Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal sonistene lese i sommer?

ida

Recommended Posts

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Holder på med "Veien til Jerusalem" (første bok i Arn-serien) nå. Har ikke kommet så langt enda, og så langt syns jeg den har vært litt småkjedelig. Håper det tar seg opp, men mulig jeg har for høye forventninger til boka etter at den har blitt skrytt så av. Er den bra så tenker jeg å fortsette med resten av serien.

Den tar seg opp! Så bare hold ut :rolleyes2:

Skrevet
Den tar seg opp! Så bare hold ut :lol:

Det er bra, for de 3 første kapitlene var treige. Nå begynner det å bli litt mer action da, så har ikke gitt den opp enda. :rolleyes2:

Skrevet

Nå har jeg akkurat plukket fram igjen "Is anybody out there" av Marian Keyes. Skal også plukke fram igjen "Wuthering Heights" senere, pluss sikkert endel nytt :rolleyes2:

Skrevet

Har begynt på Pippa Lee's hemmelige liv, og den virker så langt veldig lovende.

Skrevet

Er midt inn i Brisingr, hva sommeren ellers bringer av litteratur er ikke enda bestemt :icon_redface:

Men det blir nok så jeg leser Fell (på engelsk, ulvefantasy :frantics: ) ,boken etter The Sight som jeg leste for litt siden. :lol:

Skrevet

Skal først og fremst lese ferdig Fidel Castro biografien jeg begynte på i fjor. Deretter har jeg tenkt å lese "The clerical quintet" (fantasy serie av R.A. Salvatore). Tror ikke jeg rekker mer enn det. :icon_redface:

• 4 weeks later...
Skrevet
Nå er jeg godt igang med The Return av Victoria Hislop, og så langt liker jeg den. Leser den på engelsk (leste Øya på norsk), og jeg kjenner at det er sjelden jeg leser noe annet på engelsk enn fantasy- og det merkes! Så det er litt utfordrende også, og det er deilig:)

Regner med at det er "hjemkomsten" på norsk. Den fant jeg ikke i paperback, så det ble "boktyven" i steden. Da er altså "boktyven", "vinter i Madrid" og "ingen var vitne" (en Lynley og Havers bok) i kofferten. Ingvild tar sikkert med seg noen av disse vampyrbøkene. Hun driver med toern nå og har vel de neste to på engelsk, tror jeg.

Etter Shantaram sitter jeg litt med samme følelesen som etter Stig Larssonbøkene. Hva nå, liksom? Liker tjukke bøker som tar meg langt inn i en annen virkelighet, jeg. Nå skal jeg bli banditt i Bombay på åttitallet. Litt seint ute, men det gjør ikke noe. :ahappy:

Skrevet

Akkurat ferdig med Ansikt til Ansikt av Gunnar Staalesen. Tok meg en uke å lese den ut, før det var jeg akkurat ferdig med Bitre Blomster av samme forfatter. Har startet på New Moon av Stephenie Meyer

Skrevet

Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :ahappy:

Skrevet
Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :ahappy:

"Hodejegerne" er ikke om Harry Hole, men utrolig kul bok!

Skrevet
Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :)

Da leser du dem baklengs :) Den første er jo Flaggermusmannen...

Skrevet

Nå er det jo litt "for sent" for MJ, men for alle som vurderer å begynne på Hole-serien - les dem i riktig rekkefølge! De er sikkert mer enn gode nok krimbøker om man leser dem frittstående, men historien om Hole er mye av grunnen til at jeg elsker disse bøkene, og den mister man mye av om man leser i vilden sky. Bare et lite tips :)

Skrevet

Glemte å skrive hva jeg leser selv da :) Leser Coelhos Alkymisten nå, foreløpig virker den bare oppskrytt. Så har jeg handlet Himmelblomsttreet som blir neste på lista, så Hodejegerne, og så har jeg kjøpt Mankells afrikaromaner samlet i ett bind. Gleder meg :)

Skrevet
Da leser du dem baklengs :) Den første er jo Flaggermusmannen...

Ja. :) Jeg tok med meg Snømannen på ferie(siden jeg fikk anbefalt den), men leste den ut etter et par dager så da måtte jeg kjøpe en ny bok, og da tok jeg den første og beste jeg fant som var Frelseren(ikke all verdens utvalg der jeg var). Nå leser jeg de Harry Hole-bøkene jeg har funnet her hjemme, og jeg synes det går helt fint å lese de i denne rekkefølgen, hehe. :)

Skrevet

Starta sommeren med å lese "Marley and me" -anbefaler den ikke...Kjedelig og litt hjernedød litteratur etter min smak.

Så leste jeg "De dødes tjern" av Knut Nærum. Jeg er jo veldig glad i han og likte boka godt. Anbefaler den.

Nå leser jeg "Huset ved moskeen" av Kader Abdolah. Foreløbig liker jeg den veldig godt!

Skrevet

Jeg synes "Marley and me" var en flott bok jeg :) Kanskje ikke så veldig spennede, men koselig og god.

Jeg har lest "Øya"/"The Island" og synes det var en kjempegod bok. Handler om en leprakolloni hvor alle de spedalske ble plassert..

Også ble jeg akkurat ferdig med "The Host". Synes dette var en spesiell, men god bok. Man ante liksom aldri hva som kom til og skje, og hvordan ting skulle løse seg.

Ellers har jeg lest en del i "Hundens stell og helse", ante virkelig ikke at genetikk og arvelæren kunne være så spennede :)

Litt før ferien var jeg også gjennom HP serien på nytt, den blir man jo aldri lei av :)

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med "Jeg vinket ikke, jeg druknet" av Anne B. Ragde. Har også lest "Balansekunsten" av Rohinton Mistry tidligere i sommer. Nå har jeg tenkt å lese Snømannen. Ble anbefalt den av søstra mi, som sa at hun ikke fikk sove på natta etter å ha lest den, :)

Noen som har lest boken "Gutten som hadde svaret på alt" ? Husker ikke forfatter.. Lurer på om den er bra rett og slett. Har lyst å lese den, men hater å kaste bort tiden på dårlige bøker. :)

Skrevet
Er midt inn i Brisingr, hva sommeren ellers bringer av litteratur er ikke enda bestemt :P

Men det blir nok så jeg leser Fell (på engelsk, ulvefantasy :whistle: ) ,boken etter The Sight som jeg leste for litt siden. :P

Er den bra? Har skikkelig litterær mangel her nå, og trenger noe gøy å lese :lol:

Hittil i sommer har jeg lest Twilight-serien to ganger, Marley og jeg fem ganger (herlig bok, leser den på senga når jeg kjeder meg) Jordens Barn av Jean M. Auel, Ringenes Herre, House of-Night-serien, (vampyrserie, engelsk) hele Harry Potter-serien for ørtende gang (nei, ikke lei enda :P ) og alle mine 400 pennybøker :P

Såe... Noen som har forslag? Liker ikke sånne typiske krim-bøker...

Skrevet
Er den bra? Har skikkelig litterær mangel her nå, og trenger noe gøy å lese :lol:

Hittil i sommer har jeg lest Twilight-serien to ganger, Marley og jeg fem ganger (herlig bok, leser den på senga når jeg kjeder meg) Jordens Barn av Jean M. Auel, Ringenes Herre, House of-Night-serien, (vampyrserie, engelsk) hele Harry Potter-serien for ørtende gang (nei, ikke lei enda :P ) og alle mine 400 pennybøker :P

Haha, høres ut som om vi har nogenlunde lik boksmak :P Bortsett fra at jeg ikke er noen Ringenes Herre fan. Hvem blir vell noen gang lei Harry Potter bøkene?? Absolutt verdens beste serie :whistle:

Skrevet

Til nå har jeg lest Ringenes Herre og Hobbiten igjen, og om jeg gidder, så skal jeg prøve meg på Silmarillion igjen, men jeg syns å huske at jeg syns den var kjedelig..

Nå skal jeg begynne på Liza Marklunds "Nobels Tesamente" og etterfølgeren "Livstid".

Livstid har jeg også lest i sommer, og jeg har visst kjøpt boka etter også i serien om Annika Bengtzon, og kom vel frem til at jeg skulle prøve å finne bøkene fra før Livstid før jeg leste En plass i solen.. Det er visst bare 6 bøker det.. hehe

Skrevet
Jeg er akkurat ferdig med "Jeg vinket ikke, jeg druknet" av Anne B. Ragde. Har også lest "Balansekunsten" av Rohinton Mistry tidligere i sommer. Nå har jeg tenkt å lese Snømannen. Ble anbefalt den av søstra mi, som sa at hun ikke fikk sove på natta etter å ha lest den, :lol:

Noen som har lest boken "Gutten som hadde svaret på alt" ? Husker ikke forfatter.. Lurer på om den er bra rett og slett. Har lyst å lese den, men hater å kaste bort tiden på dårlige bøker. :P

Den har jeg lest, og selv om jeg synes filmen var fin, var boka mange ganger bedre, den anbefales!

Akkurat nå holder jeg på med "To kill a Mockingbird" av Harper Lee (virker lovende) samtidig om jeg hører "De elendige" av Victor Hugo på lydbok mens jeg maler huset. Er så gøy med radioteateret :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...