Gå til innhold
Hundesonen.no

Positive ting om deg selv!


HildeM

Recommended Posts

Jeg har en tid slitt med litt dårlig selvtillit, og noe jeg synes hjelper er å rett og slett lage en liste over positive ting ved meg selv.

Ikke vær redd for å ta i litt, det er lov til å være god i noe! Velg deg ut minst fem punkt, gjerne flere!

Og husk: Det er juks å spørre en venn!

---

Her er mine:

* Jeg er flink på skolen

* Jeg er fornøyd med kroppen min

* Jeg er flink med hjemmesider

* Jeg følger mine egne meninger, og gjør ikke det "alle andre gjør", men respekterer andre i den grad de fortjener det.

* Jeg har ikke så dårlig selvtillit lenger.

Men nå må dere komme med deres lister, for jeg vil ikke stå her helt alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm here I go er jo skammelig hvor vanskelig dette skal være:

Eg er flink på skolen

Eg er flink til å holde på hemmeligheter

Eg er tøff (type tåler mye og liker å utfordre emg selv)

Eg tar den utdanningen eg vil

Eg er flink til å vise vennene mine at eg setter pris på dem

puh det var ganske vanskelig det ja. Jajaj øvelse gjer mester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vanskelig, men jeg prøver:

* Jeg er flink til å håndtere Luna (i forskjell til søskenene mine)

* Jeg er flink til å tåle en støyt

* Jeg er flink til å holde på hemmeligheter

* Jeg er flink til å passe dyrene mine

* jeg er flink til å skrive fortellinger (det var vanskelig å innrømme :) )

EDIT: Byttet den ene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Dette blir ikke lett.... :)

*Jeg er flink til å holde det pent hjemme

*Jeg er til å stole på

*Jeg er empatisk, omsorgsfull og en god lytter

*Jeg er tøff, tåler en støyt og er ikke redd for å ta i et tak

*Jeg er god til å snakke for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Er meget god i senga
  2. Er meg selv på godt og vondt
  3. 100% å stole på
  4. Er veldig hjelpsom (nesten så det det slår over til negativt ^^) (endel områder er jeg dog dårlig)
  5. Gjør jeg feil, så er jeg flink til å si unnskyld og lære av feilen.
  6. Flink til å gi skryt når det er på sin plass. (mye å gå på ennå, men ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg tar ting veldig fort, og husker dem for alltid. Nesten.

- Jeg er flink til å lese, tolke og få raskt oversikten over situasjoner (dette henger jo fint sammen med mitt enorme behov for nettopp det å ha kontroll over ting og tang, men her skulle man bare skrive positive ting, ja).

- Jeg er flink til å drøfte og analysere, og å se sammenhenger.

- Jeg er flink på skolen (men alt for dårlig til å være fornøyd med det jeg presterer).

- Jeg er flink til å forstå hva andre mener, og til å sette meg inn i deres situasjon.

- Jeg er flink til å tørre og si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jeg er flink til å dele senga med bikkjene. (Sover godt med 90cm bred seng og to bikkjer i tillegg til meg selv)
  • Er lite fordommsfull. (Særlig mot de jeg er enige med)
  • Er sprekere enn de fleste unge på jobben (Ikke si noe fordomsfullt om overvekt, kosthold og aktivitet nå)
  • Er glad i å lese god litteratur
  • Er flink i faget mitt
  • Har et stort hjerte for de som måtte ha bruk for det.
  • Er lite forfengelig (kanskje litt for lite)

Jeg hadde veldig lyst til å si at jeg er god i senga, bare fordi det ikke er forbeholdt menn. Men så lurer jeg litt på hvordan man kan vite det sånn egentlig. Sånt juger man jo om når man blir spurt, ja dere vet hva jeg mener. Dere over 16 og kanskje enda litt eldre, da. Dessuten bør man vel være praktiserende for å påstå noe sånt. Skriver jeg "var god i senga" høres jeg jo dau ut og det er jeg jo ikke. Ikke helt, iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig lyst til å si at jeg er god i senga, bare fordi det ikke er forbeholdt menn. Men så lurer jeg litt på hvordan man kan vite det sånn egentlig.

Ved hva man mener selv og stemmer dette med tilbakemeldinger(man stoler på), så vet man det jo. Det er mange damer/kvinner som er gode og selvfølgelig er ikke det forbeholdt menn å si det. Vi menn ser det kanskje på som stadfesting av fakta og kvinner som skryt(?) og/eller for privat å si noe om kanskje? Synd i så fall, men det får være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm skal vi se om vi kommer på noe :)

-jeg er flink til å lytte.

-jeg er flink med dyr

-jeg er flink til å hjelpe andre (noen ganger litt for mye)

-jeg er flink til å være tolmodig, mer med dyr enn med folk, men forstatt en laaaang lunte:)

.jeg er flink økonomisk

måtte tenke en stund nå for å komme på 5 ting, lettere med 3:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg også og det å starte ett slikt emne er jo også bare å applaudere, for vi?(jeg) er nok litt for flinke til å kritisere og henge oss opp i negative ting. Det er vel kanskje derfor vi?(jeg) langt lettere har fått en lang liste på negative ting om oss?(meg) enn positive - selv om jeg dog har flere en 6 ting å si positivt om meg selv (skrev en for mye i innlegg ^^)

edit: først nå så jeg du skrev "gjerne flere" .... ser ikke skogen for bare trær jeg ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde: Hva med "Flink til bilderedigering og pålitelig?

Mine... kremt...

*God til å lytte

*God mor/ omsorgsfull

*God rytter

*God handler

*Lett å snakke med

*Flink til å finne positive ting i det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

- jeg er flink til å skrive (når jeg bare vil...)

- jeg er veldig omsorgsfull

- jeg har ikke så lett for å åpne meg, men når jeg slipper noen inn, så kommer de aldri ut igjen, altså holder jeg på venner på godt og vont.

- jeg er flink til å fortelle folk jeg er glad i at jeg bryr meg om dem, og viser det gjerne ved å hjelpe, lage middag eller gjøre noe koselig for personen(e) det gjelder

- jeg er flink i journalistikk *den var hard å innrømme...*

- jeg føler selv at jeg er flink i å håndtere hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er utrolig vanskelig, det er nesten sånn at man har lyst til å sette ett "men" bak hvert punkt. Det er alltid sånn (hvertfall for meg) at ting jeg mener selv at jeg er flink til tør jeg ikke vise andre. Det er også mye jeg kan, men er for sjenert og stille til å ville gå inn og fortelle noen... tenk om jeg alikvell tar feil liksom Trenger å jobbe mer med meg selv her skjønner jeg :) Men here goes:

* Flink til å trene hund og hest

* Snill

* Pålitelig

* Flink på jobben min

* Lærer veldig fort/tar ting lett

* Tålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff sliter med dårlig selvtillit jeg også men får da prøve da :)

- jeg er flink til å inkludere andre (ikke altid positivt når de blir så avhengie av meg at de isolerer meg fra andre. har blitt MYE mobba (skjer fortsatt) så klarer ikke se at noen blir stengt ute :))

- jeg er flink med hunder (dyr)

- gjør mitt beste på skolen

- og jeg tror jeg er ganske tøff (tåler mye) i forhold til oppveksten min.

og det var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var vell klart at jeg skulle ha han som var mest lik moren sin, eller? Si hei til Lynwyr Pod, etter Pil og barnebarn av Lyn
    • Hva er det raseklubben i Finland gjør? Genetikknerden i meg har veldig lyst til å teste alt som kan testes, men avventer en stund, til jeg vet at andre helsetester er ok før eventuell avl. 
    • Dette blir et langt innlegg, men jeg vil gjerne fortelle om et problem vi hadde med hunden vår, og løsningen vi fant, i tilfelle det er nyttig for noen andre.  Hunden vår var ca 5-6 mnd da han begynte å få urolige perioder på ettermiddagen/kvelden. Han var urolig, intens og jaget halen/baken sin. Det var ikke mulig å distrahere han. Det varte kanskje 15-45 minutter hver gang, og skjedde nesten bare på kveldstid. Jeg søkte råd fra veterinær og hundeinstruktør, og prøvde "alt": mer aktivitet, mindre aktivitet, be han gå og legge seg osv. Ingenting hjalp. Ofte spiste han pels fra bakenden og halen sin, og vi fant pels i avføringen hans. Jeg vurderte muligheten for at det var analkjertlene som plaget han, men han hadde normale analkjertler på 6-månederskontroll, aket seg ikke og avføringen hans var stort sett normal. Derfor slo jeg det fra meg. Dette pågikk i noen måneder frem til vi dro til dyrlegen etter en periode med løs avføring og hun tømte kjerlene hans. De var fulle, men ikke betent, og lot seg enkelt tømme. Da vi kom hjem fra veterinæren var han utrolig intens i halejagingen sin. Enda mer intens enn vanlig, og dette var tidlig på dagen (vanligvis hadde han bare disse periodene på kvelden). Da skjønte jeg endelig at det var analkjertlene som var problemet. For en lettelse! Etter veterinærbesøket har vi brukt litt tid på å finne riktig fôr og kosttilskudd, og halejagingen og de urolige periodene er helt borte. Hunden vår får nå ca 50/50 råfor og kaldpresset tørrfor. Han får også litt "Proflax Bottoms Up" som tilskudd.  Det var fortvilende å se at hunden vår ikke hadde det bra, for det var tydelig at det var ubehagelig for han. Jeg følte virkelig at jeg googlet meg ihjel mens det sto på. Håper derfor denne posten kan være til hjelp for andre. Hvis du har opplevd det samme med din hund, er jeg veldig interessert i å høre deres erfaringer/løsninger 😊 Og som et tilleggsspørsmål: Er det noen av deres hunder som synes det er utrolig ubehagelig å få tømt ikke-betente analkjertler? Veterinæren tømte analkjertlene igjen på 1-årskontrollen. Da var de halvfulle og ikke bentente. Han oppfører seg fint ved tømming, men begynte å jage halen/baken sin etterpå. Veterinæren ble veldig overrasket over hvordan han oppførte seg og hvor intens han ble. Hun trodde kanskje at det kom av han at han synes det var ubehagelig å ha analkjertelvæske i pelsen/rundt anus, siden hun ikke fikk vasket han godt på veterinærkontoret. Jeg tror ikke det stemmer, da vi har ekperimentert med å vaske han mer/mindre rundt anus. Jeg tror det rett og slett kommer av ubehag, kanskje han rett og slett er litt sensitiv.   
    • Drar opp denne for å se om flere har erfaringer idag. Jeg synes genetikk er spennende. Brukte nesten laboklin på Limit når vi var i herning i fjor siden de hadde stand der, men ble litt uforutsette utgifter på den turen så tok meg ikke råd der og da.  Kunne tenkt meg å teste den genetiske variasjonen på dem, men kommer til å avvente svar fra NKK på forespørselen fra NCK. Tilfelle raseklubben får til noe ala det de gjør i Finland via er det embark tro. 🤔 Kunne også tenke meg å se merle lengden på Karma bare fordi jeg er nerd. 😂 I tillegg til de typiske collie greiene på begge som MDR1, CEA, PRA osv. Har jo en god anelse via opphav, men ja spennende og nerd. 😂 
    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...