Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

17" er 17 inch, og da må du gange det med 2,5 og da får du cm. Så 17" blir da 42.5 cm. :aww:

Inch ja hehe :wub: det visste jag väl... :hmm: not! :aww: Okej tuuusen tack för svar :aww: Då ska jag ta mig en ny titt på collarmania igen :aww:

Skrevet

Kos deg! :aww:

Et tips er å søke på Ebay: Dog collar M (medium) feks. eller leather collar, cool collar,bling collar, spike collar etc. Da får man mange ferdige halsbånd og man kan finne mange billigere enn på collarmania. :wub:

Jeg syns collarmania er litt uoversiktlig egentlig å bestille ifra. Og mitt siste derifra ble jeg ikke så fornøyd med, fordi mønsteret på stoffet ikke ble bra sydd på. På ebay ser man det ferdige resultatet.

Skrevet

Kos deg! :aww:

Et tips er å søke på Ebay: Dog collar M (medium) feks. eller leather collar, cool collar,bling collar, spike collar etc. Da får man mange ferdige halsbånd og man kan finne mange billigere enn på collarmania. :wub:

Jeg syns collarmania er litt uoversiktlig egentlig å bestille ifra. Og mitt siste derifra ble jeg ikke så fornøyd med, fordi mønsteret på stoffet ikke ble bra sydd på. På ebay ser man det ferdige resultatet.

Oh tuuuusen tack igen snälla Djervekvinnen :hmm: ebay ska checkas ut! Har aldrig sett där förut så jag får se om jag hittar rätt :aww:

Skrevet

Kos deg! ;)

Helt enig, mange av de ferdig sydde på e-bay er myye bedre enn Collarmania :)

Skrevet

Jeg er fornøyd med alle mine fra collarmania, de holder og holder, og er ikke redd for at de plutselig skal ryke. Bestilte ett lærhalsbånd fra ebay, skulle visst være til sterke hunder osv, men holdt ikke lenge gitt. Var et veldig fint bånd da, til pynt eller hunder som ikke trekker, bilde av det lenger opp i tråden :)Er jo også så mange forskjellige selgere på ebay da, så mye bra og :icon_confused:

Enig i at collarmania har en litt uoversiktlig side (men den har blitt bedre nå), men det er verdt litt knoting, synes nå jeg :)

Skrevet

Enig med LolaP :) Det eneste jeg har merket på det halsbåndet jeg har brukt mest, er at pyntestoffet på utsida blir litt slitt etter et par års bruk. Venter i skrivende stund på nytt halsbånd med rødt bandana-mønster :icon_confused:

Skrevet

Jeg har et i samme type som det jeg la ut bilde av nå, altså halvstrup.Har hatt det i ca to år, og er det halsbåndet som er mest brukt her, nå er det veldig slitt og det ytterste laget er hullete, så derfor måtte jeg ha nytt, men det er skikkelig kvalitet altså! Minuset med kjettingen er at den ikke er rustfri, så må være litt obs på det, rust gjør seg ikke på hvit pels :) så må passe på å tørke det. Digger collarmania :icon_confused: Kule, holdbare halsbånd.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med halsbåndene mine fra Cozy Critter

Helt OT: Hvordan vasker man bånd med kjetting på best mulig ? Lillegutt sitt er blitt så møkkete

Skal legge ut bilde av de etter en vask.

Skrevet

Skjønner at jeg tydeligvis bruker laaaaaangt under middels med penger på halsbånd i forhold til mange her.

Er utrolig kjedelig av meg og holder meg til samme type år etter år til samtlige hunder.

Varierer kun på farven...hehe... så fantasifull er jeg.

Hampus er kongeblå hund, Linus er rød hund og Gåttfred er svart hund.

De har da matchende lenker.

Kjøper halsbånd hos Tropehagen zoo, sikkert 3 ganger i året, og da stort sett i forbindelse med reiser på større utstillinger.

Da vil jeg gjerne ha nye og freshe bånd som ikke er falmet i farven.

Men det er samme bånd og samme farver.

IMG_0904.jpg

Jeg har dog et halsbånd til Hampus som er litt mer spesielt.

Special edition, homemade.

Det er Lexusbåndet hans.

Siden han "kjører" Lexus så må han jo ha et Lexushalsbånd liksom...

Men tror vi har brukt det en gang.

IMG_1590.jpg

Skrevet

Fantasia har bare et helt vanlig reflekshalsbånd, gidder ikke noe mer fancy før hun er full størrelse :P

Kan noen linke meg til en side der man kan få spesiallaget? Finnes det? Siden hun bare blir Fanta til vanlig så hadde det vært kult å ha et med fanta-logoer.. :ahappy::P

Skrevet

Det er neeeesten så man revurderer valg av rase (Shetland sheepdog) og heller velger noe korthåra, sånn at man kan gå bananas på nettbutikker som Collarmania med halsbånd og "stæsj"! :lol:

Men det er liksom så liten vits i et arsenal av kule halsbånd, når hunderasen har en løvemanke av pels rundt nakken... Hm!

Skrevet

Her er mine bidrag:)

DSC_1247.jpgDSC_1248.jpg

Jokke Wind Lysebrunt

DSC_1254.jpgDSC_1253.jpg

Jokke Wind Svart

DSC_1259.jpgDSC_1260.jpg

Jokke Wind mørkebrunt

DSC_1261.jpgDSC_1262.jpg

Jokke Otto svart

DSC_1255.jpgDSC_1258.jpg

Jokke Mamba

DSC_1265.jpg

Jokke Delux sele (bare til pynt omtrent:)

DSC_1264.jpg

Jokke Wasa

DSC_1263.jpg

Tror det heter BOBI eller noe

DSC_1249.jpgDSC_1252.jpg

Hunter x2

DSC_1268.jpg

Hunter x2

DSC_1271.jpg

Hunter x2

DSC_1269.jpg

x2

Veldig fornøyd med Hunter og Jokke-produkter med andre ord;)

halsband452.jpg

Båndet som jeg nettopp har bestilt

Nydelige halvstrup myndebånd

Skrevet

Opus: Så utrolig fine! Hvor har du kjøpt de? :icon_redface:

Det meste på internett og noe i Tyskland. Ikke lett å få tak i Jokke-produkter! men søk på det så finner du sider man kan bestille det fra:)

Skrevet

Så fine! Synd siden ikke er på engelsk! :icon_redface:

Har selv bestilt et fin halsbånd fra ebay. Gleder meg til å se hvordan det er. Det er vanlig martingale bånd. Jeg syns myndebåndene blir så brede til min hund da jeg må ha litt større størrelse. Blir for mye halskrage preg over det når det blir 5 cm +. Da syns jeg de vanlige båndene blir penere. Litt dumt egentlig, for myndebånd er så fiiine til de som passer det.

Kjøpte et myndebånd fra Tjekkia som ble for trangt til Nitro. :)

Så det er fortsatt til salgs!

collar5.jpg

Skrevet

Oh.. En side jeg lett kunne blikk blakk på jah...! Hvordan var det å bestille derifra? Sendte du det på mail?

Ja det var bare å sende mail. Fikk svar ganske fort!

Skrevet

Så kul tråd :P

Her er mitt bidrag.... :D

noen valpehalsbånd, unghund, og voksen.

Det rosa med hjerter kjøpte moren min til den første tispa mi da hun var valp. det fikk jeg maange kommentarer på. haha.... særlig mannfolka synes ikke det var så veldig kledelig på en presa-valp. :D

002-1.jpg

003-1.jpg

005-3.jpg

en skikkelig presa må ha et skikkelig presa-halsbånd. :(

007-2.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...