Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, jeg ønsker meg....!


Poter

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
men akkurat nå ønsker jeg at jeg plutselig kunne alt som står i pensumbøkene, og kunne erklære meg ferdig med studie!

Oh kjenner at jeg er veldig med på det ønsket der for tida...

Meeen, sånn ellers en bil med plass til to store hundebur baki og en eh voksen belger til som jeg har hatt fra den er valp :lol: Har lyst på to hunder jeg, men jeg samtidig veldig glad for at jeg ikke har valp som må tas hensyn til lenger. Jeg hadde ikke takka nei til et lite hus med stooor inngjerda hage heller, men har det egentlig veldig fint her jeg bor nå. Og om jeg skulle fått det ville jeg hatt et koselig turspann på omtrent 8 godt pelsa, langbeinte, lette alaska huskyer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar
Det var jo en fiks ferdig en her til salgs eller omplassering for litt siden. :)

Det kan hende det, men jeg har ikke fått "ok" fra sambo ennå, og i tillegg bor vi i leilighet hvor det ikke er lov å ha dyr :lol: It breaks my heart though! Gleder meg såååånn til jeg får min helt egen lille klomp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ønsker meg en engelsk bulldog som skal prøves i gjeting :lol:

Og jeg ønsker at enkelte ikke var så innmari nedlatende til alle andre raser enn de ytterst få de likte selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at enkelte bør se rasen sin sine begrensninger :lol:

Tja.. Så vidt jeg kan se, så har ingen kommentert mitt ønske om å bli lottomillionær eller eie av småbruk, så jeg veit ikke helt hvorfor man plutselig skal være realistiske og ha en finger i jorda i denne tråden.. Det er en ønsketråd, liksom.. Ikke en "Sånn er det"-tråd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Så vidt jeg kan se, så har ingen kommentert mitt ønske om å bli lottomillionær eller eie av småbruk, så jeg veit ikke helt hvorfor man plutselig skal være realistiske og ha en finger i jorda i denne tråden.. Det er en ønsketråd, liksom.. Ikke en "Sånn er det"-tråd..

Hvis det hadde vært en "Sånn er det"-tråd måtte jeg nok fjerne en del av det jeg har på ønskelista mi... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at enkelte bør se rasen sin sine begrensninger :lol:

Men i så fall trenger jeg en forklaring på hva IPO består av, jeg trodde det bare var lydighet og bite en pølsemann. Og hvorfor i så fall kan ikke en krotis kunne det? Bare lurer jeg asså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at Boris skal bli narkotikahund... :lol:

Willmann førerhund

Vigdis skal bli... ehrhm.. Viltsporchampion..

Og jeg ønsker at Synnøve skal få ønskene sine oppfyllt,og at hun avler en sånn multibrukshund til meg. :)

Da kan jeg dope meg ved behov,ikke bruke mere penger på tittere og spise vilt når jeg har lyst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg låner bildet, Mailin (http://www.lappeteppet.com), hvis ikke skal jeg ta det vekk med en straks.

Dette er nok min store drøm, en brun dobermanngutt (evt tispe) med godt med drifter som skal trenes i IPO og nbf-bruks.

Dette er da Mezzrow's Jutas, eller Maximus som han kalles:

c7822.jpg

Jeg også. Savner Dobermann igjen.

77301314_b398f59fa0_o.jpg

En dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt to. :aww:

Trente en god del med den ene. Oppdretter på nummer en er ikke kjent, men oppdretter nummer to, diskuteres det jo fint om her allerede. :aww:

Fornøyd, ja. Etter omstendighetene. :whistle:

Åå, så misunnelig jeg er! :aww: Alle sammen her om kring frarådet meg dobermann da jeg ville ha det nå en stund før jeg valgte å kjøpe groenendael igjen. Men jeg mistenker at det er mest om å gjøre å finne en bra oppdretter. :ahappy:

Legg gjerne ut flere bilder om du har. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så misunnelig jeg er! :aww: Alle sammen her om kring frarådet meg dobermann da jeg ville ha det nå en stund før jeg valgte å kjøpe groenendael igjen. Men jeg mistenker at det er mest om å gjøre å finne en bra oppdretter. :whistle:

Legg gjerne ut flere bilder om du har. :aww:

Oppdretter og foreldredyr med tavlen bak er utrolig viktig. Av erfaring virker det som om det er mye frynsete nerver ute og går i landet her. Har tittet litt på kenneler, men det er ingen i Norge som faller helt i min smak. Ikke enda, i hvert fall. Så ut på leting etter den riktige kombinasjonen, og tid som klaffer, så er det bare å kjøre på. :ahappy:

Har ikke mange bildene igjen på denne PC-en, dessverre. Har drevet og flyttet, så må bare prøve å drive opp en ekstern harddisk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ønsker jeg meg masse snø, ett hundespann og fri fra alt slik at jeg kan bo i lavvoen min med bikkja + gubben og huskiene. HErlig!

Kom å hent! Jeg er drittlei snø! Ble lei av snøen før den kom! :icon_confused:

mitt ønske er å bli kvitt øyesykdommen min!

Og finne den perfekte mann som klarer å holde ut med meg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig träd, hihi!

Önsker meg en svart, kraftig og flott Dobermann hannhund, som er födt naturlig med "kuperte" örer og hale..

gero_v_klingbach.jpg

Ooog, en eller annen gang en skikkelig flott Grand Danois *drömme*

deutsche-dogge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...