Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalper


Synnikken

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

YEpp :o

Jeg må vel etterhvert nevne at vi ikke kun venter dette kullet, men ett til.

Vi har hatt en tyvparring mellom Willmann og Petra, det var planer om å parre disse, men ikke før neste løpetid.

Men de fikset biffen uten lov å nå er det ventet noen små der også ca 10 dager etter Vigdis nedkommer. Hun er bekreftet drektig ved ultralyd der vi så to stk.

Skal legge inn bilder av de etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var kanskje litt tiligt men dere kunne vell ikke ikke ha stoppet det viss det var ein tyvparring.

Vi kunne jo gidd henne en abortsprøyte.

Men vi valgte å la være siden det blir to kull så tett oppi hverandre også fordi min søster som eier Petra i det store og hele har jobbet på vet-klinikk å har sett mye dårlig reagering på disse sprøytene.Vi vet at Vigdis har ett fantastisk morsinstinkt. Så vi håper hun kan ta over om Petra ikke skjønner noenting.

Men vi håper på det beste :icon_confused:

Ellers så er Vigdis idag på dag 57, det nærmer seg, men vi har ikke begynt å stresse med noenting som helst ennå. :icon_confused: Hun har roet seg litt i vekst nå, men håper på ett bilde på dag 60-61 :icon_confused:

Peta skal røntges på mandag! :innocent: hun er liten så 2-3 valper maks vil jeg tro :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det med keisersnitt på mops egentlig? Forventes det at dere må ta keisersnitt, eller føder de normalt? Jeg tenker med størrelsen på hodet osv....

Har noen av dem hatt kull før?

Mopser føder som oftest normalt.

Vigdis fikk ifjor ett kull på seks valper, hvorav hun fødte fem av de, men sjettemann (vært død en stund) hadde en knekk i nakken som gjorde at hun ikke fikk han ut normalt. Hun ble da tatt keisersnitt på, men hun kan føde selv. Vi regner med hun greier å føde de tre hun har nå selv.

Petra har aldri hatt kull før, men kommer fra ett kull hvor mor fødte alle seks valper selv. Så vi håper dette "ligger litt i slekten" :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir såå bra :ahappy: Gleder meg fælt på deres vegne, og til bilde spam!

Moren til Bosse fødte alle 8 selv. Dette var hennes 3 kull, og hun hadde fått 8 valper de to andre kullene og, som hun også fødte selv.

Moren til Gulla fødte alle 9 selv, og nå ble jeg litt usikker på Brumle? Men Lillemor fødte vel alle selv hun og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...