Gå til innhold
Hundesonen.no

Puma - Et pjusketroll

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet

Ja, nå var det vel på tide at lille Pumaluma fikk sin helt egen tråd. Hun er en meget søt frøken, som tar det meste på strak labb. Jeg har drømt om en liten pyrretispe i nesten 2 år, og det er utrolig deilig og endelig ha en liten en hjemme. Her kommer litt info og bilder om Puma:

Navn: Jomgardens Hippie

Født: 25.02.09

Mor: SUCH Klubbvinnare - 08 Blues des Drayeres

Far: NLCH LUXCH JW-02 JWW-02, Lux.Jeugdkampioen-02, BW-04 Aubisqbleu du Val d'Ares

Farge: Sort med hvite avtegn

Planene med Puma er først og fremst agility. Planen er også å holde på med spor, og kanskje prøve oss på et NVCH. Men vi får se hva vi får til i agility´n først, for den prioriteres.

DSC_0247.jpg

DSC_0248.jpg

Her har vi startet å trene innkalling ved at Maria holder henne og jeg kaller inn. Er ikke sikker på hva det blir på norsk, men på engelsk er det ihvertfall "restrained recalls." Frøkna kommer som en kule ihvertfall.

DSC_0270.jpg

Ella og Puma leker helt likt, masse lyd!

DSC_0139.jpg

Pumisen hviler under pausen. Pausen varte i ca. 5 timer :) Vi gikk kun i 1 time.

DSC_0084.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0160.jpg

Sånn, det får holde for denne gangen.

Skrevet

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene :lol:

Lille Pumisen ligger nå og snorker etter tur med onkel Ludde (labbis.) Hun er en ordentlig tøff liten frøken, og selv om han er 5 ganger så stor som henne er det klart at hun skal klatre på han :)

Skrevet

Ups her var jeg litt sent ute, men bedre sent enn aldri ;)

Grattis med søt pumababy ;) Hun var veldig søt- som alle pyrrebebisene jeg har sett *mimre*

• 1 month later...
Skrevet

Lille beist vokser, og jeg synes at hun er blitt ganske kul. Hun er veldig tøff, leken og lærevillig, som var akkurat det jeg ønsket meg.

Rett og slett herlig.

Vi har funnet på en del sprell den siste tiden, og her kommer et lite bildeutvalg, hun er nå 3 mnd og 2 uker:

DSC_0172.jpg

Utstillingshund :D Eeeller ikke.... (tips, sjekk halen)

DSC_0277.jpg

Rotta har badet....

DSC_0292.jpg

Ohoi, here I come!

DSC_0297.jpg

Raaaptus!

DSC_0366.jpg

DSC_0359.jpg

Hun er ganske veldig okey :)

EDIT: Den 7. juni fikk Puma 3 kusiner og 2 fettere!

Skrevet

SuperPuma :D Hun er virkelig herlig..! Gleder meg til å se hvordan fargen hennes blir når hun blir større. (Bare halsbåndet macher så er alt greit :) )

PS. Gjett hvem som har kommet seg inn hit også??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...