Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig en GOD sele!


Midas

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Takker for tipset.

Var ute og kjøpte belte, bånd og sele, men selen passet dårlig og jeg likte den ikke når jeg så den på hunden. Har nå kjøpt medium størrelse av den det tipses om og får den vel over helga - blir spennende. Både å prøve den og se hvordan hunden reagerer på tur - blir vel bare vimsingen i starten tenker jeg ^^

Du får si fra hvordan den sitter og sånn da, vurderer den litt selv. Og vi har jo samme type hund og kjønn så :P

Debbie, trooor denne kan brukes til kløv og, men der er jeg ikke sikker, var en eller annen sele som kunne det. Hvis denne kan brukes til kløv, skal jeg iallefall vurdere den altså... selv om han nettopp fikk ny sele som sitter som et skudd da... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en god sele til å gå tur i som alternativ til halsbånd, det er en god sele for hunder som kommer seg ut av alt annet. Det er en god sele om man trenger håndtak på hunden. Men som trekksele er den ikke verd ei krone... Er målet at hunden skal trekke så skaff heller en sele som er beregnet på dette, altså en nomesele eller tilsvarende.

Jeg har webmasteren selv, og var like frelst i begynnelsen fordi den "ser så rett og passende ut", men bruker den aldri når formålet er at hunden skal trekke. Kjøpte den rett og slett fordi moder'n skulle passe Fenris, og han var en mester i å komme seg ut av ting i sin ungdom. Nå blir den aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en god sele til å gå tur i som alternativ til halsbånd, det er en god sele for hunder som kommer seg ut av alt annet. Det er en god sele om man trenger håndtak på hunden. Men som trekksele er den ikke verd ei krone... Er målet at hunden skal trekke så skaff heller en sele som er beregnet på dette, altså en nomesele eller tilsvarende.

Jeg har webmasteren selv, og var like frelst i begynnelsen fordi den "ser så rett og passende ut", men bruker den aldri når formålet er at hunden skal trekke. Kjøpte den rett og slett fordi moder'n skulle passe Fenris, og han var en mester i å komme seg ut av ting i sin ungdom. Nå blir den aldri brukt.

Det smaleste punktet på denne selen er jo foran, og det er der trykket vil komme om hunden trekke, så det kan jeg faktisk se. Siden min hund er en liten tassesnuppe skal hun ikke trekke, og til tur funker den perfekt. Jeg bruker kun halsbånd når jeg skal trene lydighet, slik at jeg vil ha en god sele til turbruk, og til det er den flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har den gamle modellen, og jeg syns ikke den sitter så veldig bra. For stor rundt brystet og halsen, samtidig som den er en anelse kort i ryggen, og dessuten har den utvidet seg bak så den sitter for løst der, fordi brystkassa og magen hennes svinger fra side til side når hun går. Ja, hunden min har merkelig kroppsfasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne bruke kløv på sela så må dere kjøpe hele kløven med en gang, da følger sela med. Det funker ikke å bare sette kløvveskene på en "enkel" sele.

Jeg er ikke fornøyd med Ruffwear sela, ikke sitter den bra nok for å trekke, og ikke holder sømmene godt nok. Jeg har fått den ekstra sydd til både ridgebacken og aussien (sistnevnte er en liten gutt på 20kg). Sømmene røk nemlig veldig fort... Ikke sitter den bra nok i halsen slik som en nomesele gjør heller.

Det positive er at den ikke er så lett å komme seg ut av, men det er ikke en kombi nomesele med bukstropp heller;)

Beklager alt negative, men jeg er ikke fornøyd, ble en dyr sele etter at skomakeren har lappet den sammen også... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne bruke kløv på sela så må dere kjøpe hele kløven med en gang, da følger sela med. Det funker ikke å bare sette kløvveskene på en "enkel" sele.

Jeg er ikke fornøyd med Ruffwear sela, ikke sitter den bra nok for å trekke, og ikke holder sømmene godt nok. Jeg har fått den ekstra sydd til både ridgebacken og aussien (sistnevnte er en liten gutt på 20kg). Sømmene røk nemlig veldig fort... Ikke sitter den bra nok i halsen slik som en nomesele gjør heller.

Det positive er at den ikke er så lett å komme seg ut av, men det er ikke en kombi nomesele med bukstropp heller;)

Beklager alt negative, men jeg er ikke fornøyd, ble en dyr sele etter at skomakeren har lappet den sammen også... :ahappy:

Signeres.

Synes den er dyr før den må reparers også jeg da, spesielt med tanke på bruksverdi på denne kontra en god nomesele.. På min har forresten plast-dingsen som man regulerer lengden på reimene forran røket også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres.

Synes den er dyr før den må reparers også jeg da, spesielt med tanke på bruksverdi på denne kontra en god nomesele.. På min har forresten plast-dingsen som man regulerer lengden på reimene forran røket også..

Ja, jeg er enig i at den er dyr uansett. Får en spesialsydd nomesele til samme prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min igår. Passformen var veldig bra, men jeg skulle nok gått opp en størrelse. Kjøpte medium, og det er ikke så altfor mye mer å regulere på, så hun vokser nok ut av den etterhvert.. Kvaliteten skal jeg ikke si noe om, men den skal i utgangspunktet bare brukes de gangene vi bruker flexibånd eller langline i skogen, så det skal nok litt til å slite den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det (sånn ca) den samme som Nemi har på seg her?

IMG_5724-2.jpg

Isåfall er jeg veldig fornøyd! Men dere med foxterrier, sitter sela sånn at de ikke kommer seg ut av den? Venninna mi med foxterrier har et problem med at hannhunden hennes hele tida kommer seg ut av sela, så jeg anbefalte den her, men hadde jo vært enda bedre om noen med foxterrier kunne anbefalt den! :ahappy:

Jeg har også den selen som du har, forrige modell altså. Er kjempefornøyd med den til Birk, angrer på jeg ikke kjøpte til labbisen også :getlost:

Har hørt om flere som er mer fornøyd med forrige modell enn den nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER den forrige modellen! Soffen sin har vært utsatt for en hel del, men har aldri måttet sy den :getlost: Kanskje jeg bare har "selefingre" (som i grønne fingre, hvis noen ikke tog'an :ahappy:). Kanskje jeg skulle vurdere å legge ut den for salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål bare, hvem er det som trenger xxl her inne? Soffen var på størrelse med en gordon setter tisper (ca). Han brukte Large og da var den på det minste. Ergo, ekstremt mye "remme-lengde" å gå på. Men dette er altså på den gode, gamle modellen ;)

Edit: Å herreguuuud, XXL er en butikk ja... *fnise godt for meg selv... for så å krype under bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål bare, hvem er det som trenger xxl her inne? Soffen var på størrelse med en gordon setter tisper (ca). Han brukte Large og da var den på det minste. Ergo, ekstremt mye "remme-lengde" å gå på. Men dette er altså på den gode, gamle modellen ;)

Edit: Å herreguuuud, XXL er en butikk ja... *fnise godt for meg selv... for så å krype under bordet*

Totalt OT, men: ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER den forrige modellen! Soffen sin har vært utsatt for en hel del, men har aldri måttet sy den ;) Kanskje jeg bare har "selefingre" (som i grønne fingre, hvis noen ikke tog'an ;)). Kanskje jeg skulle vurdere å legge ut den for salg.

Helt ot meeenn, hvis den passer til Merethe så tar eg an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dina HATER den.... :) Nå gir jeg rett og slett snart opp... Hun vil ikke ha den på... Nå har jeg kjøpt en puppia sele som jeg skal prøve på henne når jeg er ferdig på jobb. Hvis noen har str. fox terrier og vil kjøpe seler er det baaare å si fra. Begynner å ha noen som jeg ikke kan bruke nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina HATER den.... :icon_redface: Nå gir jeg rett og slett snart opp... Hun vil ikke ha den på... Nå har jeg kjøpt en puppia sele som jeg skal prøve på henne når jeg er ferdig på jobb. Hvis noen har str. fox terrier og vil kjøpe seler er det baaare å si fra. Begynner å ha noen som jeg ikke kan bruke nå... :blink:

Du får legge dem ut på kjøp og salg, og legge med bilde og pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina HATER den.... :icon_redface: Nå gir jeg rett og slett snart opp... Hun vil ikke ha den på... Nå har jeg kjøpt en puppia sele som jeg skal prøve på henne når jeg er ferdig på jobb. Hvis noen har str. fox terrier og vil kjøpe seler er det baaare å si fra. Begynner å ha noen som jeg ikke kan bruke nå... :blink:

Casper fikk en trixie-sele nå nettopp,og den går ikke rett under armene, kjempegod og myk, kanskje den ville passet dina? (i mindre strls :blink: )

grillinghengekoyeogsele029.jpg

grillinghengekoyeogsele027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trixie-selen har jeg utelukkende bare godord å si om. Den gnager ikke, hundene drar bedre i den enn noe annet, og i tillegg er den pen (viktig!).. :icon_redface: Den blir logisk nok tung i regn og slikt fordi det er mye fleece på den, men sant..

Utennom den, elsker jeg Hurtta sine y-seler og også sykkelselene deres. Kanongode, med god polstring og god holdbarhet.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...