-807-1254440651_thumb.jpg

Jeg ønsker deg også Florida!

P.s en venninne av meg var på utstillingen og hadde lagt merke til Florida, hun sa at det var den flotteste hesten der :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en IPO-hund ville jeg satset på noe litt annet enn en kelpie eller aussie :yawn:

Det blir ikke noe storsatsing, med mindre denne "mannen" vil bli/er politi da. Da får vi heller skaffe en annen skikkelig IPO-hund til han. :yawn: Men hadde vært kult å kunne sende bikkjen sin på en tyv eller voldtekstmann! :wub:

Må bare beklage, men shelties av amerikanske/kanadiske linjer får du ikke se i mitt oppdrett :wub: For meg er de altfor grove til å gi det søte uttrykket en sheltie skal ha, og du skal lete langt etter en god front og korrekte bevegelser. Hver sin smak, selvsagt, men ikke hos meg :wub:

Jeg tenkte ikke at Villa og den hannen skulle få valper sammen egentlig. Jeg bare så den i helgen på BSBK sin utstilling i Bergen og syns den var veldig pen. Jeg har jo ikke så mye peiling på rasen så du har, så god front og korrekte bevegelser og søtt utrykk, vet jeg ikke. Jeg fikk bare sett litt av han når han stod på bordet og i BIG ringen, og søkte han opp i etter tid.

(Er glad for at jeg har god tid til å lese rasestandaren og se på linjer før den eventuelle sheltien kommer :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker deg også Florida!

P.s en venninne av meg var på utstillingen og hadde lagt merke til Florida, hun sa at det var den flotteste hesten der :wub:

Åw :wub:

Å, så gøy! Bra det ikke bare er jeg som synes det :banana:

Jeg ønsker meg...

*verdens beste hund, som blir min aller beste venn.

*en hest, som er min, bare min, en jeg kan nå langt med.

*å bli en god hundetrener som kan nå langt.

Det får du til, vet du :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en Husky (fasktisk) ettersom jeg elsker å være ute om vinteren selv om det er -15 og nedover. Elsker å la ne hund trekke meg på ski eller noe. Mine hunder får fort vondt i beina når det blir -10 eller mer:P

Drømmebilen har jeg fått i form av en Transit.

Drømmested for hun har jeg også.

Mer penger hadde ikke vært dumt!

Ikke minst Championatet på ene dalmisen min:P

Ooooooooooooog kunne flytte sammen med typen min som forøvrig bor i Nederland:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks noe sånn????

diverse6.jpg

:wub:

*mumle noe om at her har jeg vokst opp.... Ikke akkurat på bruket da, men i det røde huset oppe i skogen. Besteforeldrene mine eier bruket*

Av en eller annen merkelig grunn ser det der kjent ut :wub:

---

31305.jpg

Bildet hentet fra google.

Kommer jeg igang med RIK grunnkurset kunne jeg tenkt meg en Rottis til og et kvinnfolk som kan veeldig mye om hund :banana::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dobermann med greyhound gemytt hadde vært helt fantastisk :wub:

Og så skulle jeg ønske jeg var driiiitgod på hundetrening og kunne jobbe med det. Nesten litt sånn cesar millan :wub:

Og at hundene mine er snille og greie resten av livet, og at de ikke dør pga skade eller sykdom i tidligere alder.

Var litt mer tålmodig og rolig, og evig optimist. hehe

Her er en hannhund jeg syns er utrolig flott! Kraftig og fin! Det er bestefaren til Nitro

fiin hannhund

Og denne hannhunden og også smashing! (tenker kun utseendet nå) Her er også fargene fine

enda en fin hannhund

Og en nydelig tispe, Nitro sin mor :wub: Har møtt henne i virkeligheten, og hun er veldig fin! Og spesiellt fargene *ønske seg*Fiiin tispe

Her er en annen flott tispe. Liker de som ikke er såå spinkel:)fin tispe 2

Sånn, ihvertfall noen eksempler på hvordan drømme greyen ser ut :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett lite beskjedent ønske jeg: At jeg vinner V-75 potten i morgen, 26 millioner kroner hadde dekket det meste..

Gråtass, du er så ydmyk :wub:

Jeg ønsker meg ett ferdig oppusset hus med påbygg + ny garasje.

En agilitybane nederst på tomta.

En nydelig Leonbergertispe med sort maske

En blue merle Aussietispe med moderat vokt

En Phalenetispe fra Mon-Cheri Kennel :wub: (Den er kanskje i boks)

Til slutt ønsker jeg at jeg får drømmejobben etter jul :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Gråtass, du er så ydmyk :wub:

I know.. Jeg syns jeg var det jeg da, alle andre har lange lister med ønsker, jeg har bare ett pitteliteønske som jeg gjerne skulle ha fått oppfyllt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, være like beskjeden som Gråtass og håpe på å bli lotto-millionær eller noe sånt :wub:

Ønsker meg ett hus på landet med stor tomt. Ellers vet jeg ikke, mange raser jeg gjerne kunne tenkt meg å ha fordi de tiltaler meg med tanke på bruk/utseende bl.a Jeanette sine ekorn, eller en klon måtte det blitt da :wub: , malle. Der stoppet det vel så langt, vil ha flere bc'er, men ikke på en gang. Akkurat nå er jo ingen hund aktuell, de jeg har må bli gamle først.

Ønsker meg en afghansk mynde en gang i verden, bare fordi den er pen. Men det får bli når jeg blir gammel og ikke har behov for å konkurrere i lydighet osv noe mer.

Ellers så tror jeg nok jeg har alt jeg ønsker meg :banana:Jeg har jo denne også: Og en kjekk, pen, rik, hundeinteressert, smart, mystisk, romantisk, morsom, sexy, høy og mørk, sjarmerende, snill, atletisk, velbygd mann :yawn: Minus rik, mystisk og atletisk og helt objektivt selvfølgelig :wub: Godt man har forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en afghansk mynde en gang i verden, bare fordi den er pen. Men det får bli når jeg blir gammel og ikke har behov for å konkurrere i lydighet osv noe mer.

Jeg hater å knuse drømmer, men en afghaner er ikke noen latmannshund, om du tror det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å knuse drømmer, men en afghaner er ikke noen latmannshund, om du tror det...

Nei, ikke sånn ment :wub: Er fullt klar over at det er en løpende virvelvind som absolutt krever sitt av mosjon/aktivisering/trening. Jeg kan bare ikke se for meg den type hund som elite-hund i lp, var bare det jeg mente. Må gå lei av lp først :wub: Og så evt konvertere til lc... :wub:

Men igjen, bare drømmer det her, samboer vil ikke ha mynde i det hele tatt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å knuse drømmer, men en afghaner er ikke noen latmannshund, om du tror det...

Ønsker meg også en afghaner og en saluki. Bare fordi de er pene. Kommer nok aldri til å få det, men pene er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Phalenetispe fra Mon-Cheri Kennel :) (Den er kanskje i boks)

Så spennende! Hun som har Mon-Cheri kennel, Mona, eier søsteren til Blondie :o Dobs Otezza The Rising Star, mamma'n til Mon-Cheri's After Eight Godis. Hvem skal du ha valp fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Hun som har Mon-Cheri kennel, Mona, eier søsteren til Blondie :o Dobs Otezza The Rising Star, mamma'n til Mon-Cheri's After Eight Godis. Hvem skal du ha valp fra da?

Fra Godis og Kimberbells Jacko Jackolito :) Ellers så skal Otezza og Tila's Beetlejuice ha valper nå også men det er jo Papillon.

Håper bare Godis får ett par tisper. Mona skal beholde ei tispe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...