Gå til innhold
Hundesonen.no

har hunden din utstillingsfeil?


MarieR

har hunden din utstillingsfeil?  

28 stemmer

  1. 1.

    • ja
      15
    • næi
      13


Recommended Posts

Man kan kanskje bare stemme en gang? Jeg burde egentlig stemt en nei en tja og en ja, nå ble det bare en ja. Bris er overbitt og 5 cm for høy. Luna er to cm for høy (men har fått gult) mens Likka er omtrent perfekt :lol: Noen vil nok titte ekstra etter på halen hennes da, den har en skikkelig krok til ene siden, men siden hun sjelden tar halen opp over ryggen på utstilling så har hun ikke fått noen trekk for det enda. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overbittet.jpg

Man kan vel på en måte si at dyret mitt har utstillingsfeil ja. Overbitt, også er a litt lav i forhold til standarden, men det kan godt hende at det har noe å gjøre med at jeg ikke er så flink til å måle og at Tinka ikke er så flink til å stå stille mens jeg måler (men Tinka er omtrent like høy som Cita, og Cita er femtien cm høy i mankehøyde i følge Benedicte, så Tinka er litt lav hun også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, hva svarer jeg her da?

Tinka har samme problemet som Pito, forlite underpels, men har fått 1 cert så god nokk til å avle på. hun holder også maks høyden for hannhunder så hun er vell en smule stor for å være tispe.

Aiwa holder standarden perfekt(ut i fra bøkene i hvertfall), men mangen dommere mener huner en smule for høy for å være tispe(noe som bare er noe stort tull når standarden er 53+/-3cm og hunden er 53 cm høy).

men hun hadde vært god nokk for avl hadde det ikke vært for sterk hd, hun har fått 5 cert(mangler et stort et).

Småen holder standarden fint, både høyde, pelsmengde og ellers, hun har 3 cert 2 store og et vanlig og er NUCH.

Astrix har vi ikke hatt så lenge,men han er ca 1,5 cm for høy i forhold til standarden(standard for hanner er 30-38cm han er ca 39,5cm).

han har ellers ikke noe annet en kan plukke på han enn høyden, og har fått 1 ck på sin andre utstilling(har bare blitt stilt 2 ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og nei...

har ikke prøvd å stille henne...

det står i rase standaren at de ska ha hvitt bless mellom øynene og oppover mot ørene..

Tini har jo et hvit bless men det er litt skjeift.. så det er ikke det ønskelige blesset...

skal prøve å stille henne en gang for å få vudering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...