Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalper


Synnikken

Recommended Posts

I midten av August var min søster og jeg i Hønefoss. Vi hadde med oss kjære Vigdis'en vår som skulle parres med kjekke Tangetoppen's Obelix.

Hans titler er EUW-09 EUjW-08 NORDjW-08 CR jCH IR CH DKCH Enn så lenge... :P

Obelix:

Obelix.jpg

Obelix er en kompakt kar med ett fantastisk gemytt. Han viser seg og har gitt mye bra hittil. Han har også en utrolig flott farge hvor ålen som mopsen opprinnelig hadde på ryggen er temmelig fremtredende. Han er rett og slett en vakker gutt som jeg har "siklet" på helt siden han var liten gutt. :lol:

Soldronningens Vigdis

Vigdis:

msdlkmsdksld.jpg

Vigdis er en artig liten frøken, hun er innenfor rasestandard når det kommer til mops (6-8 kg) noe som dessverre ikke er så vanlig blandt mopser lengre :( Hun er en liten oppmerksomhetssyk frøken på tre år. Hun har hatt ett kull før og hennes beste resultater er CK og ett Cacib.

Vi har stor tro på dette kullet i en utstillingsring. Vi har gledet oss i mange mnd til at Vigdis skulle få løpetiden sin, og håper hun har tatt seg. Termin er i midten av oktober. Innen den tid skal vi både på ultralyd og røntgen. :P Dette blir kennel Marmelade sitt første kull under kennelnavn :P og vi er allerede i full gang med å finne morsomme navn! Vi tar med glede imot tips-temaer som gjerne er litt spesielle/morsomme/rare

Vi venter i spenning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Så spennende da! Kan dere få flere farger enn det foreldredyrene har? Fawn?

Og tenker dere å beholde valp selv fra dette kullet?

Fra dette kullet forventer vi kun fawn fargede valper ja :lol:

Ja, hvis det kommer tispe® blir nok en eller to beholdt ja. :P:(Mumler noe om at det mennene ikke vet om har de ikke vondt av.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, spennende! Lurer på hvorfor jeg alltid har sett for meg Vigdis som svart.

Sikkert fordi jeg har sagt hun er søsteren til Boris :lol:

Elsker å finne på navn! Skal dere ha norske eller engelske navn? Tenker dere å ha navn på en bestemt bokstav eller et tema?

Første forsøk:

Marmelade's Appelsin , Aprikos, Rabarbra.

Marmelade's Jam-Jam, Jelly Bean

Temanavn! :( søs er litt opphengt i flåklypa, men få jentenavn der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, jeg må spørre hvor mange mops har du egentlig? :) Jeg har alltid trodd at du bare har hatt en (Boris), men det høres virkelig ut som du har flere :P

Tekninsk sett eier jeg kun Boris :rolleyes2: Det er kun han som bor hos meg 100%. Men min søster har 6, pluss en som hun skal ha ett kull på ;) Så jeg ser på de som "mine". Min søster og meg har litt slik "dine hunder er mine hunder" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Koselg med slike hyggelige tilbakemeldinger. :icon_redface:

Idag har vi vært på Ultralyd, Vigdis er STOR og FEIT, for å si det mildt. :innocent:

Hun har hvertfall tre valper viste ultralyden men vi mistenker flere pga hennes store størrelse såpass tidlig i svangerskapet.

Vi skal ta røntgen 5 Oktober, og 15-16 er beregnet termin :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...